بازی کده مجله تخصصی مهندسی برق

وحید درخش احمدی روز شنبه داخل گفت و گو با  ایرنا افزود: ساس از انگل های خارجی حیوانات ساکن غار (احتمالاً خفاش ها) است که در زمان غارنشینی انسان ها تکامل یافته اند و امروز به نشانی بنیادی ترین انگل های خارجی آدم درون عصر حاضر به حساب می رود.

وی افزودن کرد: ساس ها در محل سکونت انسان مثل منازل، هتل ها، تشک ها، زندان ها، نظامی ساختمانی ها، بیمارستان ها و سرای سالمندان یافت می شوند.

درخش احمدی بیان داشت: آنها در بریدن دیوار، کف خانه ها، اثاثیه، لابلای فرمان تن ها، دنبال کاغذ دیواری، کمدها و درهای چوبی و هیئت دولت کتابخانه ها، مبلمان، فراش ها و پشتی ها نهان می شوند. در شب و نور اندک فعال هستند و از میزبان خفته تغذیه می کنند. اگر انسان در دسترس آنها نباشد از سایر حیوانات خونخواری می کنند.

وی با تقریر اینکه ساس ها طی خونخواری ۳ یا ۴ کود با فاصله چند دقیقه شخص را می گزند تا سیر شوند، گفت: ماده بالغ روزی ۲-۳ تخم می گذارد که درون کشش عمر جمعاَ ۲۰۰-۵۰۰ برز می رسد. تخم های یک میلیمتری سفید مروارید شکل هستند و در مکان های یاد شده قرار داده می شوند.

این حشره شناس افزودن کرد: زمان باز شدن بذر ها که معمولاً ۱۰-۹ روز سپس از جنین دار شدن است به درجه حرارت رابطه دارد. ۵ وهله بود دارد که هر بار قبل از غشا اندازی به یک کود خون نیاز دارد تا تبدیل بوسیله وعده بعدی شود. مراحل تخم تا بلوغ کامل و تخم گذاری مجدد بسته بوسیله حرارت هوا بین ۱۹-۷ هفته (حدود ۵-۲ ماه) متغیر است.

درخش احمدی افزود: در گرمی ۲۷ منصب تخم ها تو کمینه از یک هفته شکفته می شوند، در کشش سال چند نسل ساس بوجود می آید. در دسترس بودن ذات خون در زمان تولید مثل تأثیر می گذارد. ساس های بالغ در تابستان بیشتر از ماه های سرد برنده تغذیه می کنند. ساس ها گرسنگی را تا ۵۵۰ روز تحمل می کنند و ساختمان های استیجاری بیشتر در معرض آلودگی قرار دارند.

وی داخل مورد مشکلات بهداشتی ساس ها گفت: ساس های تختواب، متهم بوسیله ارجاع تعداد زیادی از بیماری ها شده اند اما تاکنون فقط موارمواری از جمله ساختن کمینه خونی (بوسیله موجب خونخواری بسیار خصوصاً در نوزادان)، حساسیت در افراد حساس (جسمانی و مسئله) مدلل شده و در چندی افراد مقدور است تاول های هموراژیک جلال به وجود آید، درون بعضی ممکن است قرمزی و ادم مشاهده شود خواه بی دلیل دچار خارش شوند، خارش شدید و عفونت های ثانویه، کمتر خوابی خواه بی خوابی تردید و بیماری های قضیه (آنتوموفوبیا خواه همان هیجان از حشرات) و بوی بد جا ساس خورده از مشکلات بهداشتی است.

درخش احمدی درباره نمره ساس گفت: زخم های نگرش سو زاندن پاپول های سفتی بوده که از یکدیگر فاصله کمی داشته و دو تا دو تا خواه سه تا سه تا با بی قراری فاش می شوند و شکل خوشه ای نیش زدن ها در تمایز گذاشتن بین فاجعه ها با نیش زدن سایر حشرات بسان کک و غیره مهم است، نظر ساس (مرده، حی و یا پوسته های تهی پس از غشا اندازی) داخل محل های خواب و استراحت، رگه خون درون روی ملحفه ها و مخفیگاه های ساس ها (مشاهده لکه های خون و نقاط پیچیده رنگی که داخل معلول استفراغ و مدفوع توسط حشره روی ملافه، تشک، شکل رویا و خرابه) ایجاد می شود.

درخش احمدی گفت: ساس ها به راحتی از راه لباس، تختخواب، لوازم خواب افراد، مبلمان بدیع و مشت دوم، وسایل چوبی کرایه ای مانند میز و صندلی مجالس، چمدان مسافران و تا اینکه ساک های ورزشی از اماکن آلوده بوسیله اماکن تازه و غیره آلوده روش رک می کنند.

این حشره شناس گفت: خارش شاگرد از نیش زدن ساس ها بوسیله تداوی های علامتی پاسخ می دهد که موقتی بوده و با تکرار گزش دوباره خارش ها به حیات می آیند.

وی، دور انداختن طولانی وسایل آلوده و سوزاندن آنها، حذف درزها و شکاف ها و برداشتن کاغذهای دیواری های آلوده، گچ کردن مسکن (در ساختمان هایی که گل گچ هستند یا درز و شکاف درون کف و خرابه دارند)، دوقاب کردن کف ساختمانی با سیمان، پهن کردن وسایل مسکن در آفتاب، تندرست سازی چندی از شکل ها با جوشاندن و استفاده از بخارشوی را در مبارزه با این انگل طرز کار دانست.

درخش احمدی تاکید کرد: سمپاشی ابقایی با سموم ترکیبی دو گروه کاربامات ها و پایروتیروئیدها به صورت دستی خواه کمپرسی روی دیوارها، کف اطاق ها، تمام افزار چوبی و پارچه ای ضروری است البته باید زیر دید متخصص بهداشت یا کنترل آفات انجام و از کاربرد بخصوص سموم توسط افراد جاهل متخصص اجتناب شود.

وی افزود: شهروندان از فروختن ابزار دست دوم ضدعفونی نشده جدا خودداری کنند و ابزار چوبی، مبلمان و تختخواب را از فروشگاه هایی خریداری کنند که معترف مبنی به خشکی امدن آلوده نبودن ادوات خواه کارگاه هنری تولیدی آنها عرضه شود.
  • ۹۸/۰۴/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی