بازی کده مجله تخصصی مهندسی برق

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

معاون شهرسازی و معماری شهردار منطقه۱۹ با اعلام این خبر به خبرنگار همشهری محله گفت: «با موافقت همکاری حمل ونقل شفق جهاد، ارضی به مساحت ۲هزارمترمربع که داخل مجاورت رله مترو استراحت دارد، به پیدایش پارکینگی با حجم ۵۰۰دستگاه خودرو اختصاص داده شده است.»

«علی داوخواه» با اشاره به اینکه فقدان پارکینگ باعث شده مسافران مترو خودروهای خویشتن را در کوچه های محله اسماعیل آباد و حوالی آن پارک کنند، گفت: «تاسیس پارکینگ داخل این جایگاه مترو یکی از درخواست های همیشگی و مهم شهروندان بود که برای پاسخگویی بوسیله این احتیاج مقدمات آن انجام شده و در حال تجهیز آن هستیم تا هنگام هفته های آتی مورد یکروز برداری شهروندان استراحت گیرد.»
بورس ایران روزهای پررونقی را عقب قانون می گذارد. روزهایی که حتی با وجود بحران جهانی نفت و رکود حاکم بر گیتی به اندیشه مصیبت کرونا، متمایز بورس ایران مثبت بوده و رشد می نرم. اگرچه چندی از کارشناسان اعتقاد دارند این افزودن ارج به خیال حباب نفیس خواه حتی اقدام گله ای (Herd Behavior) سرمایه گذاران بوده و به زودی قیمت ها به سطح واقعی خود می رسند.

در این میان دولت که از اتفاقات سال ۹۲ و هبوط سریع شاخص بورس فراگیری گرفته، به قفا عمق اغماض به میدان برای جلوگیری از برون رفت سرمایه از بازار است. بدین منظور، قضا و قدر اقدام به نمایش سهام های بیش ارشد کرده تا علاوه بر جلوگیری از در رو سرمایه، به کاهش تورم و سامان دهی بوسیله تنخواه های سرگردان نیز کمکی کرده باشد. از این رو، اخیرا تماشایی دخول مشارکت هایی مانند شستا به بورس هستیم که رکوردهای بسیار زیادی را جابه مکان کرد. نیز طبق گفته امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، قرار است چهار شرکت صبا ایده ، کافه بازار، تپسی و دیجی کالا طی شش ماه آینده مسبوق بورس شوند.

اگرچه هنوز داده ها زیادی در مورد اینکه این شریک ها بوسیله چه صورت وارد بورس خواهند شد، وجود ندارد اما امیر ناظمی به سه گانه سناریو محتمل یعنی: ادخال به بورس، تابلوی مستقل و ورود به فرابورس اشاره کرده است.

تفاوت بورس و فرابورس چیست؟

درواقع تنها تفاوت تو بین این دو شکل از بازار سرمایه، نوع و نحوه قبول است. شرکت های مهیا تو بورس قوانین سختگیرانه رطوبت را قفا قاعده می گذارند و قاعدتا مدت زمان پذیرش آن ها در بورس طولانی پر حرارت است درحالیکه بخاطر اجابت در فرابورس قوانین کمتری حیات دارد و در گوهر حال خرید سهام این باهم اتحاد کردن ها ریسک بالاتری نیز دارد.

بورس اوراق بهادار ایران دارای دو بازار به شهرت های بازار ابتدا و میدان دوم است. بازار مبدا بورس نیز از دو تابلوی پا بر جا و فرعی تشکیل شده است، عزب اختلاف تابلوی فرعی با تابلوی اصلی در این است که در تابلوی فرعی سهام هایی با نقدشوندگی پایین عرضه می شوند. دلیل این کار این است که سهام های غیرنقدشونده از سهام های نقد شونده استثنا شوند و تو ریشه حال شریک هایی که نقدشوندگی پایینی دارند برای ورود به تالار اصلی جهت داشته باشند و میزان شناوری سهم خود را به منظور اضافه نقدشوندگی تسهیم افزودن دهند.

اما فرابورس دارای هفت راسته مجزا است. این بازارها عبارت اند از: بازار اول، میدان دوم، میدان سوم، راسته پایه، بازار ابزارهای نوین مالی، بازار مشتقه و میدان مشارکت های کوچک و متوسط. شرایط پذیرش و نوع شرکت ها در هریک از این بازارها متفاوت است همچنین باتوجه بوسیله ماهیت آن ها ریسک سرمایه گذاری نیز داخل این بازارها به تناسب ساده بودن ورود به آن ها و کاهش مقررات، افزایش پیدا می کند. تو کرهء هوا تحت تفاوت های بنیادی ای را که تالار اصلی و فرعی و همینطور میدان دوم بورس با راسته مبدا و دوم فرابورس دارند، مشاهده می کنید.شرایط پذیرشبازار بورسبازار فرابورستابلوی اصلی بازار اولتابلوی فرعی میدان اولبازار دومبازار اولبازار دوم حداقل سرمایه ثبت شده شرکت۱۰۰ میلیارد تومان۵۰ میلیارد تومان۲۰ میلیارد تومانیک میلیارد تومان۱۰۰ میلیون تومانحداقل سهام شناور۲۰ درصد۱۵ درصد۱۰ درصد۱۰ درصدپنج درصدحداقل تعداد سهام دارانهزار نفر۷۵۰ نفر۲۵۰ نفر۲۰۰ نفر-حداقل سابقه فعالیت همدستی در صنعت مربوطهسه سالسه سالدو سالحداقل دو سال از زمان بهره برداری با نمایش خدمات گذشته باشدحداقل یک سال از تأسیس آن گذشته باشدزیان انباشتهنداشته باشدنداشته باشدنداشته باشدنداشته باشدبرنامه عملیاتی مناسبی بخاطر خروج از خسارت داشته باشدنسبت حقوق صاحبان سهام به طاس دارایی ها۳۰۲۰۱۵۱۵-سودآوریسه دوره منتهی بوسیله اجابت سودآور باشددو پیرامون منتهی به مقبول سودآور باشدیک پرگیر منتهی بوسیله پذیرش سودآور باشدیک دوروبر منتهی به تصویب سودآور باشد-

 فرصت ها و تهدیدهای حضور استارتاپ ها داخل بورس

مذاکره های زیادی داخل مورد استارتاپنامیدن همکاری هایی شبیه تپ سی و دیجی کالا وجود دارد. چندی معتقدند این شرکت ها دیگر آنقدر بزرگ هستند که نتوان به آن ها شهرت استارتاپ گفته کرد. اما ماهیت این شرکت ها همچنان تا حدود زیادی بوسیله استارتاپ ها نزدیک تر است تا شریک های بزرگ و سنتی. از این رو باید توجه داشت که این شریک شدن ها ماهیتی اساسا متفاوت نسبت به همدستی های دیگر حاضر در بورس دارند. به عنوان شهید باهم اتحاد کردن اوبر را در دیدن بگیرید. این شرکت ارزشی بالای یک میلیارد دلار دارد اما همچنان خسران قصبه است. این اتفاق بوسیله پندار ماهیت این شرکت ها صورت می دهد و نمی توان میزان منفعت و ضرر آن ها را مانند شرکت های عادی و سنتی اندازه گیری کرد.همدستی های استارتاپی برپایه ارائه ی یک ارزش افزوده لباس می گیرند

از طرفی موجودیت این شرکت ها تا حدود یدکی وابسته به این است که بتوانند چابکی خود را حفظ کرده و با تغییرات زمان همراه شوند. شرکت های استارتاپی عمدتا برپایه نوعی ارزش افزوده بنا شده اند که باهم اتحاد کردن های سنتی توان ارائه آن را ندارند. سپس به معاون این بها افزوده شبکه ای از متقاضیان را ابداع می کنند. به عنوان مثال یک تاکسی اینترنتی چنانچه نتواند به اندازه کافی شبکه رانندگان یا مشتریان خود را گسترش دهد هرگز نمی تواند رشد داشته باشد. این شبکه رانندگان و مشتریان همواره مورد ترساندن از طرف رقیبان است. چنانچه مشارکت رقیبی بتواند قیمت افزوده بیشتری بخاطر مشتریان یا رانندگان ایجاد کند، می تواند آن ها را بوسیله جانب خود جذب کرده و سهم بیشتری از راسته را کسب کند یا تا اینکه رقیبان را از میدان به در کند.مقاله های مرتبط:آموزش بورس از دخول بوسیله بازار تا دریافت کد بورسیکافه بازار در سال جدید وارد بازار بورس می شود

همچنین می دانیم که هر ارزشی که امروز بود دارد فردا به یک مدل تحول می شود. به عنوان مثال زمانی کیسه فضا بخاطر خودروها یک نرخ افزوده وجود ولی امروز تبدیل به یک استاندارد شده است که باید روی هر خودرویی وجود  داشته باشد. مشارکت های استارتاپی که بود آن ها برپایه ارزش افزوده بنا شده باید همواره بوسیله تامل ایجاد ارزش افزوده مازاد باشند تو غیر این صورت مشارکت های رقیب می توانند آن ها را تک ترساندن قرار دهند.

فرق های دیگری نیز بین استارتاپ ها و شرکت های سنتی وجود دارد شبیه: طریق حسابداری آن ها، نحوه درآمدزایی، شکل خرج ها و... که باعث می شود برای واگذاری و ارائه سهام آن ها، نیاز به خاطر بیشتر وجود داشته باشد. طبق آمار جهانی بیش از ۷۰ درصد استارتاپ هایی که وارد بورس می شوند، علامت قزل را موافق نام خویشتن می بینند. دلیل این موافقت همچنین ساده است. چراکه اکثر این شرکت ها زیان لبالب دارند و برای متعادل کردن این زیان، بورس را بهترین مکان می دانند.

ولی حضرت استارتاپ ها در بورس تماما ترساندن ازاله بلکه این اتفاق فرصت های بیش زیادی همچنین هم برای سهام داران و هم برای خویشتن استارتاپ ها ایجاد می کند. یکی از این مزایا اضافه سرمایه است. بسیاری از استارتاپ ها نیاز بوسیله سرمایه گذاری بیشتر دارند ولی بوسیله فکر ماهیت این شریک شدن ها و همینطور وضعیت تنخواه گذاری در حال حاضر، کمتر کسی مهیا بوسیله سرمایه گذاری روی این شرکت ها است. بورس می تواند یک راهکار مطمئن بخاطر جذب سرمایه توسط استارتاپ ها باشد.

همان نعوظ که گفته شد روال حسابداری اکثر استارتاپ ها با عادت های متعارف حسابداری متفاوت است. جناب در بورس اگرچه نفقه یدکی بخاطر تغییر دفاتر حسابرسی، به استارتاپ ها تحمیل می کند، فرصتی نیز بخاطر آن ها ایجاد می کند تا بتوانند عملکرد مالی خود را به صورت نمونه به سرمایه گذاران ارائه دهند.



یکی دیگر از فرصت هایی که بورس بخاطر استارتاپ ها مجهز می آورد انواع و اقسام معافیت ها و تخفیفات مالیاتی است. نیز سهام شرکت های فراهم در بورس تهران و فرابورس ایران به نشانی وثیقه در جهیز بانکی کشور پذیرفته می شود و این شرکت ها می توانند با مصرف از سهام خود به ستاندن وام اقدام کنند.

نیز یکی از مشکلات استارتاپ ها ارزش گذاری آن ها است. بها گذاری روی استارتاپ ها به فکر کردن ماهیت متفاوت آن ها امر ساده ای نیست. بورس می تواند معضل بها گذاری روی این شریک ها را حل بطی ء و طی یک عملیات نمایش و تقاضا، ارج واقعی سهام مشخص می شود.نظر استارتاپ ها چیست؟

در همین راستا سوالاتی را داخل رابطه با ادخال بوسیله بورس و محاکمه های استارتاپ هایی چون تپ سی، شیپور، دیجی کالا و کافه بازار را مطرح کردیم؛ شیپور و تپ سی با پاسخ به سوالات مطرح شده، سیاست های کلی و نگاه خود برای ورود به تالار بورس را تشریح کردند:

 

مزایای دخول بوسیله تالار بورس برای استارتاپ ها و شرکت های نوپا چیست؟

تپسی: یکی از عمده ترین مزایای ادخال به بورس، تسهیل تأمین مالی برای استارتاپ هاست. چرا که از یک سو، امکان تأمین مالی از راسته ارشد سرمایه مهیا می شود و از سوی دیگر، باتوجه به اینکه ارزش گذاری همکاری توسط یک نهاد معتبر و رسمی انجام خواهد شد، فرایند تأمین مالی از طریق جذب سرمایه گذار هم تسهیل خواهد شد.

مزیت دوم این است که با دخول به بورس، اعتماد کاربران و جامعه بوسیله همکاری افزایش پیدا کرده و عرض بیشتری تو اجتماع پیدا خواهد کرد، چرا که توسط یک فطرت رسمی ارزیابی و تأیید شده و پس از ورود به بورس، شرکت درون معرض نظارت و توجه بیشتری قرار خواهد گرفت.



شیپور: ورود به بورس مزایای بسی زیادی برای استارتاپ ها دارد. یک موضوع بحث شفافیت است. درواقع فضای استارتاپی ایران بسیار شفاف نیست. عملیات، اعداد و ارقام، نرخ گذاری ها و... زیاد بخاطر عموم براق نیست. این موضوع بی آرامی بوسیله سرمایه گذارها برای سرمایه گذاری کمک می کند و حزن بخاطر شریک شدن های موجود یا استارتاپ هایی که درون آینده قصد ادخال به اکوسیستم استارتاپی را داشته باشند، چگونگی روند رشد استارتاپ ها را نشان می دهد نیز با ایجاد یک سری بنچ مارک به استارتاپ های دیگر دستور می دهد خود را با شریک شدن ها و استارتاپ های لیدر میدان مقایسه کنند. از طرفی ابزارهای مفیدی را بخاطر تأمین مالی در اختیار شرکت قرار می دهد.

در اساس مدیریتینیز تغییرات رادیکال ای ساختن می کند. تا پیش از ورود بوسیله بورس مدیران استارتاپی عمدتا بوسیله رشد استارتاپ و فروش بیشتر فکر می کردند ولی پس از ورود به بورس علاوه پهلو رشد باید بوسیله سودآوری همچنین اهمیت بدهند یعنی باید بوسیله یک رشد پایدار و سودآور توجه کنند.

 

در تک استارتاپ ها آیا ترجیح پهلو این است که سرمایه ی مورد نیاز از طریق بورس جذب شود یا از طریق تنخواه گذارهای خارج از بورس؟ جذب سرمایه از روال بورس چه مزایایی داخل مقایسه با جذب تنخواه از عادت سرمایه گذار خارجی دارد؟

تپسی: استارتاپ ها برای نمو بیشتر، خواه باید سرمایه گذار جذب کنند خواه بیدار بورس شوند. وقتی شریک های اینترنت محور جهان را نگاه می کنیم می بینیم که این شرکت ها خواه یک سرمایه گذار دارند که کمی از سهام آن ها را خریداری کرده یا وارد بورس شده اند. همگی استارتاپ های دنیا متشابه اوبر، آمازون و ... وقتی از یک سایزی بزرگتر شدند، حتما وارد بورس شده اند و گریزی جز طی کردن این خوش نویسی نیست. اما اینکه تأمین سرمایه از ضابطه بورس جذاب تر است خواه سرمایه گذاری بیرون از بورس، این موضوع تا حد زیادی وفاق بوسیله وهله تکلیف استارتاپ دارد. در مراحل اولیه شکل گیری، طبیعتا ادخال بوسیله بورس امکان پذیر حلق و مشخص تیمار حلق که آیا استارتاپ می تواند بوسیله فعالیت ادامه بدهد یا خیر.

بعد از پیوستن به یک سکون نسبی، استارتاپ ها می توانند مسبوق بورس شوند. تو این مرحله، جذب سرمایه از طریق بورس جذاب تر است چرا که شرکت یک بار توسط یک نهاد عفیف و رسمی ارج گذاری می شود و نیاز بوسیله چانه زنی هر باره با سرمایه گذار درون مورد ارزش انبازی حلق. نیز میزان جذب تنخواه ای که می توان در زمان کوتاه از عادت بورس انجام داد، بیشتر است.

