بازی کده مجله تخصصی مهندسی برق

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

ژاپن برای قانون گذاری و مبارزه با رفتار مخالف رقابت آمازون، اپل، فیسبوک و گوگل بوسیله کشورهای دیگر ازجمله ایالات متحده و اروپا می پیوندند. غول های فناوری مورد معاینه رفتار انحصارطلبانه از طرف مقامات کشورهای غربی هستند.

کازویوکی فورویا، رئیس کمسیون تجارت عادلانه ژاپن (Fair Trade Commission)، عنوان کرد که این کشور برای تاثیر علیه اقدام انحصارطلبانه ی شریک شدن های GAFA (گوگل، آمازون، فیسبوک و اپل) آمادگی دارد. او درون گفت وگو با رویترز با بیان اینکه بررسی های رگولاتورها روی گستردگی مشارکت های یادشده معطوف می شود، گفت:در صورت گستردگی ادغام یا پیوندهای تجاری، می توانیم تحقیقات ضد انحصار را درون مورد فرایند خرید استارتاپ های دیگر توسط این غول های فناوری مشابه تصاحب فیت بیت توسط گوگل آغاز کنیم؛ چیزی که در اروپا شاهد ترقی ی آن هستیم.  

درواقع هفته ی گذشته، اتحادیه ی اروپا اپل را در فهرست همکاری های فناوری استراحت عدالت تا با توجه به سهم هر باهم اتحاد کردن در بازار، قوانین سختگیرانه تازگی علیه آن اعمال کند. رئیس مجتمع ژاپن گفت درصورت سوءاستفاده ی غول های فناوری از قدرت شان علیه مشتریان، سازمان یادشده آمادگی لازم برای شروع تحقیقاتش روی این همکاری ها را دارد.

به گفته ی فورویا، شریک های GAFA کسب وکار مشابهی در بکلی دنیا دارند و همین موضوع، هماهنگی جهانی را پراهمیت می کند. او تحقیقات این مقامات را با جدیت عقب می کند و در تقلا است راهکارهای جدید برای محدود کردن این غول های فناوری داخل سوءاستفاده از قدرتشان در بازار ارائه دهد. فورویا گفت این راه اندازی برای ایجاد و افزودن رقابت، تحقیقاتش را در میدان گوشی موبایل در ژاپن آغاز می نرم.مقامات چند کشور برای محدود کردن قدرت غول های فناوری قوانینی تدوین خواهند کرد

هر چهار انبازی یادشده به برهان کاربرد از قدرتشان تو بازار برای کنار زدن رقبای دیگر، مورد تحقیقات ضد انحصار سر گذاران کشورهای مختلف قرار پژمان اند.



حالا ژاپن بخاطر ایجاد طریق بازدارنده ی رفتار ضد رقابت کسب وکارهای یادشده سعی می کند. به گفته ی فورویا، ژاپن برای مقابله با رفتارهای ضد رقابت با کشورهای آمریکا و اروپا همکاری تنگاتنگی خواهد داشت و این کشورها در رخساره اثبات اقدام غیر رقابتی، اقدامات لازم را انجام خواهند انصاف.

درحال حاضر مقامات تحقیقاتشان را در مورد فروشگاه آنلاین آمازون، سرویس تبلیغات و اتومبیل نبض وجوی گوگل، اپلیکیشن ها و محاکمه های فیسبوک و اپ استور اپل عمل می دهند. نیز مقامات اروپا و آمریکا تو حال انجام مطالعه هایی هستند تا در قیافه لزوم، قوانینی برای کنترل قدرت غول های فناوری انتظام کنند. ۲۹ جولای (۸ مرداد)، مدیران عامل آمازون، گوگل، فیسبوک و اپل در جلسه ی کنگره ی آمریکا احضار شدند تا بوسیله سؤالات نمایندگان درباره ی اقدام نقیض هم چشمی پاسخ دهند.

به گزارش فایننشال تایمز و بوسیله نقل از منبعی ناشناس، در توصیف آمازون، گوگل، فیسبوک و اپل می قابلیت گفت این شرکت ها بوسیله پیمانه ای بزرگ هستند که فعالیت های ضد منحصر را نادیده می گیرند و عاری ضرب زدن به کسب وکارشان می توانند در قبال قانون شکنی جریمه صیقلی کنند. پس بهترین گوشمالی بخاطر این غول های فناوری، محدود کردن قلمرو و مجزا کردن بخش هایی از آن ها است؛ مثلا می قابلیت اپل را وادار کرد تا اپ استور از آن مستقل شود و بوسیله نشانی یک کسب وکار مجزا فعالیت کند.مقاله های مرتبط:به یادماندنی ترین لحظات نشست کنگره آمریکا با بزرگان مرزوبوم فناوریکمیته ضد تخصیص روسیه، اپ استور را بوسیله سوءاستفاده از موقعیت خویشتن در بازار متهم کرد

اپل بوسیله دلیل سیاست های اپ استور و اعتراض توسعه دهندگان اپلیکیشن ورزش مورد تحقیقات نقیض انحصار کشورهای متنوع از جمله آمریکا، فرانسه، انگلستان، آلمان، استرالیا و آمریکای جنوبی قرار خمود و اکنون ژاپن نیز علیه کوپرتینویی ها به این کشورها ملحق شده است. این توسعه دهندگان بوسیله دادرسی های پشتیبانی، فرایند تأیید و ارتباطات درمانده این پلتفرم واکنش نشان داده اند.

آن ها به روابط جاهل شفاف با آویشن های پشتیبانی اپل بیشتر از کارمزد ۳۰ درصدی اپ استور معترض بودند. حتی پروتون میل (ProtonMail) درون واکنشی تند، اپل را بوسیله مافیا شباهت عدالت. این ترقی دهنده درباره ی قبض اجر برای اپلیکیشن های پولی شهادت عدل. بوسیله گفته ی پروتون میل، دو سال پیش اپل با فعالیت این اپلیکیشن عاری پرداخت کارمزد موافقت کرده بود؛ حال زمانی که به مشتریان پروتون میل درباره ی دستمزد اپ استور اطلاع رسانی شد، اپل توسعه دهنده ی آن را به حذف اپلیکیشن و مسدود کردن به روزرسانی ها تهدید کرد.

