بازی کده مجله تخصصی مهندسی برق

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

صحبت کردن درباره مسائل مالی، بخاطر خیلی از ما شاداب و مشکل است. این شرایط طبیعی بخاطر همه افراد بود دارد و موضوع عجیبی به شمار نمی آید. توجه بوسیله مسائل مالی وقتی به زندگی مشترک در بین زوجین مربوط می شود، جلال بیشتری پیدا می یواش. اگر تا به حال از گفتگو کردن با همسرتان درباره مسائل مالی طفره می رفته اید، خواه چنانچه از تفسیر کردن دیدگاه های مالی خویشتن به باهم اتحاد کردن عمر تان انفعال می کشیده اید، اینک دیگر زمان آن فرا رسا است که برای شروع یک مناقشه صادقانه و موکد درباره تفکرات و شرایط مالی و اقتصادی آماده شوید.

حتما بخوانید:مدیریت خرج های یومیه با ۴ گامی که جیب تان را مملو پول نگه می داردمدیریت مالی خانواده؛ چگونه پول هایمان را با احصائیه و تاریخچه خرج کنیم؟چرا مردان و نسوان تصمیمات اقتصادی متفاوتی می گیرند؟

با نزدیک شدن بوسیله روزهای تابستان، شاهد تعداد زیادی از جوانانی هستیم که تصمیم می گیرند زندگی مشترک خود را شروع کنند. آغاز عمر مشترک، معمولا همراه با خاطرات و لحظات خوش و بوسیله دور از نگرانی های مختلف است. اما نباید فراموش کنیم، که برای باقی ماندن این لحظات خوش داخل دنباله راه، احتیاج به یادگیری مهارت های زندگی نکاح داریم.



یکی از مهارت های مهمی که در شروع عمر مشترک باید بوسیله آن توجه کنیم، مهارت صحبت کردن درباره مسائل مالی و اقتصادی است. شاید اغلب ما در ابتدای زندگی مشترک، این تصور را داشته باشیم، که با شریک زندگی مان نباید درباره مسائل مالی صحبتی کنیم و چنانچه درباره پول مناظره کنیم، جلوه بدشکلی دارد. ولی جالب است بدانید که عمر که های اضافی در دنیا، به خاطر همین موضوع بوسیله معلوم ساده متلاشی شده است.

یکی از مهم ترین موضوعاتی که داخل زندگی مشترک بین دو بی همتا بود دارد، توجه و تصمیم گیری درباره مسائل مالی است. به توصیه که درمانان و روانشناسان، هر دو فردی، پیش از نکاح و باور کردن مسئولیت زندگی مشترک، باید درباره پول و مسائل اقتصادی با یکدیگر گفتگو کنند و با سازش هم، قوانین مالی مشخصی برای زندگی پایگاه تدوین کنند. چرا باید درباره پول با همسرمان صحبت کنیم؟



مشکلات مربوط بوسیله مسائل مالی داخل بین زوجین، معمولا آثار انقلابی عمیقی روی روابط آن ها می گذارد. به همین دلیل، نپرداختن بوسیله آن و مشخص نکردن گنجایش های متنوع آن در رابطه بین دو فرد، می تواند آسیب زننده باشد.

برای آنکه تو آینده با بحث های ادامه دار و بی پایانی درباره پول و نحوه نفقه کردن آن مواجه نشوید، بهتر است هر چه سریع مرطوب با همسرتان درباره این موضوعات به خراج ای مشهود برسید.

گری کوییک، رییس مرکز دستور کار ریزی های مالی و مدیریت دارای فرانسیس کلارک درباره این موضوع می گوید: «گفتگو درباره مسائل مالی و پول با همسر، نه تنها موضوع نابه هنجاری نیست، بلکه بسیار عاقلانه، آینده نگرانه و حساب دان است. باور کنید، برای بحث درباره موضوع پول هیچ نگرانی و ترسی وجود ندارد.» چگونه ضابطه مذاکره درباره پول را با همسرمان باز کنیم؟



گری کوییک ادامه می دهد: «برای شروع گفتگو درباره مسائل مالی، بهتر است با صحبت کردن درباره آرزوها و برنامه های خود مطلع کنید. از همسرتان درباره بلندپروازی ها و آرزوهایی که دارد بپرسید و با یکدیگر واقعیت های عمر تان را بررسی کنید.