مجید آنت، مدیرمالی شیپور: منابع مالی خارج از بورس خشک شده اند

بوق: جذب سرمایه از بورس یا خارج بورس در کلیت حکم بی اندازه اختلاف ابداع نمی درنگ. هرچند به دید می رسد جذب سرمایه داخل فضای بورس خیلی راحت تر باشد، خصوصا باتوجه به هجوم نقدینگی که در بازار سرمایه شاهد هستیم که این موضوع غم رایج نظر استارتاپ ها و هم مرسوم رویت نهادهای حاکمیتی و سازمان بورس است. بیرون از بورس بعد از دوره گشایشی که در بین سال های ۹۳ تا ۹۶ اتفاق افتاد امروز با بی آب شدن منابع مواجه هستیم. سرمایه گذارهای اجنبی دیگر داخل کشور حضور ندارند و  سرمایه گذارهای داخلی هم خیلی از منابعشان را مصرف کرده اند. بوسیله غیر از این، دیگر مزیت بورس این است که در بورس نقدشوندگی وجود دارد. مشکلی که تو مدل های تنخواه گذاری فاند-ریزینگ (fund-raising) وجود دارد این است که سرمایه گذار نمی تواند هرزمان که ترانه کرد، بیرون شود و به واژه منابعش قفل می شود. اما در بورس اینطور حلق. درون بورس اگر بی تا منابع مازاد داشته باشه خبردار می شود و اگر به نشانی مثال دو هفته بعد با کسری منابع مواجه شود خارج می شود. این نقدشوندگی برای سرمایه گذارها هنگفت جذاب است. کار بزرگ نقدشوندگی سهم و انبازی را هم کاهش می دهد که این موضوع تو بالا رفتن بها سهام های استارتاپی قطعا بسی مؤثر است.

 

آیا ادخال یک استارتاپ و شرکت نوپا به تالار بورس معافیت های مالیاتی برای این شریک تو اثر دارد خواه خیر؟

تپسی: شرکت هایی که در بورس و فرابورس پذیرفته می شوند، به ترتیب ۱۰ درصد و ۵ درصد از تقلیل مالیاتی تشویقی برخوردار خواهند شد. احتمالا تفاوتی بین باهم اتحاد کردن های استارتاپ و سایر باهم اتحاد کردن ها بود ندارد و بر همین منوال رفتار خواهد شد.



کرنا: باتوجه به اینکه شرکت نای دانش شالوده سنخ یک است. بخشودگی مالیات بر درآمد ۱۰۰ درصدی طبق قانون موجود دارد. بنابراین ورود شیپور به بازار تنخواه مزیتی از این موجب خلق کردن نمی یواش. چون  تخفیفات مالیات بورس و فرابورس ۱۰ و ۲۰ درصد مالیات است که باتوجه به وضعیت شیپور مزیتی لحاظ نمی شود.

 

داخل صورت نمایش ی سهام شرکت در بورس چه تغییری درون فرایند مدیریت ابداع شده و این تغییرات تا چه قطع خلاقیت و زیرکی داخل سازمان را تحت تأثیر صبر خواهد داد؟

تپسی: این موضوع بستگی به میزان سهامی که در بورس نمایش می شود دارد. نمایش پاره کمی از سهام همکاری در بورس، مثلا حدود ۱۰درصد، تغییری درون ساختار و فرایندهای مدیریتی شرکت خلق کردن نخواهد کرد. اما آنچه مسلم است، باتوجه به اینکه بازرسی پیاده شدن فعالیت شرکت افزایش می یابد و حسابرسی دقیق لطافت عمل خواهد شد، یک سری فرایندهای نظارتی بوسیله فرایندهای شرکت اضافه می شود.



کرنا: باتوجه به اینکه برنامه ارجاع بلوک مدیریتی فعلا در اذن کار قرار ندارد. (البته داخل دنباله امکان دارد تغییراتی رخ بدهد)  در حال حاضر انتظاری بخاطر تغییرات مدیریتی قابل توجه نداریم و در مجموع غم نگاه سرمایه گذاران کرنا حتی داخل عرضه اولیه بوسیله این عارض است که کلکسیون تنخواه گذاران نهادی و حقوقی ای که می توانند در مقاومت ارزش شرکت مؤثر باشند، افزایش شوند. اما اینکه سهم این مجموعه ها چقدر باشد فعلا روبرو نیست. علاوه کنار این سرمایه گذارهای فعلی غصه اراده خروج تمام از مجموعه را ندارند و نهایتا درصدی از سهام گیرایی را تو ارائه اولیه یا پیش از آن نقد خواهند کرد.

 

چه خرج های مازادی طی فرایند ی ورود به بورس بوسیله شرکت ها تحمیل شده و این هزینه ها بیشتر در چه حوزه هایی است؟

تپسی: مهم ترین هزینه ی مازاد، هزینه حسابرسی و حسابداری درست و اصولی است. بسته به اینکه استارتاپ ها در کشش سال های فعالیت خود، چقدر منظم و مطابق با استانداردهای حسابداری و مالی ایفا کرده باشند، این نفقه متفاوت خواهد بود. هرچقدر عملکرد مشارکت ها در حوزه مالی بیشتر مطابق با اصول و استانداردها باشد، هزینه های مازاد آن ها برای دخول به بورس کم خواهد بود.

تپسی باتوجه به اینکه از ابتدا، در حوزه مالی مطابق با استانداردها ایفا کرده است، در این مبنا متحمل نفقه مازادی نشده و فرایند ادخال به بورس را تیمار زننده نم طی کرده است.



شیپور: یک سری نفقه ها، خرج های پذیرش و عرضه است. به نشانی مثال  کارمزد پذیرش فرابورس خواه بورس که خوب عددهایی که باید پرداخت شود. یا نفقه های نایب پذیرش خرج برگزاری جلساتی مثل خبر انبازی و... که در کمیت چند صد میلیون تومان برای شیپور نفقه خواهد داشت غیر از این بی آرامی سالانه هزینه ای برای برگزاری مجامع  اضافه خواهد شد. خرج هایی تیمار تو موجب ارتقای ساختار حسابداری و ساختار گزارشگری مالی و کنترل های تویی خود شرکت هست که باید افزایش شود.

 

قضیه حسابداری تو یک استارتاپ و شرکت نوپا با استانداردهای حسابداری لازم برای دخول بوسیله بورس چه تفاوت هایی دارد؟

تپسی: شاید مهم ترین تفاوت به نحوه ثبت اموال ها داخل استارتاپ ها برگردد چرا که بخش جلال از اموال های استارتاپ ها و باهم اتحاد کردن های مبتنی بر پلتفرم، دارایی های نامشهود است، ولی در اصول و استانداردهای حسابداری بورس، سازوکار مشخصی برای ارزش گذاری دارایی نامشهود حیات ندارد.

بوسیله عنوان مثال، در بیرون از ناحیه ساز و کارهایی بخاطر ثبت ارج برند در صورت های مالی وجود دارد و نهادهایی برای گلچین ارزش برند وجود دارند ولی درون ایران، این طور ساز و کاری حیات ندارد.



نای: معمولا استارتاپ های نوپا محل بحث شان حسابداری تراشیدن. بیشتر تمرکز این استارتاپ ها درواقع باقی ماندن و رشد کردن است تا بتوانند بوسیله یک خال ثبات برسانند بعد موضوع حسابداری جلال روبرو می نرم. اما در شیپور قصه تفاوت دارد. نای سال ها است سیستم حسابداری داشته و این سیستم حسابداری درون گذر زمان به رخساره مداوم تقویت شده است.  حسابرس معتمد بورس که جزء سه حسابرس بزرگ ناحیه است، صورتهای مالی شیپوری را در  سه سال اخیر حسابرسی کرده و می یواش و از منظر گزارشگری مالی، وضعیت حسابداری، وضعیت مالیات و الزامات قانونی که باید رعایت شود  نای در بین استارتاپ های ایران من اندیشه می کنم  (چنانچه بهترین نباشد) بخش یکی دوتای اول قطعا خواهد بود.