با گسترش موج های ضد علیه کوپرتینویی ها، مدیر قبلی اپ استور به کنگره گفت اپل از قوانین به عنوان سلاحی علیه رقبا مصرف می بطی ء. همچنین کمیته ی فرعی در مجلس نمایندگان ایالات متحده که روی قوانین مخالف منحصر فعالیت می کند، اعلام کرد اپل از قدرت شخصی در برابر اپلیکیشن های آی اواس سوءاستفاده می کند.بیشتر بخوانید:API فیسبوک برای مسنجر و اینستاگرام عرضه شدشارژر مگ سیف اپل با پیکسل 5 و گلکسی زد فولد 2 کار می کندتمام اطلاعاتی که باید از حسگر لایدار بدانید؛ فناوری که می تواند آینده خودروسازی را تبدیل دهدقیمت آیفون ۱۲ در ایران حدودا چقدر خواهد بود؟آیا آیفون ۱۲ دو سیم کارت از 5G پشتیبانی می کند؟
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از محفل خبرنگاران جوان،  حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون هیئت قانونگذاری صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اقرار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده مروارید مرغداری ۱۷ هزار تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ تو خرده فروشی ها ۲۴ هزار تا ۲۴ هزاره و ۵۰۰ تومان است. دلالان بازار مرغ را تسخیر کردند | سودجویی چند شریک شدن خاص

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می شود که تزلزل محسوسی داخل بازار مرغ رخساره ندهد.

اسداله نژاد ادامه عدل: بارها به مسئولان مایه های دولتی اعلام خطر دادیم که ثمره رویکرد غیرمنطقی در بحث تامین نهاده ها، بی رغبتی مرغداران بوسیله امر تولید خواهد بود چرا که با افزایش هزینه ها، تولید غیر اقتصادی است.

به گفته این مقام مسئول، پیش بینی ها تا حدودی محقق شده به طوریکه هبوط تولید، زمینه را برای افزایش مقدار تو بازار ایجاد کرده است و با استمرار سیلان فعلی شرایط حادتر خواهد شد چرا که تولیدکننده رغبتی به جوجه ریزی ندارد.

وی بها قانون دان هر کیلو مرغ حی را ۱۷ هزاره تا ۱۷ هزاره و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با تامین ۴۰ درصد نهاده ها با نرخ مصوب، قیمت طولانی شده تولید درون همین حد خواهد بود.

مباشر مهتر کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه عدالت: اتخاذ سیاست گذاری نادرست مسئولان منجر به ابداع نزاع در بازار مرغ خواهد شد.

اسداله نژاد در فایده به اجابت بها ۱۳ هزاره تومانی کارگروه تنظیم بازار اشعار کرد: علی رغم تصویب مقدار ۱۳ هزار تومانی به ازای هر کیلو مرغ زنده، اما هنوز به صورت رسمی اعلام نشده تا فشار بر تولیدکننده کاهش یابد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی نسبت بوسیله بحران اکید مرغ هشدار داد و گفت: بی توجهی مسئولان فقره به بخش تولید، تبعاتی همچون بحران شدید مرغ را داخل کنار دارد که دولت باید پاسخگو باشد چرا که سهل انگاری دولت این چالش را ایجاد کرده است.

وی با تقریر اینکه میدان نهاده های دامی همچنان آشفته است، افزود: با توجه بوسیله مطمئن مدخل بنیانی نهاده از بازار آزاد، تولیدکننده رغبتی به جوجه ریزی ندارد، این درحالی است که ستاد انتظام میدان بی توجه به قیمت کامل شده تولید، نرخ ۱۳ هزار تومانی را برای هر کیلو مرغ مصوب کرده است که چنانچه این قیمت اصلاح نشود، با بحران کمبود مرغ درون سطح کشور مواجه خواهیم شد.

این مقام مسئول داخل خاتمه درباره آینده بازار مرغ تصریح کرد: اقبال با اتخاذ برخی تدابیر باید مرغداران را به جانب جوجه ریزی سوق دهد، در غیر این صورت با چالش کمبود مرغ در سطح کشور روبرو خواهیم شد. جهش بی سابقه نرخ برز مرغ | آخرین بها: ۳۸ هزار تومان
با عفو هشت ماه از آغاز شیوع ویروس جدید کرونا در ایران، شمار مبتلایان بوسیله کووید ۱۹ در ایران از مرز نیمه میلیون نفر گذشت. با حیات اندرز های زیاد مسئولان بهداشتی برای رعایت پروتکل های بهداشتی، همچنان بسیاری از مردم موارد تأکیدشده برای پیشگیری از شیوع کرونا را تجلیل نمی کنند و همین کار باعث شده که وضعیت دست پاچه تو ناحیه تشدید شود. شروع گسستگی سرما نیز تأثیر اضافی پهلو ماندگاری ویروس و اضافه سرایت آن گذاشته است.

حمید سوری، استاد اپیدمیولوژی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، تو این خصوص اعلام کرد در حالی که همچنان تو موج شروع کرونا به قانون می بریم، شیوع کرونا داخل ایران بوسیله وهله ی خطرناکی رسیده و وارد قاصد سوم شده است. این استاد دانشگاه با یادآوری اینکه واژه های موج و پیک دو معنای کاملا متفاوت دارند، تو توضیح و تفاوت آن ها افزود که رسیدن بوسیله موج دوم یا سومین بیماری کرونا، یعنی اینکه کشوری توانسته است اپیدمی را در مرحله ای معقول درنگ یا بوسیله مهار تمام برساند و در بازه ی زمانی دیگری، مجددا شاهد موج ابتلای افراد باشد. به گفته ی دکتر سوری، ایران از زمان مسری کرونا تا امروز چنین امتحان ای نداشته است تا بتواند مصیبت را بوسیله جنین ی خاموشی برساند؛ بنابراین ناحیه ما، همچنان داخل موج اول مصیبت کرونا قرار دارد.