درباره پرداخت صورت حساب ها، دسترسی های مالی خانوادگی، هزینه های ماهانه و سایر موارد مهم اینچنینی صحبت کنید. اگر وامی خمود اید، حتما وضعیت تان را درباره چگونگی بازپرداخت آن به طور واضح و بدون رودربایستی بررسی کنید تا به مصالحه برسید.»

داخل واقع، ارشد ترین دشوار زوج ها برای گفتگو کردن درباره پول، آن است که خیال می کنند، این صحبت ها می تواند طرف موافق گیرایی را نگران و اوقات تلخ کند. براساس تحقیقات صورت پژمان توسط بانک بریتانیایی لویدز، ۳۶ درصد از مردم هنگام گپ کردن درباره مباحث مالی احساس نگرانی می کنند.

براساس یافته های این تحقیق، ۲۹ درصد از افراد، خجالت می کشند که درباره پول و امور مالی با دیگران صحبت کنند و ۱۸ درصد از آدم ها نیز، برای تقریر وضعیت مالی شخصی خود عاطفه شرم دارند. با توجه به آمار این تحقیق، این احساس شرم و حجب بخاطر صحبت درباره پول و مسائل مالی درون افراد دامن ۴۵ سال بسیار شدیدتر است. نیکوترین و مناسب ترین زمان برای مصاحبت درباره پول با همسرمان چه حین است؟



قطعا شروع گفتگو درباره مسائل مالی در ابتدای ازدواج، می تواند بیش بغرنج باشد. کلیر پورتر، یکی از وکلا و مشاورین تیم حقوقی دنیلز SAS درباره این موضوع می گوید: «ابتدای ازدواج و رفتن در دامن یک سقف، بهترین زمان برای شروع گفتگوهای جدی درباره پول با همسرتان است.»

پورتر توضیح می دهد: «درباره تصمیم گیری های عمده خود مانند ابتیاع شریکی خانه، اخذ وام ازدواج یا مسکن، دریافت اعتبارات مالی و قبول کردن مسئولیت قرضه های مربوط به زندگی مشترک خود، در همان روزهای مبدا مصاحبت کنید. پیش از آنکه اولین سررسید صیقل رحم وامی که گرفته اید، فرا برسد و وارد شوید که حساب مشترک تان تهی شده است، باید پروگرام ریزی مالی خود را رک کنید.»

فراموش نکنید، که افراد مختلف خانواده درون دوروبر شما، نظرات مختلف و متفاوتی درباره مسائل مالی دارند. هر چند که مشورت کردن با آن ها تو این مورد، می تواند مفید باشد، اما وضعیت امروز آن ها با شرایط شما متفاوت است. بنابراین بهتر است، دشواری مذاکره درباره پول با همسرتان را، شخصا برعهده بگیرید و به هیچ نشانی اجازه دخالت سایر افراد خانواده ها را در مورد مسائل مالی زندگی دونفره تان ندهید. در مورد چه مواردی باید با همسرتان به توافق برسید؟



که های جوان باید درباره پذیرفتن مسئولیت های اقتصادی با یکدیگر بوسیله تفاهم برسند. مصاحبت درباره اینکه چه کسی مسئولیت پرداخت اقساط وام را دارد، چه کسی باید برای تعمیرات خانگی پول پس انداز کند، مخارج ماهانه بناء برعهده کیست، چه کسی باید اجاره بهای ماهانه را پرداخت بطی ء و هزینه های مربوط بوسیله خودرو را چه کسی باید پرداخت کند، بسیار اهمیت دارد.

اگر از ابتدا بخواهید هزینه ها را به صورت مدیریت شده و جداگانه برعهده نگیرید، بهتر است یک حساب مشترک باز کنید و ماهانه مبلغ مشخصی را بوسیله آن شمار واریز کنید. البته باید برای این شمار یک دستور کار روبرو و قوانینی مشخص تدوین کنید تا داخل طول زندگی به خاطر کمبود گیرایی غافلگیر نشوید. چگونه از بروز ناراحتی، خلال مباحثه درباره مسائل مالی جلوگیری کنیم؟



معمولا در مباحثه هایی که زوجین کنار سر مسائل مالی دارند، احساسات نقش پررنگی ارتکاب می کنند. درون پروگرام ریزی های مالی زیتون ها، اغلب یکی از طرفین، مسئولیت بالاتری را برای صیقلی بدهی ها برعهده می گیرد و همین موضوع باعث این عاطفه می شود، که او تصمیم گیرنده است.