چه سیاستی را برای دخول به تالار بورس اولویت می دهید؟ داشتن سهام شناکننده بالا خواه شناور پایین؟

تپسی: شناوری پایین، چرا که در این حالت ساختار و چابکی فعلی همدستی تا حد امکان حفظ می شود. تپسی ورود به بورس را مسیری برای رشد و توسعه خودش می بیند بنابراین با حداقل شنا وارد خواهد شد تا ساختار مدیریتی شرکت حفظ شود.



نای: سیاست کلی سهامدارها عرضه اشتراکی سهم خیلی اهمیت از همکاری نیست. البته طبیعتا درصدی از سهام شرکت ما بوسیله نشانی سهام شناگر به سرمایه گذارهای اصلی نمایش خواهد شد، منتهی اینکه سهام بزرگی  عرضه شود، اینطور نیست. چراکه سرمایه گذاران حقیقی نواسانات نفیس زیادی را بوسیله تسهیم تحمیل می کنند و معمولا رفتارهای هیجانی تری را داخل  این تیپ تنخواه گذار (یا حتی یک سری سرمایه گذارهای حقوقی که نگاه های سفته بازانه نم دارند) می بینیم. این نوسانات، کار بزرگ تسهیم را افزودن می دهند. نگاه نای این گونه نیست. یعنی تمایل داریم که نوسانات غیرمنطقی قیمت سهام در بازار تنخواه داخل رنج معقولی حیات داشته باشد. بنابراین شناوری خیلی فوقانی نخواهد بود.

 

طی سال های گذشته، مدیران اغلب استارتاپ ها باور داشتند که قوانین بورس ایران مدرن حلق و برای دخول انبازی های نوپا باید تغییراتی در این قوانین اعمال شود؛ آیا این قوانین تغییر یافته یا شرکت های نوپا ساختار خود را برای ورود به بورس تغییر داده اند؟

تپسی: تغییری در قوانین بورس پیوستگی نیفتاده اما باتوجه به اینکه خویشتن نهاد بورس غصه مایل به حضرت استارتاپ ها است، گفتمان مثبتی شکل گرفته و تو حال پیشرفت هستیم. تپسی به نشانی یکی از مقدماتی باهم اتحاد کردن هایی که از اکوسیستم استارتاپی قصد ورود به بورس را دارد، در حال هموار کردن مسیر برای سایر همدستی های این حوزه است و پر اب ترین کاری که پیش روی ماست، آشنا کردن سازمان بورس با مفاهیم استارتاپی و مفاهیمکسب و کارهای پلتفرمی است.



شیپور: در سال های اخیر قوانین موسسه بورس و شریک بورس یا فرابورس تغییرات خیلی عمده ای در این راستا نداشته و نمی توان گفت تبدیل چشمگیری ایجاد شده است. ولی موضوعی که الان بیشتر اهمیت دارد این است که  تمایل از سمت مجموعه های مرتبط با بورس برای ادخال شرکت های جدید بوسیله پلتفرم بورس بیشتر شده خصوصا باتوجه به این فضایی که الان بوجود آمده دوستان تمایل دارند که استارتاپ ها و انبازی های بیشتری بوسیله بورس وارد شوند. انبازی ها نیز بالغ تر شده و بی نهایت از استانداردها و الزامات را پیاده سازی کرده اند. الان موردهایی داریم که شریک های استارتاپی به سودآوری مفرط نزدیک شده خواه حتی سودآور شده اند.  از منظر جریانات نقدی وضعیت مثبتی دارند. داخل عملیات انبازی ها هم خوب بهبود ساختن شده است. یک برآیند از مجموع این عوامل باعث شده تا شرایط مناسب تر باشد. هرچند اکثریت قریب به موافقت استارتاپ ها همچنان همه الزامات مطلوب اداره بورس را ندارند. اما حداقل های عرضه در بورس را چندی از استارتاپ ها به آن رسا اند و الان هم در شرف دخول به بورس هستند.

 خراج گیری

همان طور که گفته شد ورود استارتاپ ها بوسیله بورس علاوه پیاده شدن مزایایی که برای تمام طرف های درگیر (سرمایه گذار، سازمان بورس و استارتاپ ها) دارد، معایب و مشکلاتی نیز ایجاد می بطی ء. در این بین بلوغ شرکت های استارتاپی و همینطور کمک های دایره بورس می تواند راهگشا باشد. یکی از مساعدت هایی که اداره بورس می تواند درون این رویه نمایش دهد ایجاد زیرساختی مناسب برای درنظرگرفتن اموال های نامشهود خیر تنها استارتاپ ها بلکه کامل شرکت های موجود درون بورس است. قطعا این نوع تغییر می تواند فرق های چشمگیری در ارزندگی سهام شرکت ها ایجاد کند. همچنین اداره بورس می تواند از تجربه های قاهر و حتی ناموفق کشورهای دنیا یادگیری محزون و این امتحان ها را در مورد اجابت تصرف وکارهای نوپا داخل ایران به کار ببندد.

از طرفی استارتاپ ها همچنین باید با قوانین بورس آشنایی بیشتری کسب کنند. می دانیم تأمین سرمایه از طریق بورس بوسیله قرار امکان پذیر نیست و قوانین محدود کننده زیادی برای تأمین سرمایه از بورس برسر راه شرکت ها قرار دارد. اما قطعا این شرکت ها می توانند با مدیریت بهتر و ایجاد برنامه های درآمدزایی مؤثرتر داخل کنار حضور در میدان سرمایه بوسیله پیشرفت بالاتری مشت روشن کنند. 

داخل مجموع به نظر می رسد پیشگاه شرکت های استارتاپی در بورس اگر به شیوه اصولی عمل گیرد قطعا جهشی رو به جلو خواهد بود که می تواند بوسیله سود طولانی طرف های حاضر در میدان بورس باشد. اما نه همدستی ها و نه اداره بورس نباید در همین عمه متوقف شوند. سازمان بورس باید بستر مناسب رطوبت برای حضور انبازی های دیگر فراهم درنگ همچنین این دایره می تواند با به روزرسانی بعضی قوانین بوسیله شرکت های نوپا درون جذب سرمایه بیشتر کمک یواش. متاسفانه بستر کنونی بازار سرمایه بیشتر از اینکه روند جذب تنخواه برای شرکت ها را تسهیل کند، به راسته سوداگری سهام مادون می زند. در طرف دیگر شرکت ها نیز باید با افزایش سعی خود درون راستای سودآوری می توانند باعث رونق بیشتر بازار سرمایه شوند. امید است آینده طوری رقم بخورد که تو نهایت به پیشرفت و تعالی صنعتی درون ملک بیانجامد.بیشتر بخوانید:سهام رحم چیست و آزادسازی سودا و فروش آن بوسیله چه معنی است؟حذف چهار صفر از پول ملی ایران آغازگر اصلاحات رادیکال در صرفه جویی کشور خواهد بود؟قیمت منفی نفت بوسیله چه معناست، چرا رخ داد و چه تبعاتی درون معلول دارد؟تعطیلی های سراسری به کنترل بهتر بحران های اقتصادی کمک می کنداقتصاد تو سراشیبی کرونا؛ آیا فرصت نجات از بحران اقتصادی از دست رفته است؟
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، محسن زمان با اشاره به ترجیح های سازمان مدفوع شهرستان دماوند تو سال ۹۹، اظهارکرد: تداوم گازرسانی و بهره برداری ایمن از تاسیسات و خدمات رسانی به مشترکین سرگین داخل وهله اول و اجابت درخواست های توسعه شبکه و نصب انشعاب در مناطقی که فاقد گاز هستند تو مرحله دوم، مهم ترین تقدم های این نهاد است.

وی با اشاره به توسعه گازرسانی داخل روستاهای شهرستان خاطرنشان کرد: حزن اکنون در مدخل اجرای پروژه گازرسانی به روستاهای منطقه، شاهد ۷۰ درصد ترفیع فیزیکی هستیم که البته به دلیل بعضی مشکلات در نمایش مجوزها، درصد پیشرفت متفاوت است ولی پیش بینی می شود تا شهریور ماه سال ۹۹ به تکمیل برسد.

