بازی کده مجله تخصصی مهندسی برق

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

مدتی است که هدست بی سیم به یکی از بهترین گجت های موجود در دنیای فناوری تبدیل شده است و با داشتن آن، دیگر نیازی ازاله که نگران مشکلات سیم باشید. ایرباد خاندان جدیدی از لوازم گوش دادن بوسیله موسیقی است که ظرف مدت زمان کوتاهی به یکی از پرطرفدارترین ها تغییر شده؛ به همین دلیل شرکت های مختلف مدل های یدکی از آن با طرح و فام متنوع تولید می کنند.

بعضی از هدست های بی سیم مثل سری ایرپاد اپل یا ایرباد سامسونگ پس از مدت کوتاهی بازار را تصرف کرده اند. اما این گجت های کوچک، سبک و دوست داشتنی همیشه کاربران خود را راضی نگه نمی دارند. یکی از مشکلاتی که سر راه کاربران ایرباد وجود دارد، افتادن آن است. هدست های بی سیم دارای اندازه بسیار کوچکی هستند و افتادن آن ها از گوش کاربر اصلا روند دور از ذهنی ازاله. گفته می شود سالانه تعداد بسیار یدکی ایرباد داخل راه آهن ژاپن از شنوایی صاحبان آن ها روی ریل قطار می افتند؛ بوسیله همین دلیل یکی از شرکت های نامدار دنیای فناوری تصمیم گرفته است بخاطر برداشتن آن ها کار نو ای انجام دهد.

مقاله های مرتبط:پاناسونیک لومیکس S5 با حسگر ۲۴ مگاپیکسلی معرفی شدپاناسونیک اولیه ایرباد تمام بی سیم خود را روانه بازار اروپا می کند

بر اساس جدیدترین اعلام منتشرشده تو دنیای فناوری، پاناسونیک برای حل مشکل مذکور که داخل سال های اخیر بیشتر شده است، با یکی از ارشد ترین شرکت های راه آهن ژاپن همکاری می کند. این دو مشارکت اراده دارند به قفا هدست های بی سیمی باشند که از شنوایی صاحبان آن ها روی ریل ترن می افتند.

مقابل گزارش خبرگزاری ژاپنی JR East که بخشی از گروه راه آهن مخصوص ژاپن است و مناطق توکیو و توهوکو را پوشش می دهد، در سه گانه ماهه جولای تا سپتامبر ۹۵۰ حادثه داخل ۷۸ رله ترن توکیو صورت داده که با ایرباد مرتبط است؛ ظاهرا این آمار تنها یک چهارم تعداد حقیقی ایربادهای بی ریا را تشکیل می دهد.

گفته می شود کارکنان ایستگاه قطار به نعوظ معمول از یک بازوی گاراژ بخاطر برداشتن افزار بزرگ تیز مثل تاج یا گوشی هوشمند از کنار ریل های قطار استعمال می کنند. اما سنگ های موجود بین ریل ها باعث می شود اشیا کوچک تر سخت تر از دیگر ادوات برداشته شوند. فرض کنید گوشی جانب چپ ایرپاد پرو به درون ریل قطار سقوط کند، داخل این رخساره حتی ممکن است کارکنان مجبور شوند تا آخر نفس صبر کنند که لول طولانی قطارها متوقف شود و بتوانند این وسیله را بیرون بکشند.



برای مقابله با این موضوع، پاناسونیک با همکاری JR East دستگاهی شبیه بوسیله جاروبرقی مخلوق است که گفته می شود بخاطر برج حمل هدست بی سیم بیش مناسب تر از بازوی گاراژ است. با استفاده از این مایه می توان به صبر اشیا کوچک را از لابه لای ریل های قطار خارج کشید و دیگر نیازی بوسیله صبر کردن تا آخر لمحه محو.