به گفته ی این استاد اپیدمیولوژی، نوسانات کاهش خواه افزایش موارد مصیبت نیز، فرستاده نامیده می شود. داخل ماه هایی که گذشت، مقابل دیدن سوری، ایران دو جنین در مرحله ی طغیان بیماری کرونا راحتی گرفت و طبق شواهد و مطالعات، درحال حاضر پیک سوم کرونا داخل کشور شکل خمود است؛ پیکی که نسبت بوسیله دو قاصد قبل بسیار نگران کننده زیرفون است.

سوری درون تشریح پیک، بوسیله مثالی تو تک آنفولانزا اشاره کرد. برای مثال، درون آنفلوآنزای فصلی، هر ساله موج های مکرری بوسیله دنبال غم ابداع می شوند؛ به این لباس که یک یا دو هفته موارد حاد مصیبت مشاهده می شود و درنهایت، پس از رسیدن به قله خواه پیک، بلای ناگهانی به حالت کنترل شده درمی آید. درادامه ممکن است یک خواه دو ماه بعد، مجددا موج های دیگری از آن بیماری نیز، مشاهده شود. وی همچنین افزود که کشورهایی نظیر استرالیا، نیوزلند، ایسلند و هنگ کنگ وارد پبک دوم کرونا شده اند؛ با این حال ایران و آمریکا باتوجه به آمار، همچنان درگیر پبک ابتدا هستند.دکتر حمید سوری: فرستاده سوم کرونا از دو پیک قبلی، بسیار نگران کننده تیز است

سوری اذعان کرد که میانگین اجل شاگرد از کرونا در ایران حدود ۲/۵ مقابل میانگین جهانی بوسیله ازای یک میلیون نفر پری است. به گفته ی دکتر سوری، ایران یکی از ۱۰ کشوری است که با عفو چندین هفته ی متوالی همچنان رتبه های بالای مرگ ومیر را ثبت می نرم. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، فقدان تعادل حساب دان بین سست شدن و تمایل داخل شیوع کرونا را مهم ترین عامل شعله ور ترشدن آتش شیوع کووید ۱۹ دانست و هواخواه ارا ئه ی راهکارهای مؤثر برای مهار ویروس کرونا از دادرسی گذاران و متولیان بهداشت و تداوی قلمرو شد. داخل اوایل هفته ی سیال نیز، تمهیداتی در این بن اندیشیده و با دستور مهتر جمهور، میزان جزا ی نقدی درصورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی از پنجاه هزار تا یک میلیون تومان تعیین شد.

سوری سست شدن از سرعت انتشار مصیبت داخل شیوع کرونا را یکی از رادیکال ترین عوامل رفتارهای بازدارنده ی مردم دانست. وی خاطرنشان کرد که در زمان بالارفتن آمار مبتلایان و مرگ و میرها، جریان ترس افراد بیشتر می شود و آدم بیشتر ملاحظات بهداشتی را پاس می کنند؛ اما بوسیله محض کاهش آمارها دچار دلگشا تصوری کاذب می شوند و رفتارهای پرخطر انجام می دهند. قد هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تصریح کرد که خوش خیالی تو کاهش شیوع کرونا، شرایط سرایت ویروس را درون خطرناک ترین حالت موجود استراحت خواهد قسط.

نیز عضو هیئت علمی دانشگاه شهیدبهشتی درباره کاربرد فام هایی که در وصف وضعیت کرونا در مناطق متنوع کشور استعمال می شوند، توضیحاتی ارائه کرد. به گفته ی دکتر سوری، تمام شهرهای کشور با عناوین مختلفی مانند قرمز، نارنجی، زرد، سبز و... اثر جزیی بندی می شوند. وی افزود که این موارد تعاریف استانداردی دارند و به این شکل نیست که هر مسئول محلی خواه استانداری برای مدال دادن حادبودن وضعیت روستا و استان خود، ادعای رنگ سرخ تیره را داشته باشد. سوری ضمن تشریح وضعیت ناحیه بوسیله لحاظ شیوع اذعان کرد زمانی که بیش از ۲۵ مورد بیمار متاخر هنگام دو هفته در دهات یا استانی تأیید شود، آن خانه دادن خواه استان در تعاریف سرخ نام گذاری می شود؛ بنابراین درحال حاضر تمامی نقاط کشور سرخ است.

به اعتقاد ی کارشناسان بهداشتی زیادی، اگر شرایط کنونی مسری کرونا داخل ایران با همین وضعیت دنباله پیدا کند، لطمه ی مجلل انسانی رقم می خورد و خانواده های بسیاری جان خود را به علت ابتلا بوسیله ویروس کرونا از دست خواهند داد.

مقاله های مرتبط:ابتلای دوباره بوسیله کووید ۱۹ با حیات امان دربرابر آن امکان پذیر است؛ اما چگونه؟اختصاص جریمه نقدی بخاطر استفاده نکردن از ماسک تبدیل بوسیله ضابطه کلاهبرداری شده است

مشابهت میان علائم و آماج های سرماخوردگی، آنفلوانزا، آلرژی و کووید ۱۹ موجب سردرگمی افراد درباره ی این جریان می شود که به کدام تک مبتلا شده اند. باید توجه کرد که سیر بلای ناگهانی های ویروسی معمولا کوتاه و حدود ۷ تا ۱۰ روز است و کسی که سابقه ی آلرژی تنفسی دارد، می تواند مغایرت این علائم را با آلرژی خویشتن تشخیص دهد. بااین حال، بهترین طرز تشخیص این بیماری ها مراجعه به پزشک است تا درصورت نیاز سایر مداخلات درمانی ادا شود.



روز پیش، طبیب حمید عمادی، متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری، با حضور در شناسایی ۲۱ صداوسیما اذعان کرد که درحال حاضر رویه بیمارستان ها کم قیمت تراشیدن و نمی توانند مریض جدید بپذیرند؛ چراکه طولانی سریر ها اشغال شده است.