زمانی اقرار کرد: هنوز روستاهای بولان، تنگه و وردانه با دشوار تامین گاز شهری مواجه هستند، پیمانکاران اجرای پروژه مشخص شده اند اما چون مجوز اداره طرز صادر نشده، همچنان عملیات اجرایی آن آغاز نشده است و روستاهای کهنک، یهر، مومج، هویر و دهنار نیز به دلیل کندی درون صدور مجوز، زمان اتمام پروژه طولانی شده است.

این مسئول درون خصوص اعتبارات گازرسانی به روستاها نیز تصریح کرد: مجموعا ۱۵ روستایی که در پروگرام گازرسانی هستند، بیش از ۵۰ کیلومتر شیار تغذیه و بیش از ۸۰ کیلومتر شبکه توزیع درنظر گرفته شده و اعتباری کبیر بر ۲۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است که با جذب اعتبار در زمان مشخص به اتمام می رسد.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند تو ادامه با رمز بوسیله مدل استفاده گاز در زمستان سال ۹۸ نیز پیش روی کرد: میزان مصرف مدفوع شهروندان دماوندی در زمستان سال ۹۸ نسبت بوسیله زمستان سال ۹۷ تقریبا ۱۲درصد افزایش استفاده گاز داشتیم و این افزایش به دلیل توسعه شبکه در منطقه بوده است.

وی با رمز به نامگذاری سال جدید به عنوان سال جهش تولید خاطرنشان کرد: سازمان گاز شهرستان دماوند آمادگی تمام را برای گازرسانی بوسیله مناطق متنوع شهری بوسیله اختصاص مناطق صنعت دارد و درصورت داشتن درخواست از سوی صنایع مختلف، با هماهنگی استان بسته به معیار حجم و تفویض پیمانکار، سریعا پذیرش می شود.

زمانی با اشاره به اینکه چه بوسیله لحاظ مصارف شوهردار و چه بوسیله شمارش مصارف صنعتی و زراعت هیچگونه کاستی گازی درون سطح شهرستان حیات ندارد و از پایداری بالای شبکه گازرسانی شهرستان دماوند برخوردار هستیم، اضافه کرد: با توجه به تاسیسات و تدابیر اندیشیده شده، این شهرستان توان افزایش استعمال مدفوع شهرستان را حتی تا ۸۰ درصد دارد.

وی بیان کرد: شهرستان دماوند بیش از ۳۵ هزار تقسیم دارد که حدود ۲۰ مشترک صنعتی عمده و ۴۰ ایستگاه تنزل فشار درون سطح قریه دماوند در حال انجام کار گازرسانی است و تعداد مشترکین حدودا نزدیک بوسیله ۸۰ هزاره مشترک در سطح شهرستان دماوند تو پنج شهر داریم.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند داخل خصوص عملکرد سال ۹۸ گفت: داخل سال گذشته اجرای حدود ۸۰ کیلومتر شبکه گازرسانی، گمارش حدود ۴ هزاره و ۵۰۰ انشعاب علمک و افزایش حدود پنج هزار اشتراک بوسیله مشترکین گاز در شهرستان دماوند ارتکاب شده است.

شهرستان دماوند از یکسره شهرستان های شرق استان تهران است که درون ۴۵ کیلومتری پایتخت راحتی دارد.
سلطه ی AMD بر بازار پردازنده روزبه روز بیشتر می شود. آخرین آمارها نشان می دهد آویشن قرمز در بازار مونتاژ اختصاصی کامپیوترهای شخصی (DIY) در آسیا کار روایی می کند و بور ی یدکی با اینتل دارد. در بخشی از گزارش ها بوسیله سهم ۶۰ درصدی AMD درون بازار اجبار ی جنوبی رمز می شود که بوسیله مرور، سهم غول سنتی دنیای پردازنده را به چالش می کشد.

گزارش متاخر از بازار پردازنده توسط دسته Tanawa Research منتشر شده است. این مشارکت ادعا می کند که سهم AMD در بازار DIY PC رکورد جدیدی در بالاترین عدد تاریخی خود ثبت کرده است. آن ها اکنون ۶۰ درصد از بازار مذکور را در اضطرار ی جنوبی در وارستگی دارند. آمار دقیق، سهم پردازنده های رایزن را در راسته کره ی جنوبی ۶۰/۵۶ درصد اعتراف می درنگ که باتوجه به سهم حدودا ۵۰ درصدی آن ها داخل سرانجام سال ۲۰۱۹، رشد قابل توجهی را نشان می دهد. با مبدا سال ۲۰۲۰، پردازنده های اولاد سوم و دوم رایزن با تخفیف سزاوار سرزنش توجهی به بازار ارائه شدند و لقمه فروش ها همچنین کاستن جدیدی را روی آن ها اعمال کردند. همین روندها باعث شد تا کاربران با پردازنده هایی با ارزش عملکردی بسیار اعلی نسبت به قیمت پرداختی، روبه رو شوند.



پردازنده های سری Ryzen 5 یکی از دلایل واقعی در موفقیت سراب سوم رایزن AMD در بازار کامپیوتر انحصاری محسوب می شوند. این پردازنده ها، نسبت به رقبایشان یعنی Intel Core i5، ارج افزوده و غلبه پردازشی زیاد بیشتری را به کاربر ارائه می کنند. رشد AMD در بازارها باعث شده است تا اینتل با کاهش فروش قابل توجهی تو همه ی حوزه ها روبه رو شود. با دخول پردازنده های AMD Ryzen 3 به راسته که به زودی رخساره خواهد داد، می قابلیت تقدیر مشابهی را برای پردازنده های Core i3 اینتل پیش بینی کرد.

کارشناسان پیش بینی می کنند که باوجود نزدیک بودن عرضه ی پردازنده های طایفه دهمی اینتل، نمی توان هوی تغییر چندانی را در شرایط بازار DIY داشت. البته شاید سهم میدان تاحدودی بوسیله صرفه اینتل تغییر کند، اما تغییر آن چنان محسوب و بزرگی نخواهد بود. به علاوه، فراموش نکنید که احتمالا در فصل سوم یا چهارم سال جاری، پردازنده های AMD Ryzen 4000 Vermeer مبتنی به خشکی امدن معماری Zen 3 به بازار عرضه خواهند شد که با کاهش بیشتر نرخ نسل های سابق دوم و سوم همراه خواهد بود. درنتیجه مجددا می قابلیت افزودن فروش پردازنده های قدیمی AMD را پیش بینی کرد.



راسته پردازنده های دسکتاپ، تنها کمی نبود که اضافه شدید تسهیم AMD را تجربه کرد. تا اینکه پردازنده های لپ تاپ AMD حزن نسبت به فصل گذشته با تکثیر دعوی روبه رو شده اند. گزارش های جدید علامت می دهد تیم قزل بالاترین آمار خویشتن را داخل ۱۰ سال گذشته در جبر ی جنوبی ثبت کرده است. اینتل همیشه سهم قابل توجهی از بازار لپ تاپ را در جوانمردی داشت تا اینکه AMD پردازنده های سلاله سوم Ryzen 4000 Renoir را در قسمت قسمت کردن ی لپ تاپ بوسیله بازار عرضه کرد. پردازنده هایی که سطح بازدهی بسیار بالا را با کارایی و قدرت شهید زدنی و تعداد هسته ی بالا بوسیله کاربر ارائه می کنند.سهم AMD در بازار پردازنده های حرفه ای بوسیله بیش از ۵۰ درصد رسا است

سهم AMD از بازار پردازنده ی لپ تاپتا ژانویه ی ۲۰۲۰، ۱۵ درصد گزارش می شد. گزارش های مال آوریل علامت می دهد که سهم آویشن قزل بوسیله ۲۲/۷۶ درصد افزایش یافته است. البته AMD می گوید سهم عمده ای از لپ تاپ های فروخته شده، میزان های پایین رده ی مجهز بوسیله سلاله سابق پردازنده ها یعنی Picasso Ryzen 3000 بوده اند. به هرحال نکته ی اصلی این بود که تسهیم AMD در راسته پردازنده ی لپ تاپ داخل عزل گذشته افزایش یافت و به بالاترین حد خود در ۱۰ سال گذشته رسید. با عرضه ی لپ تاپ های بیشتر مجهز به پردازنده های Ryzen 4000 به بازار می قابلیت سهم ۲۵ تا ۳۰ درصدی را درون آینده ی نزدیک برای AMD پیش بینی کرد.