مایه مذکور در ایستگاه ایکبوکورو (یکی از مراکز اصلی روش آهن در شمال توکیو) درون حال آزمایش است و نتایج اولیه آمار بسیار نیکی از عملکرد آن نشان می دهند. در آزمایش های ابتدایی جلوه گر شد این دستگاه جدید متجاوز زننده تر از نسخه های سنتی است و می نبوغ به آن برای برج حمل ادوات کوچک و سبک مانند ایرباد اعتماد کرد.بیشتر بخوانید:پهپاد DJI Mini 2 با اقتدار ضبط ویدئو 4K معرفی کردن شداپل دوباره ساخت ایرپاور را متوقف کردسامسونگ برای اضافه کردن خامه لمسی به گلکسی فولد ۳ فناوری آن را تغییر می دهدهواوی واچ GT2 پورشه دیزاین و دودمان جدید عینک های هوشمند هواوی معرفی شدنداپل ایرتگز به زودی درون دو معیار راهی میدان می شود
تا این لحظه گزارش های مختلفی درباره جهیز عامل انبازی هواوی منتشر شده است؛ سیستم عاملی که هارمونی (Harmony OS) اشتهار دارد و با اشتهار HongMeng OS غم شناخته می شود. بر زمینه شایعات، سیستم عامل هارمونی بالاخره جایگزین اندروید خواهد شد. البته چند سال پیش هواوی اطلاع دادن کرد این جهیز عامل برای گوشی های هوشمند نخواهد بود؛ اما گفته های هواوی برای زمانی بود که هنوز از طرف نصیب و قسمت آمریکا بایکوت نشده بود. پس از تحریم های آمریکا، هواوی درون مردادماه سال گذشته رسما اخبار کرد سیستم عامل هارمونی قرار است در گوشی های هوشمند، گجت های پوشیدنی، تلویزیون ها، تبلت ها، لپ تاپ ها و حتی خودروهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.مقاله های مرتبط:هواوی Harmony OS 2.0 را برای گوشی های هوشمند و دستگاه های دیگر معرفی کردهارمونی، سیستم عامل موبایل جدید هواوی، ثبت تجاری می شود

براساس گزارش جدیدی که توسط MyDrivers منتشر شده، وانگ چنگلو (رئیس بسرنوشت شوم دچار کردن بطی ء ابزار هواوی) داخل جدیدترین مصاحبه خویشتن به موضوع جالبی اشاره کرده است. او در جواب این سؤال که EMUI 11 و سیستم عامل HongMeng OS (هارمونی) چه چیزی به همراه دارند، گفت EMUI 11 از همان فریم ورکی استفاده می درنگ که تو جهیز عامل HongMeng استفاده شده است؛ اما یک سری تغییرات دارد.

درواقع آخرین نسخه EMUI که بر بن اندروید ۱۱ داخل حال توسعه است، قصد دارد کاربران هواوی را برای مهاجرت به سیستم عامل متاخر آماده یواش. نسخه آزمایشی سیستم عامل HongMeng OS 2.0 زمان حال برای تلویزیون، خودرو و روزگار هوشمند عرضه شده است. گوشی هایی که به روزرسانی EMUI 11 را دریافت کنند، اولین وسیله هایی خواهند حیات که سیستم عامل HongMeng OS 2.0 مهیا خواهند شد.

اولین گوشی هایی که سیستم عامل هارمونی یا HongMeng را شهود می کنند به تراشه Kirin 9000 مجهز شده اند؛ میت ۴۰ یکی از این محصولات خواهد حیات. درون ادامه گوشی هایی که با تراش Kirin 990 5G، Kirin 990 4G، Kirin 980 راهی راسته شده اند این سیستم عامل را دریافت می کنند و در آخر، نوبت بوسیله گوشی های رده پایین با خراش Kirin 810 می رسد.بیشتر بخوانید:آنر ۱۰ ایکس لایت با دوربین چهارگانه و قیمت ۲۱۳ دلار معرفی شدشیائومی با عبور از اپل، سومین تولیدکننده بزرگ گوشی در جهان شدتحول رابط کاربری ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۲۱آمریکا با یک مقاطعه خاص، مجوز ابتیاع تراش به هواوی را صادر خواهد کردگوشی هواوی نوا ۸ با شارژر ۶۶ وات راهی میدان می شود
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، تاریخچه «الهیات و نظریه اجتماعی، فراسوی عقل سکولار» عمده ترین جای پا متفکر معاصر، جان میلبنک است. مخاطبان این کتاب هم نظری پردازان مدنی و اندوه متألهان اند. تقلا میلبنک بر آن بوده است که به عملی پردازان اجتماعی امکان نقض شکاکانۀ نظریۀ اجتماعی مدرن سکولار را از چشم اندازی مغایر با آن، در این تک چشم انداز مسیحیت، علامت دهد.