به گفته پیتر سدینگتون، یکی از مشاوران مالی بانک بریتانیایی لویدز؛ خلال صحبت درباره مسائل مالی، باید بی طرفی و آرامش خود را حفظ کنیم و همان قدری که بوسیله خودمان حق می دهیم، برای حق و حقوق طرف مقابل هم حیثیت قائل باشیم.

زوجین نباید در مناقشه های مالی خود از عبارت های انتقادی و توهین آمیز استفاده کنند و فرد مقابل را خارج از تیم مالی خودشان ببینند. آم ها باید با سازش یکدیگر، بوسیله نتیجه ای مشخص و کاربردی دست مشهود کنند.

گپ صادقانه درباره مسائل مالی داخل بین زوجین، می تواند شلنگ مثبتی در جهت ایجاد رابطه ای بهتر و صمیمانه نمدار باشد. ولی برای آنکه نتیجه بحث ها به ناکامی منجر نشود، بهتر است سیاست صحیحی را پیش بگیرید. بحث های مالی با همسرمان را با چه سیاستی پیش ببریم؟



برای شروع گپ درباره مسائل مالی با همسرتان، هر دوی شما، ابتدا باید فهرستی از بدهی ها و درآمدهای خود تهیه کنید. سپس هر یک از شما، درباره آرزوهای آینده خود و چیزهایی که دوست دارید در زندگی به دست آورید، صحبت کنید. به این نظم در موقعیتی برابر و صمیمانه قرار می گیرید.

پس از این کار، درباره وضعیت مالی فعلی و واقعیت زندگی تان حرف بزنید. از نگرانی های تان درباره پول و شرایط زندگی بگویید و حرف های شرکت زندگی تان را نیز در این باره خوب گوش دهید.

سپس پیشنهاد دهید، که برای خلق یک موضع عالی و قدرتمند مالی در آینده ای خیر چندان دور، با یکدیگر برنامه ریزی کنید. در همه برنامه هایی که می چینید، انعطاف پذیری را حفظ کنید و یک برنامه جایگزین داشته باشید. به این نظام داخل صورت بروز مشکل یا شرایطی ناگهانی مثل ابراز یک بیماری، احضار شدن بوسیله یک رسوم مهم و سایر موارد مشابهی که برای تان هزینه های جدیدی ایجاد می کند، می توانید جلوی بحث های احتمالی را بگیرید. در برنامه ریزی های مالی خود، قوانین را فراموش نکنید



برای آنکه تو زندگی مشترک خود از دیدن مالی به مشکل نخورید، بهتر است، از فاتحه با راهکارهای عرفی همه چیز را پیش ببرید. از قدیم گفته اند: «کار از برقرار موثر نقص نمی بطی ء» این یعنی، اگر در ابتدا فراغت است مایملک مشترکی بین شما و همسرتان وجود داشته باشد، حتما ثبت های قانونی را اجرا دهید و به گفتگوی شفاهی اکتفا نکنید.

شرایط زندگی نرم شدن های اضافی دارد و مردم همچنین در وضعیت مختلف، با واکنش های و حالت های روحی مختلفی مواجه می شود. بنابراین بهتر است حتی با مشارکت عمر خویشتن نیز، همه مسائل مربوط بوسیله امور مالی و اقتصادی را به رخ عرفی ثبت کنید.

خیلی از زوجین، تصور می کنند که تحقیق قانونی به قراردادهای مالی، تنها بخاطر افراد متجاوز ثروتمند ابهت دارد. اما جالب است بدانید، که با تفحص و ثبت قانونی تصمیمات و قراردادهای مالی خود و همسرتان، در آینده از بروز بسیاری مشکلات غیرقابل پیش بینی جلوگیری خواهید کرد.