نکته ی جالب توجه اینکه سهم AMD از بازار کامپیوترهای مونتاژی عزب تو آسیا افزایش نیافته است. درواقع آن ها در سرتاسر دنیا به نوعی سهم اینتل را ترساندن می کنند. آویشن قرمز چندی پیش گزارش داد که زیاد از ۵۰ درصد از تسهیم بازار پردازنده های حرفه ای را در اختیار دارد.

آمارهای یکی از خرده سودا های دنیای پردازنده، Mindfactory، نشان می دهد که آن ها سودا بالایی را درون پردازنده های قبیله سوم و دوم از زمان ارائه ی پردازنده های Mattise امتحان کرده اند. Ingebor با ترکیب داده های منتشرشده توقع می نرم که پردازنده های رایزن متجاوز از ۳۰ هزاره فروش خواه ۹۱ درصد را بوسیله خویشتن خاص داده اند. درون همان آمار، خرید پردازنده های اینتل حدود پنج هزاره قطعه گزارش می شود که به ۹ درصد می رسد. نکته ی جالب توجه اینکه عزب پردازنده ها ی پرچم دار AMD Ryzen 9 3950X و Ryzen 9 3900X، فروشی زیاد از کل فروش پردازنده های اینتل نابینا داشته اند.مقاله های مرتبط:AMD بخاطر بدوی جنین در ۱۴ سال اخیر به سهم ۴۰ درصدی از بازار CPU دست یافتAMD بخاطر اولین وعده تو یک دهه ی اخیر، 30 درصد از تسهیم بازار پردازنده را ازآنِ خود کرد

بیع بالای پردازنده های AMD مدال می دهد که آن ها موفق به ثبت رکورد متاخر در خرید و درآمد بی آرامی شده اند. پردازنده های AMD Ryzen درآمد ۶ میلیون یورویی را برای شریک شدن سازنده به همراه داشتند، درحالیکه اینتل عزب چیره بوسیله کسب درآمد یک میلیون یورویی شد و ۱۴ درصد از سهم درآمد را بوسیله خود ویژه داد. پردازنده های نسل سوم رایزن، محبوبیت اضافی تو راسته دارند و از میان پرفروش ترین ها می توان به Ryzen 5 3600X رمز کرد که تو مدت مذکور، بسیار از ۵۰ هزار قطعه از آن فروخته شد. دراین میان پردازنده های قبیله دوم نیز هنوز خرید بالایی دارند و به لطف تخفیف های مناسب، با قیمت حدود ۱۰۰ دلار، پردازنده های ۶ و هشت هسته ای را در اختیار کاربر می گذارند.

از گزارش های دیگر پیرامون فروش پردازنده ها می قابلیت به گزارش شاداب افزاری استیم اشاره کرد که هنوز اینتل را امر روای بازار گیمینگ کامپیوترهای شخصی علامت می دهد. البته تو این میدان هم AMD با رشدی ثابت درحال پیشروی در تصرف سهم بازار است. پردازنده های AMD درون جدیدترین آمار استیم با نمو ۰/۵۸ درصدی بوسیله تسهیم ۲۱/۷۱ درصدی درون راسته فصیح اند که بالاترین سهم از نوامبر ۲۰۱۸ به احصائیه می رود.

مشخصات فنی کامل، بهینه ارزش پردازنده AMD در فروشگاه های اینترنتی و مقایسه ی محصولات این شریک شدن با یکدیگر و CPU اینتل را در مقدر شدن محصولات زومیت مشاهده کنید. پردازنده های متنوعی از سری مستشار ۳، رایزن ۵، رایزن ۷ و رایزن ۹ تو کنار دیگر محصولات AMD داخل این بخش برای خرید و مقایسه در اختیار کاربران قرار پژمان است. ورود به بخش پردازنده های AMDبیشتر بخوانید:همکاری اینتل و تایل برای افزودن امکان ردیابی به لپ تاپ هاAMD مظفر شد پردازنده شتاب یافته هشت هسته ای دسکتاپ بسازداینتل جزئیات سلاله بعدی حافظه های Opta ne و 3D NAND SSD را منتشر کردAMD پردازنده های قوم رایزن پرو 4000 را معرفی کردAMD از سازگاری مادربرد X570 و B550 با معماری Zen 3 معارفه انصاف
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فیلم سینمایی «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی در حالی از امروز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۲۰ درون سینمای آنلاین فیلیمو و نماوا اکران می شود که قیمت هر بلیت آن در قیاس با قیمت ۱۲ هزار تومانی اکران اینترنتی فیلم «خروج» ابراهیم حاتمی کیا، ۳ هزاره تومان افزودن قیمت خواهد داشت.

با توجه به شرایط کنونی جامعه، عوامل فیلم مستقل «طلا» که توسط مقدر شدن مخصوص تولید شده است، تصمیم گرفتند برای حمایت از مردم و  مبارزه فرهنگی با کرونااین فیلم را روانه پلتفرم های وی اودی کنند. همزمان رامبد کبیر یکی از تهیه کنندگان این فیلم همچنین با فراخوانی از مخاطبان بخاطر تماشای قانونی «زر» با انتشار ویدیویی از انسان انتظار: «در ایام قرنطینه تو خانه بمانید و با سودا ابتدایی فیلم خصوصی اکران شده در سینمای آنلاین کمک کنید این صنعتی شکل بگیرد و جلو جوی. »

مخاطبان می توانند «طلا» را با پرداخت ۱۵ هزارتومان و تا ۸ ساعت پس از خرید، از چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت زمانه ۲۰ در سرو های وی اودی تماشا کنند. «زر» به تهیه کنندگی مشترک رامبد جوانو محمد معزز ساخته شده و در اختصار رمان این درام اجتماعی آمده است: راهی برای پول دارشدن، خسته از نگاه تحقیرآمیز دوروبری ها، احساس تباهی از کارکردن برای دیگران؛ این ها دلایلی است که سه نفر را به حزن وصل کرده تا یک حکم و کاسبی وضع بیندازند. »

تو این فیلم بازیگرانی زیرا که نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، هدی ترک العابدین، عزت برومند و مهرداد صدیقیان ایفای نقش می کنند. نیز «طلا» نخستین فیلمی است که در حرکتی نو اکران مردمی آن هم با حضور بازیگران به صورت لایو اینستاگرام برگزار خواهد شد.
انویدیا چند هفته پیش داخل اطلاعیه ای اخبار کرد برگزاری GTC 2020 در معلول همه گیری ویروس کرونا لغو شده است. حال درون بور ی چند هفته پس از فسخ رسمی GTC 2020، تاریخچه متاخر برگزاری آن اخبار شده است. پیاده شدن این اساس، انویدیا نیت دارد GTC 2020 را ۱۴ مه ۲۰۲۰ (۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹) به صورت آنلاین برگزار درنگ. 

انویدیا طی مشهود کردن تاریخ برگزاری GTC 2020 از عبارت Get Amped استعمال کرد. این فرمان بوسیله رخ ضمنی تأیید می کند انویدیا سرود دارد تو GTC 2020 به صورت اختصاص نسل بعد اینده معماری کارت های گرافیک خویشتن با کدنامامپر (Ampere) را شناساندن بطی ء. انویدیا بوسیله وضوح هیجان زیادی بخاطر برگزاری میتینگ GTC 2020 و معرفی کردن جدیدترین دستاوردهایش دارد؛ به همین دلیل، نتوانسته با لغو تمام آن پهلو بیاید. ازاین رو، تیم سبز تصمیم گرفته است تاریخچه جدیدی برای برگزاری آن به صورت آنلاین محسوس نرم.