به دنبال اشغال بیمارستان ها و مراکز درمانی، افرادی که درحال مجهز علائم خفیفی از کرونا نشان می دهند، می توانند برای اطمینان از وضعیت خود به مراکز ۱۶ یا ۲۴ ساعته ی کرونا رجوع کنند. مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته ی خدمات تمامیت سلامت، با هدف غربالگری بیماران مشکوک به ویروس کرونا و کاهش مراجعان بوسیله درمانگاه ها گونه اندازی شدند. درون این مراکز، خدماتی همچون غربالگری، درمان سرپایی و دنباله ی مراقبت در منزل ازجمله غربالگری، مشاوره، آموزش و تجویز دارو نمایش می شود. به گفته ی وزارت بهداشت، بیماران دارای علائم بیماری کووید ۱۹ می توانند با سامانه ی ۴۰۳۰ وفاق امین کنند که ۳۲ هزار ممیز در آن آماده ی پاسخ گویی به سؤالات انسان هستند و پس از دریافت راهنمایی های لازم، درصورت حاجت به مراکز سرپایی احاله داده شوند. شماره ی تلفن ۱۹۰ نیز متعلق بوسیله سامانه ی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و برای پاسخ گویی به سؤالات انسان درخصوص ویروس کرونا بوسیله قیافه ۲۴ ساعته و هر روز هفته دردسترس است.

حاکم ی ستاد مقابله با کرونا در استان تهران نیز با بیان اینکه تهران داخل حال تجربه ی ابدار ترین روزها درون قاصد ثالث کرونا است، بوسیله تعطیلات پیش رو رمز کرد و از وضع جرایم برای خودروهای غیربومی اطلاع قسط که به عروج می روند. به گفته ی علیرضا زالی، به دلایل مختلف اپیدمیولوژی چرخش ویروس در عرصه ی جغرافیای عمومی درون کشور و افزایش کود بیماری داخل شهرهای مقدمه و مقصد، آمار ابتلا به کرونا در این سفرها رو به افزایش می رود. در همین زمینه، وزیر بهداشت امروز از ممنوعیت عروج به پنچ کلان شهر سرزمین در ایام تعطیلی پیش ر و خبر رحم.بیشتر بخوانید:همگی گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۲۳ مهربانی ۹۹]شریک شدن جانسون اند جانسون آزمایش واکسن کووید 19 را موقتا متوقف کردسفر به ۵ کلان خانه دادن ناحیه درون ایام تعطیل ماه صفر ممنوع شدابتلای دوباره بوسیله کووید ۱۹ باوجود ایمنی دربرابر آن امکان پذیر است؛ اما چگونه؟مغز انسان مکان غذاهای مریض را بهتر از مکان غذاهای سالم به خاطر می آورد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، کتاب «دانش خطرناک؛ شرق شناسی و مصائب آن» نوشته رابرت اروین بوسیله لطافت با ترجمه محمد دهقانی توسط نشر ماهی منتشر و راهی بازار پاشیدن شده است. نسخه واقعی این کتاب سال ۲۰۰۸ توسط انتشارات اُورلوک در نیویورک چاپ شده است.

تصویری که نویسنده تاریخ پیش رو از شرق شناسی ارائه کرده، عمه موافق دیدگاه ادوارد سعید تو کتاب مشهور «شرق شناسی» اش است که به به گفته مترجم کتاب، با نیتی خوب و انسان دوستانه اما آلوده به تعصب عربی تصنیف شده است. دهقانی می گوید سعادتمند در آن کتاب بیش از آن که واقف شرق شناسی باشد، به حمله به مبانی سیاسی و عقیدتی امپریالیسم بریتانیا و آمریکا پرداخته است. یکی از مسائل دیگری بی قراری که دهقانی درباره تاریخ ادوارد سعادتمند بوسیله آن اشاره کرده این است که سعادتمند در کتاب خود، شرق را به ملا اسلام و روحانی اسلام را هم بوسیله دنیای عرب تقلیل داده است.

تاریخچه «شرق شناسی» ادوارد سعادتمند سال ۱۹۷۸ منتشر شد و ادیب تاریخچه «علم خطرناک» می گوید چنانچه آن کتاب نبود، این کتاب او هم تالیف نمی شد. «دانش خطرناک» به گفته مترجمش، پاسخی عالمانه و منصفانه به تندروی ها، اشتباهات و مغلطه های ادوارد سعادتمند است. رابرت اروین از همان ابتدای کتاب خود با وضوح می گوید «شرق شناسی» سعادتمند حاصل شیادی شریرانه ای است که امتیاز خطاهای صادقانه آن از سیاه نمایی های عامدانه اش شاق است.

«دانش خطرناک» پیش از شروع، یادداشتی از مترجم و مقدمه را محتوی می شود و داخل ادامه ۱۰ خلع اصلی با این عناوین دارد: «تلاقی تمدن های کهن»، «ابتکار کهن خواه کفر جدید»، «شرق شناسی رنسانس»، «قداست مطالعات خاوری»، «روشنگری از لونی دیگر»، «مطالعات شرقی تو عصر بخار و سالوس»، «دودستگی داخل میان شرق شناسان»، «نوبت مستعجل شرق شناسی»، «کاوشی در ماهیت یکی از مجادلات صد بیستم» و «دشمنان شرق شناسی».

رابرت اروین در کتاب پیش رو، به جز پاسخ به ادعاهای ادوارد سعید، مسئله ها و مکاتب شرق شناسی را با دیدگاه انتقادی بررسی کرده و چهره هایی چون رابرت براون، لویی ماسینیون و نیکلسون را هم در این زمینه معرفی کرده است. بوسیله این ترتیب تاریخ «خرد خطرناک» تاریخ تحلیلی شرق شناسی را از مقدمه تا برهه ابتدایی قرن بیست ویکم تو پیاده شدن می گیرد.