سعی میلبنک اثبات این خواهد بود که مهم ترین تخیل های حاکم بر چنین نظری ای مبتنی بر ارامش یا رد مواضع مسیحیت ارتدکس است.این تغییر جهات روحی عمده به لحاظ عقلانی مشت رفعت همان قدر «تفسیر پذیر» ند که خود مواضع مسیحیت.

ماهیت کارهای میلبنک میان رشته ای وجود داشتن آن ها و رفت آمد مدام بین نظریه های مدرن فلسفی و علوم اجتماعی و نظریه های قرون وسطی و الهیات مسیحی است. این کتاب به موعظه حکیم حسین کچویان هیکل هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و طی ۲ سال ترجمه گردیده که در معرفی و دیدگاه های میلبنک بسیار مؤثر است.

جان میلبنک در کتاب «الهیات و نظریۀ اجتماعی؛ فراسوی سنگ سکولار»، بوسیله طریق ای استادانه گسترش اندیشۀ اجتماعی مدرن را بازنگری کرده است. دیدگاه او، مبتنی پهلو یک بازبینی جامع از نظریۀ اجتماعی است که داخل گذشته، با ماکیاولی و هابز آغاز شده و در ساعت معاصر، از سر کسانی چون رابرت بلا و پیتر برگر اتساع یافته است.او بدون نفی هیچیک از نظرات ایشان، عزب بوسیله علامت اعطا کردن نقاط قوت آن ها پرداخته است. تو این نوع دیدگاه، روسکین و گادوین در طول کارل مارکس و ماکس وبر صبر می گیرند و دومایستر و دوبونالد از همراهان امیل دورکیم به حساب می آیند.

میلبنک درون این کتاب، به بازنگری از گشادگی اندیشۀ اجتماعی مدرن اقدام کرده که همزمان، غصه بوسیله نقد پارادیم ها و الگوهای غالب آن می پردازد و غم ویژگی های ذاتی و تنگناهای درونی دستاوردهای آن را مطرح می کند. در پایان، آنچه او ارائه می کند، تنها یک دیدگاه الهیاتی است؛ «تصویری مطلقاً مسیحی از صلح و آرامش هستی شناختی» که فرمان دلپذیر و نغمۀ خوش آهنگ «زندگی اجتماعی» را می نوازد؛ زندگی ای که بصیرت سکولار و عرفی گرای آدمی، از دیرباز در خیز وجوی آن بود، اما هیچ گاه نتوانست آن را بیابد.

محاجه میلبنک از سنخ قضایای دیالکتیکی است که با متون اندیشۀ مدنی همراه شده است که عزب نشان از زیربنای حساب دان آن می دهد و از شیوه کشف محدودیت های آن، می توان از همان آغاز، پی بوسیله ارتکاب آن برد. بسیاری از ناتوانی ها و شکست هایی که میلبنک از آن ها یاد می کند، داخل زمرۀ ریشه های نظریۀ اجتماعی داخل دانش عرفی گرای (حجر سکولار) آدمی بوسیله شمار می آید؛ خرد عرفی گرایی که داخل آغاز دورۀ مدرن، در نبض وجوی زیربنایی عملی بخاطر صلح و آرامش اجتماعی وجود که الهیات، فرسوده از ارائۀ آن شده بود. بدین منظور، نظریه پردازان اجتماعی، به جعل تعبیر و مفهوم «سکولار» (عرفی گرایی) دست زدند؛ قلمرویی که در آن، آرمان ها و خواسته های آدمی، به طور مشخص از تکالیف غایی او جدا می شد. چنین طرحی عاری شک، تا جاهایی، بیشتر نمی توانست توفیق آمیز باشد و آن هم، صرفاً درآنجاهایی که کوشید تا از طرق مختلف، آگاهی و ادراک دینی را گیج سازد و آن را خطا شود.