GTC داخل فاتحه راحتی بود اواخر مارس برگزار شود؛ اما انویدیا ابتدا مجبور شد آن را به طورکلی بطلان درنگ و سپس به حالت آنلاین درآورد. بااین همه، این کارها همچنین کافی نبودند و درنهایت دیدیم برگزاری GTC تا تاریخی نامشخص بوسیله تعویق افتاد. خوشبختانه تأخیر در برگزاری GTC 2020 چندان متجاوز نبود و اینک برای ۲۵ اردیبهشت تعیین شده است. این یعنی فقط چند هفته تا برگزاری کنفرانس بسیار رادیکال انویدیا فاصله داریم.  جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، تنها وقتی روی استیج حضور جلوه گر می بطی ء که راحتی باشد اخباری رادیکال اعلام شود

انویدیا با استفاده از عبارت Get Amped تلاش کرده است به قیافه غیرمستقیم کاربران را برای معرفی طولانی معماری امپر آماده کند؛ اما هنوزهم نمی توانیم با اطمینان از این موضوع سخن بگوییم. امپر فعلا کدنام معماری جدید است و احتمال دارد انویدیا برای این معماری از هر نام دیگری کاربرد کند. این شرکت پیش تیز سابقه ی این طور کارگر را دارد؛ زیرا تو اول نامی خاص برای معماری کارت های گرافیک سری GTX 800 اخبار کرده بود؛ اما خبرگزاری ها بعدا مدعی شدند انویدیا این شهرت را در فاصله ی خیر چندان زیاد تا رونمایی رسمی مبادله کرده است. با همه ی این ها مطمئنیم انویدیا برنامه های بزرگی بخاطر رویداد GTC 2020 تدارک دیده و اراده دارد اخبار مهمی در آن اعلام کند.

جنسن هوانگ، مدیرعامل و شالوده گذار انویدیا، در چند وقت اخیر روی استیج پیشگاه پیدا نکرده است تا محصولات جدیدی معرفی کردن نرم. تجربه نشان می دهد هوانگ فقط زمانی روی استیج می آید که انویدیا اخباری بسیار مهم برای به اشتراک گذاشتن با رسانه ها داشته باشد. براساس اطلاع دادن رسمی، مدیرعامل انویدیا قرار است شخصا مراسم GTC 2020 را برگزار کند؛ بنابراین، باید درون مجمع امسال منتظر گستردن اخباری مهم باشیم. انویدیا در GTC 2020 جدیدترین دستاوردهایش را درون مرزوبوم ی هوش مصنوعی و رباتیک و پردازش های گرافیکی پیشرفته به نمایش خواهد گذاشت

در بیانیه ی مطبوعاتی انویدیا، گفته شده است کاربران باید خودشان را برای جدیدترین دستاوردهای مخرب داخل مملکت ی درایت مصنوعی، یادگیری عمیق، خودروهای خودران، رباتیک و پردازش های گرافیکی پیشرفته آماده کنند. موافق اطلاع دادن رسمی، مجمع آنلاین GTC 2020 قرار است کاملا رایگان ازطریق یوتیوب پخش شود. این کنفرانس ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۰ بوسیله لحظه تهران ازطریق کانال رسمی انویدیا درون یوتیوب برگزار خواهد شد.

درون بخشی از اطلاعیه ی انویدیا آمده است جنسن هوانگ قصد دارد تو این رویداد درباره ی جدیدترین نوآوری های انویدیا داخل حوزه ی شعور مصنوعی، رایانش با کارایی چشمگیر، علوم داده، ماشین های خودمختار، مراقبت های بهداشتی و گرافیک صحبت کند. نطق پا بر جا GTC 2020 صبر حلق زنده باشد و درواقع، جنسن هوانگ اطلاع دادن یادشده را در قالب ویدئویی بایگانی شده اخبار خواهد کرد.  مقاله های مرتبط:معرفی کارت های گرافیک Ampere انویدیا درون سال ۲۰۲۰معماری گرافیکی Ampere انویدیا ۵۰ درصد کندرو برنده از معماری تورینگ خواهد بود

کووید ۱۹ برگزاری GTC را بوسیله صورت حضوری بطلان کرد؛ اما شکی نداریم رسوم امسال قرار است از لحاظ تعداد همکاری کننده بزرگ ترین مراسم GTC تو چند سال اخیر باشد. تا چند هفته ی آینده، تمامی نگاه ها به انویدیا معطوف خواهند شد تا ببینیم این مشارکت شناخته شده و محبوب چه پروگرام هایی برای کاربران تدارک دیده است. گفته می شود تیم سبز قصد دارد در مراسم یادشده، کارت های گرافیک امپر را معرفی یواش که احتمالا با اتکا بر لیتوگرافی هفت نانومتری تولید شده اند.

این ابتدایی بار نیست که انویدیا می گوید برنامه هایی ویژه برای رویداد GTC 2020 دارد. پیش خیس در فوریه، جنسن هوانگ گفته بود از تماشای رسوم امسال مأیوس نخواهید شد. این یعنی مدیرعامل انویدیا اطمینان دارد کنفرانس امسال می تواند خرسند کاربران را به همراه داشته باشد. در سال های اخیر، هوانگ هموار بار هایی حقیقی داده است؛ بوسیله همین دلیل، باید انتظارا مان را از GTC امسال افزودن دهیم.

بوسیله گمان بسیار زیاد، نخستین دودمان از پردازنده های گرافیکی مبتنی پهلو معماری امپر که طبق سررشته ها معرفی آن ها بخاطر GTC 2020 تعیین شده است، از جنس پردازنده های گرافیکی سرور خواهند بود. تجربه نشان داده است انویدیا نخستین استاندارد از کارت های مبتنی به خشکی امدن معماری جدید را معمولا برای کاربران عادی دردسترس قرار نمی دهد؛ ولی هیچگاه چیز غیرممکن زدودن و شاید انویدیا قصد داشته باشد امسال به روشی متفاوت انجام درنگ. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی میتینگ پیش روی انویدیا چیست؟

مشخصات متخصص کامل، نیکوترین ارزش کارت گرافیک تو فروشگاه های اینترنتی و مقایسه ی طولانی انواع کارت گرافیک را تو بخش محصولات مشاهده کنید؛ انواع کارت گرافیک انویدیا Geforce و Quadro و کارت گرافیک AMD رادئون بخاطر مقایسه و خرید درون دسترس کاربران است. دخول به بخش کارت گرافیکبیشتر بخوانید:خودروی الکتریکی Xpeng P7 به زودی در چروک عرضه می شودانویدیا و AMD کچل حجم مازاد تولید TSMC را رزرو کردندانویدیا با پلاگین RTX Voice الغا نویز را داخل سیستم های RTX گشایش می بخشدیکه تازی اینتل در بازار پردازنده چروک با سهم بازاری نزدیک به ۸۰ درصدمایکروسافت فناوری Ray Tracing را به قیافه آزمایشی به ماینکرفت اضافه کرد
مقاله مرتبط:راهنمای تحصیل در آلمان

این مقاله داخل تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۲۶ با انبازی سعیده خلیلی صفا بوسیله روزرسانی شده است.

آلمان یکی از بهترین کشورها برای ادامه فراگیری درون بیرون محسوب می شود. این ناحیه خیساندن باکیفیتی از دانشگاه های معتبر در پیاده شدن استاندارهای بالای زندگی را به دانشجویان عرضه می کند و ازاین رو، رقابتی تنگاتنگ با کشورهای انگلیس و هلند در ماخذ جذب دانشجو دارد.

علاوه بر نیکوترین سطح بالای تحصیل و آموزش در آلمان، امکان درس مجانی برای همگان، اعم از شهروندان جثه هیئت قانونگذاری اروپا یا سایر کشورها، داخل دانشگاه های آلمان حیات دارد. این قانون مشمول کلیه دانشگاه های دولتی آلمان می شود و عزب مقاطعه برخورداری از آن دریافت اذن اقامت آلمان قبل از ورود به این سرزمین و نیز اتمام تحصیلات دانشگاهی است. داخل این ملک بالغ به خشکی امدن ۳۰۰ دانشگاه دولتی و هزار موقعیت تحصیلی وجود دارد؛ بنابراین شانس تصویب برای متقاضیان نیز رفعت است.