در قسمتی از این تاریخچه می خوانیم:

بارتلمی دربلو (۱۶۲۵-۱۶۹۵) کاتولیک پرشوری بود که پس از تحصیل متون کلاسیک و فلسفه به مطالعه زبان عبری صیقل تا عهد عتیق را بهتر بفهمد. او سرانجام در کولژ دو فرانس استاد تعبیر سریانی شد. دربلو یکی از عتیقه شناسان و شرق شناسانی حیات که کولبر از استیناف هایشان امنیت می کرد. اگرچه قفسه را می توان پیشگام سازمان المعارف اسلام داخل قرن بیستم دانست و در جوهر ماخذی مهم به شمار می آمد، کار دربلو بیش تیز صبغه ادبی داشت، چنان که حکایات و عندالاقتضی اشعاری هم در میانه مدخل های آن به چشم می خورد. عمر های پلوتارک سرمشقی ادبی دانسته می شد و دربلو هم، به پیروی از آن، طرح اخلاقیات را به وزن ثبت وقایع رادیکال می شمرد. او هیچگاه گاه به خاورمیانه عروج نکرده بود و طبعا بوسیله رویدادهای سیاسی یا تجاری روز علاقه ای نداشت.

این کتاب با ۴۶۸ صفحه، شمارگان هزاره و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۸۲ هزار تومان منتشر شده است.
به گزارش همشهری آنلاین، حسن روحانی در شمار کاربری اش در توییتر نوشت: «لله شجریان⁩ چهره ممتاز هنری و آفریننده ماندگارترین نواهای دلنشین ایرانی و رامشگر ربنای رمضان، میراث ارزشمندی از خویشتن به یادگار گذاشت. یقیناً امت قدرشناس ایران، نام و یاد و آثار این هنرپیشه محبوب را همواره در خاطره ها، حی نگاه خواهد داشت. روحش شاد و یادش گرامی»

درون همین بن:  استاد محمدرضا شجریان جابجایی | شاه آواز ایران مملو کشید وزیر ارشاد درون پیامی درگذشت شجریان را دلداری گفت | نوای استاد تاریخ حسّ و حال ایرانیان داخل نیم قرن گذشته است درمانگاه جم: کالبد لله شجریان به بهشت زهرا منتقل شد واکنش محسن هاشمی بوسیله کوچیدن استاد آواز ایران | گرچه رسانه های رسمی از آثار استاد محروم بودند ... ویدئو | حال و هوای مردم تو طبق درمانگاه جم پس از درگذشت استاد شجریان پست علی دایی به مناسبت درگذشت استاد شجریان «مرغ سحر» لبالب کشید | پیام تسلیت وزیر ارتباطات به ربط درگذشت استاد شجریان پیام محمدجواد باریکه در پی درگذشت محمدرضا شجریان | شجریان یک اشتهار هموار مانا است تصاویر حضور انسان در مقابل درمانگاه جم در معلول کوچیدن لله شجریان
سرفیس پرو ایکس یکی از بنیادی ترین دستگاه های برند سرفیس به حساب می آید؛ زیرا برضد دستگاه های دیگر، از معماری آرم استفاده می کند. مایکروسافت شب گذشته تو به خشکی امدن معرفی سرفیس لپ تاپ گو، مدل جدید سرفیس پرو ایکس (Microsoft Surface Pro X 2020) را نیز شناساندن کرد. این لپ تاپ جدید که مقدار پایه ی ۱٬۴۹۹ دلار را یدک می کشد تراشه ی محکمی شده دارد. بزرگ ترین تغییری که سرفیس پرو ایکس متاخر به خویشتن دیده را می توانیم همین تراشه ی SQ2 به حساب بیاوریم که حاصل همکاری مستقیم مایکروسافت و کوالکام است. اکثر سرفیس های مایکروسافت به رنگ کلاسیک پلاتینیومی مزین می شوند و این منبع بخاطر سرفیس پرو ایکس جدید بی آرامی خلوص می درنگ. 

مایکروسافت می گوید تراشه ی SQ2 لپ تاپ جدیدش نسبت به تراشه ی SQ1 که در استاندارد پیشین به کاررفته وجود عملکرد بهتری به خلال اجرای اپلیکیشن های مختلف دارد. مایکروسافت توقع می کند به لطف ساخته شدن این تراش برپایه ی معماری آرم، سرفیس پرو ایکس جدید تا ۱۵ روزگار شارژدهی می کند (معماری آرم، کمتر استعمال است).

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، خراش ی SQ2 اصلی ترین تحول داخلی سرفیس پرو ایکس بوسیله حساب می آید. بنابه گفته ی مایکروسافت، SQ2 نسخه ای اصلاح شده از خراش ی Snapdragon 8cx Gen 2 5G بوسیله حساب می آید کهکوالکام درون ایفا ۲۰۲۰ معرفی کرده بود؛ البته SQ2 توانایی یکدلی به شبکه ی 5G را ندارد. 



مایکروسافت در مدل متاخر سرفیس پرو ایکس از همان نمایشگر ۱۳ اینچ پیکسل سنس (PixelSense) با وضوح ۲٬۸۸۰ تو ۱٬۹۲۰ پیکسل استفاده می نرم که پیش نمدار گواه آستان در آن در مدل قبل بوده ایم. سرفیس پرو ایکس حداکثر ۱۶ گیگابایت ذهن ی رم دارد و در پرعضله ترین کانفیگ با ۵۱۲ گیگابایت ذهن ی پس انداز سازی بوسیله بازار نمایش می شود. در این لپ تاپ از دو آستان USB-C و یک درگاه سرفیس کانکت (Surface Connect) و یک درگاه نانوسیم برای اتصال به اینترنت LTE گیگابایتی استفاده شده است. لپ تاپ موردبحث حافظه ی ذخیره سازی SSD قابل تعویض دارد. سرفیس پرو ایکس 2020 تا ۱۵ روزگار شارژدهی می کند

به غیر از موارد یادشده، تغییر خاص دیگری در نمونه جدید سرفیس پرو ایکس نسبت بوسیله میزان قدیمی دیده نمی شود. مزین شدن سرفیس پرو ایکس جدید به رنگ پلاتینیومی بدین معنی است که لپ تاپ موردبحث مایکروسافت صفحه کلید ویژه دارد.

مایکروسافت می خواهد تبار جدید سرفیس پرو ایکس را در رنگ جزیی های نقره ای و آبی و سرخ به همراه قلم لمسی سرفیس اسلیم پن (Surface Slim Pen) دردسترس مخاطبان راحتی دهد؛ این خامه لمسی سال گذشته در استاندارد مشکی سرفیس پرو ایکس حضور داشت. نسخه ی تقویت شده ی سرفیس پرو ایکس نیز مدلی با رنگ جزیی مشکی خواهد داشت. 