میلبنک حاصل اندوهناک است که تلاش بخاطر به خدمت درآوردنِ معرفت عرفی گرا (حجر سکولار) در قلمروی امور دینی و چارچوب نظام الهیاتی تو طرز فرود امدن به «داد» و «صلح»، عاقبت محکوم به محدودیت های خویشتن همین خرد قانونی گرا خواهد شد.

این نتیجه گیریِ جدیدی نیست؛ اما هنگامی که دیگران داخل این نقطه متوقف مانده اند، تنها محل دیالکتیکی میلبنک است که بوسیله طور مبهم و سربسته، با چنگال انداختن به برخی الهامات غیبی و امور ماوراءالطبیعی، کار خود را آغاز می کند.

فهرست کتاب به تطویل پایین تر است:

جزء فاتحه: الهیات و لیبرالیسم

- الهیات دیپلماتیک و علم جدید محاکمه
- اقتصاد دیپلماتیک به مثابه عدل الهی و علم مسابقه و قدرت

بخش دوم: الهیات و پوزیتیویسم

- اجتماع شناسی ۱: از مالبرانش تا دورکیم
- اجتماع شناسی ۲: از کانت تا وبر
- نظارت به خشکی امدن حکم متعالی: نقدی کنار اجتماع شناسی کیش

پاره سوم: الهیات و دیالکتیک

- در دفاع و رد هگل
- درون دفاع و رد مارکس
- تأسیس فقره ماورا غریزی: الهیات سیاسی و رهایی در مبنا اندیشه کاتولیکی مدرن

بسرنوشت شوم دچار کردن چهارم: الهیات و تباین

- علم، غلبه و واقعیت
- خشونت هستی شناختی یا صعب پست مدرن
- نفاق فضیلت، فضیلت تفاوت
- خانه دادن دیگر: الهیات به مثابه علم اجتماعی

تاریخچه الهیات و نظریه اجتماعی؛ فراسوی حجر سکولار تالیف جان میلبنک با ترجمه شهناز مسمی پرست و شهرزاد قانونی و ویراسته ایرج عرفی به همت انتشارات ترجمان با نرخ ۶۶ هزار تومان منتشر شده است.
آیا دویدن می تواند بخاطر زانوهای شما مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش باشد؟ این ایده در بیرونی مطالعه ی جدیدی درمورد اثرات متفاوت دویدن و دامنه زدن روی مفصل زانو استراحت دارد. با استفاده از ضبط لول و استاندارد سازی کامپیوتری، بررسی ی مذکور تأیید می درنگ که دویدن بیش از قدم زدن زانوها را می کوبد. اما درون این فرایند، احتمالا دویدن همچنین موجب استحکام و حجیم شدن غضروف ها می شود که بافتن لاستیک مانندی است که تو انتهای عظم ها قرار گرفته است و مانند ضربه گیر عمل می کند. این یافته ها جهت طرح این گمان می شود که دویدن امکان پذیر است بوسیله جای آسیب زدن بوسیله زانو، آن را تقویت بطی ء و بوسیله پیشگیری از آرتروز زانو کمک کند.

این باور که دویدن زانوها را خراب می کند، متداول است. تقریبا هرکسی که می تبخیر با هشدارهای دیگران در این مورد مواجه است که زانوهای او بوسیله سرنوشت بدی دچار می شوند. این نگرانی بی جا نیست. دویدن شامل کوبیدگی و انحراف قابل توجه مشروح می شود که می تواند غضروف زانو را فرسوده بطی ء.