نکته قابل توجه اینکه درون اغلب کشورها و البته اروپا، دانشگاه ها به ویژه از دانشجویان اجنبی شهریه اخذ می کنند. ولی آلمان یکی از معدود کشورهایی است که تحصیلات دانشگاهی در آن حتی برای دانشجویان آسیایی، آفریقایی و... رایگان است؛ زیرا آلمانی ها به خشکی امدن این عقیده اند که پرورش کالای تجاری نیست و دسترسی رایگان بوسیله آن باعث رشد اقتصادی و رفاه عمومی می شود. در گذشته ای خیر چندان دور دانشگاه های اشتراکی مشروع به گرفتن شهریه ای در حدود ۱۰۰۰ یورو در سال بودند. اما پس از تعرض های اشتراکی داخل سال ۲۰۱۴، ۱۶ ایالت آلمان شهریه دانشجویان مقطع کارشناسی در همه دانشگاه های دولتی آلمان را باطل کردند. امروزه فقط تعداد محدودی از دانشگاه های دولتی مواجب قبض می کنند.



همچنین، بخت آلمان در سال های گذشته به منافع اقتصادی و اجتماعی مهاجرت جای پا محبوس است. آلمان بسیار منتظر به جذب دانشجویان مستعد و باهوش بخاطر یادگیری تو دانشگاه های این کشور و بالطبع اقامت و شغل آن ها پس از پایان درس است. این مساله مهم ترین دلیل برای مجانی بودن پرورش تو آلمان محسوب می شود.

البته رایگان بودن تدریس در آلمان به معنی بی کیفیت بودن سطح آموزشی دانشگاه ها نیست و به عنوان یک دانشجو از آموزشی باکیفیت و جهانی برخوردار خواهید شد. بسیاری از دانشگاه های آلمان از رویت کیفیت آموزشی از رتبه متجاوز خوبی در سیاهه برترین دانشگاه های جهان برخوردار هستند. علاوه پیاده شدن رتبه علمی دانشگاه، سطح پرورش در این دانشگاه ها نیز بیش باکیفیت است. نکته متناسب توجه اینکه آلمان دارای قوانین سخت گیرانه ای برای ارتقای کیفیت جهیز آموزشی است.

درمجموع، آموزش رایگان دانشگاهی در آلمان تصمیمی است که از جانب دولت این کشور اخد شده و مدرک دانشگاه های این کشور داخل بکلی جهان مورد پذیرش است.هزینه های عمر تو آلمان

اگرچه تحصیلات دانشگاهی در آلمان رایگان محسوب می شود، ولی دانشجویان باید هزینه های زندگی را شخصا تقبل کنند. برای نمونه، نفقه ثبت اشتهار و کارهای اداری (Semesterbeitrag) درون حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو بوسیله ازای هر ترم تحصیلی است. نیز مبلغی در این حدود نیز باید بخاطر استفاده از وسائط حمل ونقل اشتراکی برای رفت وآمد در داخل و همچنین اطراف شهر تو رویت داشت. البته نسب به سایر کشورهای اروپایی نفقه های عمر در آلمان مقرون به صرفه زیرفون است.

کرایه مسکن بزرگ ترین هزینه ماهانه یک دانشجو خواهد حیات. هر چند اگر در یک آپارتمان عمومی زندگی کنید، هزینه ها پایین تر خواهد آمد. درون این صورت کرایه در هر ماه به طور متوسط ​​بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو  و اقامت در یک پانسیون دانشجویی ۲۴۰ یورو در هر ماه است.



متوسط خرج های زندگی دانشجویی در ماه به شرح زیر است:مواد غذایی: ۲۰۰ تا ۲۵۰ یوروبیمه درمانی: ۱۰۰ یورو (بیمه درمانی یکی از پیش قول های ثبت نام درون دانشگاه های آلمان است.)تلفن و اینترنت: ۳۰ یوروتفریح و مشغولیت: ۵۰ تا ۱۰۰ یورو در ماه

درمجموع، می توان گفت که ماهانه ۹۰۰ یورو می تواند نیازهای زندگی دانشجویی را پوشش دهد. البته هزینه های زندگی در شهرهای ارشد مانند مونیخ، فرانکفورت و هامبورگ بالاتر است. نکته سزاوار سرزنش توجه اینکه هزینه های زندگی با توجه به سبک زندگی هر شخص متغیر است. بخاطر آگاهی از هزینه های زندگی در سایر شهرهای مهم آلمان و مقایسه آن ها با هزینه های متوسط عمر ​​در شهر محل زندگی خود وب سایت Numbeo می تواند کمک نواخت باشد.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی تو آلمان

علاوه بر خرج های اداری، ممکن است مجبور بوسیله پرداخت هزینه های اضافی بخاطر فروش یک سمستر کارت (Semesterticket) شوید که مربوط به خرج های حمل ونقل عمومی با حرمت ۶ ماه است؛ مقدار این کارت بسته به نوع آن متفاوت است. چنانچه حوالی درس شما بیش از حد مقیاس یعنی چهار ترم طول بکشد، ممکن است درون هر ترم اضافه، ملزم به پرداخت مواجب ای معادل ۵۰۰  یورو شوید.

بیشتر دانشگاه ها در آلمان دولتی هستند. دایره های مخصوص معمولا وظیفه مربوط به تامین مالی و خرج های خود را چیزی حدود ۲۰,۰۰۰ یورو برای یک سال گرفتن می کنند.



کمک نفقه تحصیلی فدرال (BAföG: Bundesausbildungsförderungsgesetz) برای دانشجویان تبعه آلمان و دانشجویان هم گذاری اروپا و همچنین فداکار از دانشجویان اجنبی منتخب شایان استفاده است. به طور کلی، این کمک مالی برای افراد مافوق ۳۰ سال سن (و کمتر از ۳۵ برای سند کارشناسی بزرگ) است، اما درون وضعیت خاص جدا قائل خواهند شد. این دستیار نفقه معمولا در دو مدخل ارائه می شود؛ ۵۰٪ آن دستیار مالی دولتی است و ۵۰% دیگر بوسیله عنوان یک قرضه بدون یکروز با اقساط پرداختی پس از اتمام حداکثر زمان کمک.هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در آلمان

اخذ سند کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان معمولا مجانی است، چنانچه به طور مستقیم از کارشناسی مسبوق مقطع اعلی شوید. در این تک هم، خرج های اندک ثبت نام و کارهای اداری به علاوه یک کارت (Semesterticket) وجود دارد. مقرری کارشناسی بزرگ ناپیوسته، برای کسانی که مدرک کارشناسی خود را از سایر کشورها گرفته باشند در دانشگاه های متنوع متفاوت است و ممکن است از  ۵۰۰۰ یورو داخل هر سال در دایره های دولتی تا ۳۰،۰۰۰ یورو داخل دانشگاه های خصوصی آلمان جابجا شده باشد.

در سطح دکتری غصه تحصیل حداقل برای ۶ ترم اول داخل همگی دانشگاه ها داخل آلمان رایگان است. قرین کامل سطوح تحصیلی، دانشجویان دکتری نیز برای خرج های جانبی ثبت نام و کارهای اداری باید مبلغی در حدود ۳۰۰ یورو هزینه کنند.

بورس های تحصیلی درون آلمان

موسسه تبادلات آکادمیک آلمان که بوسیله نام DAAD شناخته می شود بخاطر دانشجویان آلمانی و بین المللی کمک های مالی زندگی و تحصیل رایگان یا با هزینه کمینه فراهم می یواش. بورسیه های این موسسه برای تمام سطوح تحصیلی و همچنین دانشگاهیان و پژوهشگران عرضه می شود. برای صریح کردن بورسیه های تحصیلی در آلمان، می توانید کلمات کلیدی (سطوح تحصیلی و رشته مورد رویت) را تو موتورهای تحقیق وارد کنید.

یکی دیگر از راه اندازی های عرضه دهنده بورسیه، وزارت فدرال آموزش و پژوهش (خواه BMBF) است که دارای یک سایت اختصاصی برای نمایش اطلاعات در تک بورس تحصیلی در آلمان است.