مایکروسافت به هنگام معرفی سرفیس پرو ایکس جدید وهله های بزرگی درباره ی پیشرفت های تراشه ی SQ2 نداد. وارسی کارشناسان نشان می داد استاندارد نخستین ی سرفیس پرو ایکس به دلیل کاربرد از خراش ی مبتنی به خشکی امدن معماری آرم برای اجرای برخی اپلیکیشن ها با مشکل مواجه است، اما ظاهرا این بغرنج فراغت است رفع شود. ارج مایکروسافت Surface Pro X 2020 برابربا ۱٬۴۹۹ دلار است

اهالی ردموند اوایل این هفته اعلام کردند قصد دارند پشتیبانی از قرین ساز اپلیکیشن های x64 را به پلتفرم ویندوز روی آرم (Windows on ARM) بیاورند. این موضوع باعث می شود سرفیس پرو ایکس بتواند تمامی اپلیکیشن های ویندوزی را صرف دیدن از این که ۳۲ یا ۶۴ بیتی اهل ARM باشند یا از معماری x86 استعمال کنند، ایفا نرم.

مایکروسافت در ماه نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) شبیه ساز متاخر را بوسیله قیافه آزمایشی روی حکم می آورد و احتمالا سال آینده شاهد انتشار نسخه ی نهایی آن ازطریق به روزرسانی ویندوز خواهیم بود. 

امکان پیش ابتیاع سرفیس پرو ایکس متاخر مایکروسافت حاضر شده است. این لپ تاپ که قیمت پایه ی ۱٬۴۹۹ دلاری دارد داخل تاریخچه ۱۳ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۲ نرمی ۱۳۹۹) به بازار عرضه می شود. کانفیگ محور ی لپ تاپ در کنار تراش ی SQ1 از ۱۶ گیگابایت حافظه ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی SSD مصرف می نرم. دومین کانفیگ ۱۶ گیگابایت حافظه ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ی پس انداز سازی SSD دارد و با مقدار ۱٬۷۹۹ دلار دردسترس صبر می گیرد. 



مایکروسافت بیع مدل پیشین سرفیس پرو ایکس را بوسیله اتمام نرسانده است؛ بدین زیبایی به همراه دو نمونه جدید، دو مدل قدیمی نیز که تراشه ی SQ1 دارند برازنده تهیه هستند. دو لپ تاپ موردبحث از هشت گیگابایت حافظه ی رم کاربرد می کنند. کانفیگ پایه که ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی SSD دارد برچسب ارج ۹۹۹ دلار را یدک می کشد و کانفیگ بعدی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی SSD با مقدار ۱٬۲۹۹ دلار به راسته عرضه می شود. نمونه قبلی سرفیس پرو ایکس پیش تر توسط زومیت معاینه شده است. بیشتر بخوانید:کالا جانبی جدید برند سرفیس معرفی شدندانویدیا RTX 3070 Mobile احتمالا با غلبه RTX 2080 Ti برای لپ تاپ ها معرفی کردن می شوداچ جای پا HP Spectre x360 14 را به همراه سه لپ تاپ دیگر رونمایی کردسرفیس لپ تاپ گو مایکروسافت با بها پایه ۵۴۹ دلار معرفی کردن شدAdDuplex: یک سوم کامپیوترهای ویندوز ۱۰ دارای آپدیت مه ۲۰۲۰ هستند
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان بهداشت جهانی در خبری جدید اطلاع دادن کرد آزمایشی که می تواندکووید-۱۹ را درون عزت چند دقیقه تشخیص دهد، حجم نمره بیماران کرونایی داخل کشورهای کم درآمد و متوسط را به طرز چشمگیری گسترش می دهد. قرار است برگ این آزمایش تو ۱۳۳ قلمرو کم توان توزیع شود.

این موسسه آزمایشی را از کار افتادن کرده است که با استفاده از آنتی ژن ها و پروتئین های ویروس، افراد مبتلا به کرونا را شناسایی می نرم. ارج این تست ۵ دلار اعلام شده است. این آزمایش از دقت پایین تری برخوردار هست، اما نسبتا سریع العمل تر از تست های PCR افراد راوی کرونایی را شناسایی می کند.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت این برنامه را به عنوان وقوف خوب در مبارزه با کووید-۱۹ ستود.

وی ادامه داد: این آزمایش بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه نتیجه را مشخص می کند و متجاوز ارزان تر از سایر آزمایش ها است. از این آزمایش ها می قابلیت در مناطق کمتر قابلیت و فقیر استفاده کرد تا جلوی گسترش بیشتر ویروس کرونا را گرفت.

آدهانوم گفت: اما برای تهیه تجهیزات این آزمایش و توزیع آن بین کشورهای اندک توان باید منابع مالی نیکی پیدا کرد که حدود ۶۰۰ میلیون دلار نیاز داریم.
علاقه مندان به دنیای سخت افزار طی هفته های اخیر توجهشان را معطوف جدیدترین نسل از کارت های گرافیک انویدیا با نام خانواده ی GeForce RTX 3000 برپایه ی معماری امپر کرده اند؛ کارت های گرافیکی که نسبت به سری RTX 2000 پیشرفت محسوسی به خود دیده اند و قدرت گرافیکی بسیار زیادی برای گیمینگ 4K و 8K عرضه می دهند. یکی از اتفاقاتی که به تعاقب نمایش ی کارت های سری امپر رخساره داد، هبوط شدید آن ها در فروشگاه ها حیات. بررسی ها نشان می دهد دقایقی پس از آغاز فروشRTX 3080 در فروشگاه های منتخب، موجودی آن ها سریعا به اتمام رسید.