به طورکلی تخیل می شود که اگر غضروف که منبع خون خصوصی بوسیله خویشتن را ندارد، آسیب ببیند، توانایی کمی بخاطر ترمیم داشته باشد و همچنین پس از طفولیت دستخوش تغییرات قابل توجهی نمی شود. بنابراین این ظن را می نبوغ درنظر گرفت که دویدن مجدد غضروف را دستخوش سائیدگی درنگ و بوسیله آرتروز زانو منجر شود. ولی در عمر واقعی این اسلوب نیست. برخی از دوندگان دستخوش آرتروز زانو می شوند اما نه همه ی آن ها. درواقع، به عنوان یک گروه، ازنظر آماری ظن دچار شدن دوندگان بوسیله آرتروز ممکن است اندک از افراد غیردونده باشد.

این سؤال که چرا دویدن جهت نجات زانوی بسیاری از دوندگان می شود، مدت زمان اضافی راس میلر دانشیار لول شناسی دانشگاه مریلند درون کالج پارک را کنجکاو کرده بود. او و همکارانش داخل پژوهش گذشته ی خود از انبازی کنندگان خواستند تا در مسیری فراهم به صفحاتی بخاطر قطع گیری نیروهای وارده ازطریق قدم ها، نحو رفته و بدوند. هدف آن ها بررسی این موضوع بود که آیا مکانیک دویدن شکوه دارد. داده های نتیجه علامت داد که افراد خلال دویدن تلاقی درست تازگی با زمین دارند و با هر گام، زانوهای خود را جماز تر می کوبند. اما آن ها همچنین زمان بیشتری را داخل رفعت بین قدم ها می گذراندند یعنی درحالی که همان مسافت را طی می کردند، داخل مقایسه با گام زدن، قدم های کمتری برمی داشتند. بنابراین، پژوهشگران مولود گیری کردند که بی تا بدود یا گام بزند، نیروهای تجمعی که ازطریق زانوها منتقل می شود، خلال مدت زمان مستوی باید تقریبا طبق باشد.مقاله های مرتبط:بیماری آرتروز؛ علل، علائم، پیشگیری و درمانایجاد مدلی بخاطر پیش دماغ آرتروزعلت صدا دادن زانوها چیست؟

اما اخیرا دکتر میلر دچار وسواس شده حیات که آیا یافته های وارسی ی گذشته واقعا تشریح می دهند که چرا دویدن زانوها را تخریب نمی کند. او می دانست که برخی از مطالعات حیوانی نشان داده اند که غضروف نسبت بوسیله چیزی که قبلا پژوهشگران تصور می کردند، سازش پذیرتر است. در آن مطالعات، حیواناتی که می دویدند، نسبت به حیوانات بدون تحرک، دارای غضروف زانوی ضخیم تر و سالم تری بودند که نشان می داد غضروف حیوانات کوشا در واکنش بوسیله دویدن تبدیل کرده است. حکیم میلر حدس زد که شاید غضروف درون زانوی دوندگان انسانی همچنین به همین صورت تغییر کرده و سازگار شود. او برای پی بازی کردن به این موضوع، دوباره از گروهی از مردان و زنان تندرست هوی تا در دنباله مسیری که حاوی صفحات اندازه گیری نیرو بود، متد رفته و بدوند و در همان دم از آن ها فیلم برداری شد.

پژوهشگران نیروهایی را که داوطلبان هنگام قدم زدن و دویدن تولید می کردند، محاسبه کردند و درنهایت آینده ی زانوهای داوطلبان را مدل سازی کردند. آن ها از اعداد صفحات نیرو و نیز داده های مطالعات گذشته درمورد غضروف های میزان برداری شده که در آزمایشگاه تا زمان متلاشی شدن، تحت طول و کوبیدگی استراحت می گرفتند و دیگر منابع برای ایجاد شبیه سازی کامپیوتری استفاده کردند.

پژوهشگران می خواستند ببینند که اگر یک فرد بزرگسال طی چندین سال یومیه ۶ کیلومتر روش برود، در مقایسه با حالتی که هر روز سه کیلومتر گام بزند و سه کیلومتر بدود، ازنظر تئوری، برای غضروف سالم چه اتفاقی می افتد. آن ها همچنین دو موقعیت تئوریکی دیگر را آزمایش کردند. درمورد اول، پژوهشگران این ظن را برنامه ریزی کردند که غضروف زانوی افراد پس از آسیب اندک مکرر خراج از دامنه زدن خواه دویدن بتواند خود را تاحدودی ترمیم کند. برای سناریوی دوم، فرض شد که غضروف بتواند به نعوظ فعالانه خویشتن را بازسازی نرم و دربرابر تقاضاهای حرکت سازوار شود و متشابه عضلات که با بازی استقامت می شوند، ضخیم تر و پرعضله تیز شود.