معمولا همان قدر که صحبت کردن درباره اجل برای انسان ها مشکل است، گپ کردن درباره امور مالی نیز شرایطی پر اب و تحمل فرسا برای افراد ابداع می یواش. ولی که ها باید همیشه این موضوع را داخل پس بنیان ذهن خود داشته باشند، که قرار است سالیان درازی تو به خشکی امدن یکدیگر زندگی کنند و از منافع مشترک یکروز ببرند. بنابراین از ابتدا، بهتر است درباره دارایی ها، اموال، درآمدها و حتی حقوق بازنشستگی گیرایی با یکدیگر گپ کنند.

هر چند که مذاکره و صحبت درباره پول تو بین زوجین، یک حرام تو تمام دنیا به حساب می آید و برای بسیاری از افراد، سراسیمه کننده است، اما صحبت نکردن درباره آن می تواند مخرب تر و سراسیمه کننده خیس باشد. پس اگر می خواهید، در آینده گواه عمر مالی موفقیت آمیزتری بین خود و همسرتان باشید، بهتر است درباره همه جزئیاتی که باید بخاطر شان پول خرج کنید، با یکدیگر به مصالحه برسید. از مخارج ارشد و بنیادی زندگی ابتدا کنید و صحبت های خویشتن را تا رفتن به تعطیلات، مخارج آینده فرزندان، حساب کردن خرج شام بیرون از خانه و نحوه خرج کردن حقوق بازنشستگی خویشتن ادامه دهید. در ادامه بخوانید: ۶ اختلاف رایج که ها در مسائل مالی و راه حل آنها

تاریخچه الکترونیکی

قیمت نسخه انگلیسی در سایت آمازون ۱۱ دلار قالب فایل PDF تعداد صفحه ۲۴۷ سال انتشار ۱۳۹۸ ناشر TarcherPerigee تعداد فایل ۱ فایل PDFکتاب الکترونیکی فرع



اگر می خواهید برهان بسیاری از رفتارهای شرکت عاطفی، یا حتی خودتان را داخل رابطه وارد شوید، حتما این کتاب را بخوانید.

25،000 تومان 19،500 تومان مشاهده تاریخ الکترونیکی
ماه ابد الهام بخش انسان بوده است. اکتشافات آینده درون قمر سنگی زمین، با مزایای بالقوه ای همراه است؛ اما برای پیشگیری از روزی برداری غیراخلاقی از ماه، به اختصاص در رابطه با استخراج منابع غریزی و استخدام نیروی کار، باید بوسیله فکر چاره بود.

چگونگی رفتار مردم با فضا و اجرام فضایی مناظره اصلی یکی از بنیان های پژوهشی نوظهور با نشانی اخلاق فضایی است. اوی کندال برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در مؤسسه ی سامر بیواتنیکز دانشگاه ییل، بوسیله فراگیری مذاکره استفاده از اجرام فضایی پرداخت. اینک درون سال ۲۰۱۹ و درحالی که همگان خویشتن را برای جشن پنجاهمین سالگرد فرود مردم بر سطح ماه آماده می کنند، لازم است به چند سؤال در رابطه با مسائل اخلاقی و کاربردهای آینده ی ماه رمز شود.۱. سکونت انسان در ماه

برخی معتقدند ساخت سکونت گاه های انسانی روی ماه و اجرام دیگر می تواند وضع حلی برای شاق افزودن پری زمین باشد. با این حال مسائلی مشابه چگونگی حی ماندن در ماه و نحوه ی برقراری ارتباط بیشتر موردتوجه قرار گرفته است و مسائل اخلاقی تقریبا نادیده گرفته شده اند.



تمثال نصف پنهان ماه

از سؤال های اخلاقی می توان این موارد را مطرح کرد: آیا حقوق ساکنین ماه با همتایان ارضی آن ها مقابل است؟ آیا تابعیت کودکان تولد شده درون ماه با والدین سماوی آن ها یکسان است یا روی زمین بی وطن محسوب می شوند؟ آیا فلسفه انسان های متولد زمین بوسیله دلیل کاهش جاذبه تو ماه متفاوت خواهد بود و می نبوغ آن ها را اهالی ماه نامید؟

داخل چنین شرایطی باید برای بازرسی مستقل به خشکی امدن ماه اهمیت قائل شد و به این ترتیب جامعه ای مقابل را به وجود آورد. بخاطر مثال، انجمن شهر ی ماه، سازمانی غیردولتی است که فعالیت های خویشتن را بوسیله احتمال سکونت انسان در ماه خاص داده است.۲.  حصول معدن داخل ماه