دو کارت گرافیک RTX 3080 و RTX 3090 زمان حال تند ترین کارت های گرافیک بازار هستند، اما افراد قدری شانس ابتیاع آن ها را نمایان کرده اند و انویدیا همچنین بوسیله دلیل کمبود کارت گرافیک از انسان عذرخواهی کرده است. دلایل متعددی می استعداد برای تکمیل موجودی کارت های گرافیک سری امپر عنوان کرد. این که میزان دعوی برای کارت های جدید، به خصوص مدل RTX 3080 اوج است، حقیقتی پذیرفتنی است؛ ولی به احتمال زیاد زیاد، برهان اصلی کمبود کارت های گرافیک متاخر انویدیا، دشوار درون تأمین قطعات اولیه ی آن ها به دلیل دنیاگیری ویروس کرونا است.

اتفاقی که شرایط را بدتر کرد این بود که خریداران کارت های متاخر انویدیا سراغ فروشگاه eBay رفتند و این کارت ها را با بها چندین هزاره دلار بخاطر فروش گذاشتند تا از این طریق سود زیاد احسان کسب کنند. انویدیا تو آستانه ی آغاز عرضه ی RTX 3090 با گستردن اطلاعیه ای اعلام کرد این کارت گرافیک با مشکل کمبود شان مواجه خواهد وجود. 

فرانک آزور، معمار ارشد راهکارهای گیمینگ داخل AMD، بوسیله رطوبت حرف های جدیدی در توییتر گفته است. انفراد با صیت کاربری [email protected] در توییتر، نوشت: «خب... امروز نتوانستم RTX 3090 را بخرم و این یعنی برای مدت زمانی اندک، بخشی برای کارم بغرنج پیش خواهد آمد. آیا آن ها می توانند حداقل یک کارت گرافیک جدید کوادرو عرضه کنند تا کارم را انجام دهم؟ ۱۰ دلار مقاطعه می بندم که AMD همچنین محصولات جدید خود را بوسیله شکل محدود نمایش می نرم». فرانک آزور در پاسخ به این توییت نوشت: «مشتاق هستم تا ۱۰ دلار شما را بگیرم». این موضوع نشان می دهد AMD در جدیت است شمار درخورتوجهی از کارت های گرافیک جدید خود را از همان روز اول ارائه کند تا مشکل کمبود کارت گرافیک پیش نیاید (از کارت های گرافیک نسل بعد AMD با نام قوم ی Radeon RX 6000 ملقب به بیگ نوی (Big Navi) یاد می شود).

انویدیا در اقدامی غیرمنتظره غرض گرفت در کارت های گرافیک سری امپر از دای (Die) تولیدشده توسط سامسونگ استفاده کند. سامسونگ اخبار کرد دای هایی که به انویدیا برای کارت های RTX 3000 تحویل داده، برپایه ی لیتوگرافی هشت نانومتری تولید شده اند. لیتوگرافی هشت نانومتری انویدیا ازلحاظ فنی لیتوگرافی جدیدی محسوب می شود و به همین دلیل پیش بینی می کنیم نمونه بازدهی آن تو پیمانه هوی نباشد؛ بدین مجرد که لیتوگرافی هشت نانومتری بخاطر رسیدن به بلوغ مناسب، به زمان حاجت دارد. 

ازطرفی دیگر AMD را داریم که غرض پژمرده درون کارت های گرافیک دوده بعد خود سراغ استفاده از لیتوگرافی هفت نانومتری فین فت TSMC برود. گرچه این موضوع هنوز به صورت رسمی تأیید نشده اما گفته می شود AMD سراغ نسخه ی ویژه ای از لیتوگرافی هفت نانومتری TSMC رفته.

آخرین گزارش ها اعلام می کنند تراش های متکی بر این لیتوگرافی دارای انبوهی نقصِ ۰٫۰۹ نقص به ازای هر سانتی متر مربع (cm۲) هستند. چنانچه شایعه ها نسب داشته باشند، خراش ی نوی ۲۱ (Navi 21) - همان خراش ای که قدرت پردازشی کارت گرافیک Radeon RX 6900 را تأمین می نرم - فراغت است دارای یک دای با ابعاد ۵۰۵ میلی متر مربع (mm۲) باشد. با فرض این که تراکم نقص لیتوگرافی TSMC از زمان انتشار آخرین گزارش بهبود پدیدار کرده باشد و نوی ۲۱ از دای ۵۰۵ میلی متر مربعی بهره بگیرد، می توانیم بگوییم AMD می تواند در نوی ۲۱ بوسیله نرخ بازده نزدیک به ۶۵ درصد دست مشهود نرم که نرخ چندان بدی نیست.

جنگ بین تراشه های سری Radeon RX 600 و GeForce RTX 3000 قطعا در ماه های آینده زیاد جالب خواهد بود. اگر بیگ نوی بتواند ازلحاظ قیمت و غلبه گرافیکی بوسیله پای معماری امپر برسد، «دردسترس وجود داشتن» کارت های گرافیک، مرطوب ی نهایی را مشخص خواهد کرد.بیشتر بخوانید:داستان بالا گیری و کاستی کارت های گرافیکی حاضر به چند پردازندهمشخصات خانواده AMD Rembrandt با هسته Zen 3 و RDNA 2 بی پرده شدمشخصات ابتدایی AMD Ryzen 7 5700U فاش شدانویدیا RTX 3090 ورزش های 4K را ۱۰ تا ۱۵ درصد سریع تر از RTX 3080 انجام می کندمشخصات پردازنده گرافیکی AMD Navi Flounder مبتنی بر معماری RDNA 2 رؤیت شد
امیزفیت به تری مدل جدید شایسته کردن های هوشمند قوم ی GTS و GTR، یعنی جی تی اس ۲ (Amazfit GTS 2) و جی تی آر ۲ (Amazfit GTR 2) را با برگزاری رویدادی رسمی رونمایی کرده است که روی حوزه تناسب اندام متمرکز هستند. این ساعت های جدید ازلحاظ طراحی قشری اندکی تغییر کرده اند و قابلیت های جدیدی برای ارائه دارند.  شایسته کردن Amazfit GTR 2 نمایشگری دایره ای شکل و ساعت Amazfit GTS 2 نمایشگری مربعی شکل داردکه درون نگاه اول، ما را یاد ساعتی جدید و محبوب می اندازد. بنابراین به طور کلی ازلحاظ ظاهری، تضاد های محسوسی بین دو زمانه جدید وجود دارد.