نتایج نهایی معیار ها شگفت آور حیات. براساس شبیه سازی ها، چنانچه استاندارد این گمان را که غضروف زانو متجانس نشده یا خود را ترمیم نکند، درنظر نمی گرفت، افرادی که روزانه شلنگ می زدند، با ۳۶ درصد حدس توسعه ی آرتروز تا سن ۵۵ سالگی رو بوسیله رو بودند. اگر تخیل می شد غضروف ها بتوانند سازگاری نتیجه کرده و نوسازی شوند، این سربزرگی بوسیله حدود ۱۳ درصد کاهش پیدا می کرد که درحدود ریسک واقعی ابتلا به آرتروز درون افراد ظاهرا سالم است.

اعداد بخاطر دوندگان نگران کننده تر وجود. وقتی مدل چنین فرض می کرد که غضروف نمی تواند تحول کند، خطر ابتلا بوسیله آرتروز در دوندگان به ۹۸ درصد می رسید و چنانچه مدل حدس نوسازی غضروف را درنظر می گرفت، خطر ابتلا تنها به حد ۹۵ درصد می رسید. درواقع، مطابق این سناریو آسیب وارده بوسیله غضروف براثر دویدن مکرر کنار توانایی نوسازی لیف قدرت می درنگ. اما اگر در مقیاس حدس مصالحه پذیری فعالانه غضروف طی دویدن درنظر محزون می شد، گمان اینکه دوندگان دچار آرتروز شوند به معادل ۱۳ درصد کاهش مشخص می کرد که بوسیله اندازه ی این احتمال در افراد سالمی است که دامنه می زنند.

دکتر میلر می گوید آنچه این نتایج مدال می دهد آن است که غضروف توافق پذیر است. غضروف باید بتواند فشارها و آسیب های اندک ناشی از دویدن را احساس کرده و خود را بازسازی یواش و قوی مرطوب شود. در این سناریو، دویدن موجب استواری اشتی غضروف می شود.

البته نتایج مقیاس سازی هایی مانند مطالعه ی حاضر، تئوری هستند و محدودیت هایی دارند. آن ها توضیح نمی دهند که غضروف چگونه بدون داشتن منبع خون خود را بازسازی می کند و اینکه آیا ژنتیک، تغذیه، وزن بدن، جراحات زانو و دیگر عوامل روی سربزرگی دچار شدن به آرتروز اثر دارند. این طور معیار هایی همچنین به ما نمی گویند که آیا مسافت ها، سرعت یا اشکال مختلف دویدن روی نتایج پی دارند.

حکیم میلر می گوید برای دریافتن بیشتر این مسئله، بوسیله اندازه گیری های مستقیم تغییرات مولکولی و تغییرات دیگر تو غضروف انسان زنده پس از دویدن نیاز داریم اما انجام چنین آزمایش هایی دشوار است. با این حال، این وارسی ممکن است از نگرانی های دونده ها و خانواده و دوستان آن ها بکاهد. دکتر راس می گوید: «بوسیله نظر می رسد بعید باشد که دویدن با فرسودن غضروف علت بروز آرتروز زانو شود.»بیشتر بخوانید:همگی گیری ویروس کرونا داخل ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۲ آبان ۹۹]فکر می کنید تنگ کردن خون غریزی دارید؟ دوباره فکر کنیدسازمان غذا و داروی آمریکا رمدسیویر را به نشانی درمان کووید ۱۹ تایید کردبرخی واکسن های کووید ۱۹ موجب آسیب پذیری دربرابر ویروس ایدز می شوند؟احتمال مرگ پس از حمله قلبی تو نسوان جوان بیشتر از مردان است