امیزفیت GTR 2

ابعاد روزگار Amazfit GTR 2 درمقایسه با نسل قبل نسبتا کوچک تر است و از نمایشگر ۱٫۳۹ اینچی قدیم روشن AMOLED با حداکثر روشنایی ۴۵۰ عزم استفاده می یواش. نمونه کلاسیک زمانه اندام ای از جنس فولاد ضدزنگ و سد چرمی دارد؛ درحالی که مقیاس اسپرت به قد ای از جنس آلیاژ آلومینیوم و بند سیلیکونی فراهم شده است.

همان طورکه اشاره کردیم، شایسته کردن های جدید امیزفیت روی تناسب اندام متمرکز هستند؛ به همین دلیل، می توانند گوناگون فعالیت های ورزشی را پایش کنند. امیزفیت می گوید ساعت GTR 2 درحال مجهز ۱۲ حالت ورزشی صنف ای را پایش می کند و این تعداد داخل آینده به ۹۰ می رسد. تو این ساعت، از حسگر عام هوامی بخاطر پایش نبض دل با معروفیت BioTracker PPG کاربرد شده که می تواند ۲۴ ساعته روی نبض قلب بازرسی کند. این ساعت از کند افزار اختصاص ی امیزفیت بوسیله اشتهار PAI بهره می سرما که می تواند براساس فعالیت کاربر در طول روز و ضربان قلبش، امتیاز خاصی برایش در نظر بگیرد.

یکی از قابلیت های مهم Amazfit GTR 2 و GTS 2 این است که می توانند سطح اکسیژن خون را تخمین بزنند. ظاهرا این قابلیت که داخل اپل واچ سری ۶هم دیده می شود، کم کمینه در حال تغییر شدن به مشخصه ای جدایی ناپذیر از زمانه های هوشمند پرچم دار است.

براساس ادعای هوامی، زمانه های جدید امیزفیت از موتور ویژه ای با عنوان OxygenBeats بخاطر تقویم اکسیژن خون و از موتوری تخصصی با معروفیت SomnusCare بخاطر بازرسی روی خواب کاربر نصیب می ببرند. دو سواری یادشده در شرکت با یکدیگر می توانند داده های سطح اکسیژن خون را اندازه بگیرند تا درنهایت، امتیاز خاصی بوسیله کیفیت تنفس کاربر در طول خواب بدهند. امیزفیت مطالبه می یواش حسگر اکسیژن خون به کاررفته در ساعت های جدیدش ۹۶ درصد دقت دارد.

ویژگی های مهم ساعت Amazfit GTR 2 عبارت اند از: جهیز موقعیت یابی داخلی GPS GLONASS، تراشه ی NFC، معاون صوتی هوشمند، مقاومت دربرابر نفوذ آب تا فشار پنج اتمسفر و چهار گیگابایت ذهن ی ذخیره سازی به سرود ذخیره ی متجاوز از ۶۰۰ موسیقی. این ساعت با هربار شارژ حداکثر ۳۸ روز دوام می آورد و برضد نسل قبل، می توان بوسیله تماس های ورودی گوشی هوشمند پاسخ داد. تا پیش از معرفی ساعت های جدید، این قابلیت فقط درون ساعت Amazfit Nexo عرضه می شد. 

امیزفیت GTS 2

طراحی Amazfit GTS 2 با دیگر روزگار جدید امیزفیت متفاوت است. مدل پیشین این شایسته کردن درزمینه ی پایش فعالیت های ورزشی به نوع دوستی عمل می کرد؛ ولی با مشکلاتی مشت و پنجه مواجه حیات و همین موضوع باعث می شد کارشناسان به پیشنهاد آن غبطه چندانی نداشته باشند. Amazfit GTS 2 درمقایسه با مدل اول، سبک تر و مصنوع پر حرارت است و از نمایشگر ۱٫۶۵ اینچی AMOLED با حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت و پوشش ضد شیار و خش بهره می سرما.

درحال حاضر، ساعت GTS 2 همچون GTR 2 می تواند روی ۱۲ حالت ورزشی حرفه ای نظارت کند و در آینده با دریافت به روزرسانی، از ۹۰ حالت ورزشی پشتیبانی خواهد کرد. اکثر مشخصات در بین دو ساعت جدید امیزفیت مشترک هستند؛ بدین ترتیب، GTS 2 نیز تا فشار پنج اتمسفر دربرابر نفوذ آب مقاومت است، سطح اکسیژن خون را ارزیابی می زند، ۲۴ ساعته ضربان قلب را ثبت می کند، به چهار گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی و  GPS تویی مجهز است و با آن تماس ها را می توان پاسخ انصاف.  تنها تفاوت بین روزگار های جدید امیزفیت زبان نقشه کشی و زندگی باتری آن ها است. براساس اعلام رسمی، Amazfit GTS 2 می تواند حداکثر هفت روز شارژدهی یواش و اگر کاربر از آن بسیار استعمال نکند، این زمان بیست زمانه دیگر اضافه می یابد.

مدل اسپرت ساعت Amazfit GTR 2 با ارزش ۹۹۹ یوآن (تقریبا ۱۴۷ دلار) و مدل کلاسیک با بند چرمی با قیمت ۱٬۰۹۹ یوآن (تقریبا ۱۶۱ دلار) و Amazfit GTS 2 با نرخ ۹۹۹ یوآن (تقریبا ۱۴۷ دلار) به بازار نمایش می شود. عرضه ی هر دو شایسته کردن از ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲ نرمی ۱۳۹۹) در بازار چین آغاز می شود؛ اما فعلا نمی دانیم این روزگار ها در بازارهای بین المللی غم عرضه می شوند یا خیر.بیشتر بخوانید:مطالعه می بند 5iFixit اپل واچ سری 6 را کالبدشکافی کردگلکسی واچ 3 داخل طبق اولین مدل ساعت های هوشمند سامسونگ قرار گرفتهرآنچه اپل در رویداد Time Flies معرفی کردن کردمقایسه اپل واچ های 2020 با گلکسی واچ 3 و گلکسی واچ اکتیو 2