ماه به عنوان موقعیتی برای استخراج معدنی خواه ایستگاهی برای عملیات استخراج سیارکی موردتوجه قرار اندوهناک است؛ مانند کامل پروژه های معدنی روی زمین، نگرانی هایی داخل مورد پایداری محیطی حیات دارد و این سؤال مطرح می شود که آیا شریک شدن های معدنی می توانند از منابع غریزی فضایی سود ببرند.مقاله های مرتبط:برنامه جدید بازگشت به ماه ناسا هنوز درون هاله ای از تاریکی قرار داردشمارش معکوس برای مسابقه فضایی جدید در ماه (بخش اول)

همچنین نگرانی هایی در مورد طریق گذاری ایمنی کارکنان و نحوه ی اعمال قوانین در ماه وجود دارد. برای مثال ممکن است معدنچی ها از روی اجبار و تو جستجوی فرصت های شغلی بهتر بوسیله این کارها تنه دهند. براساس عهدنامه ی فضایی اداره ملل، مصوبه ی سال ۱۹۶۷، امکان استعمار و مالکیت اجرام فضایی وجود ندارد؛ بنابراین این سؤال به وجود می آید که منابع معدنی اصل لیس مالکیت را نقض می کنند؟

همچنین، کشورهایی که این قانون را نپذیرفته اند، چگونه در این بن قانون گذاری خواهند کرد؟ در مورد سازمان های خصوصی بین کشوری چه می استعداد گفت؟ در حال حاضر می نبوغ گفت در عارض وجود سکونتگاه روی ماه، نباید از منابع ماه برای افراد روی زمین مصرف کرد.۳. استیناف های پزشکی روی سطح ماه

یکی از ایده های پیشنهادی در زمینه ی پزشکی فضایی، پرینت سه بعدی اعضای بدن تو جاذبه ی صفر ایستگاه فضایی بین المللی است. از طرفی پرینت سه بعدی اعضای بدن روی ماه، یعنی جایی که جاذبه یک ششم جاذبه ی زمین است، می تواند گام بعدی داخل حل مشکل کمبود اعضای حیاتی پیوندی باشد. در چنین شرایطی امکان آزمایش های دیگر پزشکی روی سطح ماه بود دارد.

در اغلب کشورها، قوانین محدودی بخاطر پژوهش های پزشکی روی زمین وجود دارد و آزمایش هایISS هم تحت نظر شرکای این ایستگاه فضایی انجام می شوند؛ اما هیچ سیستم جهانی برای نظارت به خشکی امدن پژوهش های پزشکی ماه و تأیید اخلاقی آن ها بود ندارد.در ماه می استعداد بدون نیاز به نظارت، به پژوهش نامحدود پزشکی پرداخت

در طول کتاب پژوهش های پزشکی زمینی، بارها حقوق انسان ها ابطال شده است؛ بنابراین نگرانی درون مورد نقض حقوق مردم ها درون خارج از سیاره ی زمین یعنی جایی که نظارت دشوارتر است، افزایش می یابد. براساس عهدنامه ی فضایی موسسه ملل، بهره برداری از هوا باید به سود کل بشر باشد و نباید صرفا بوسیله کشورها خواه سازمان های ثروتمندی محدود شود که توانایی استیناف تو فضا را دارند.

از دیدگاه اخلاقی، بسیاری از منافع حاصل از تعامل مردم با فضا بی قراری می توانند به سود انسان ها باشند هم به خسران آن ها. به عنوان مثال می قابلیت به حمایت زیستی، خطر ارجاع آلودگی از فضا به زمین و ظرفیت شیوع بیماری در زمین اشاره کرد.۴. گردشگری روی ماه

یکی از مزایای خصوصی صنعتی فضایی یعنی گردشگری فضایی در آینده ای نزدیک به یک تجارت لوکس بدل خواهد شد. شرکت های گردشگری فضایی در حال حاضر، روی سفرهای توریستی در مدار ماه برنامه ریزی می کنند. داخل قدم بعدی هم بخاطر فرود روی سطح ماه پروگرام ریزی خواهند کرد.مقاله ی مرتبط:ناسا جایگاه فضایی بین المللی را تجاری سازی می یواش

این پروژه ها هم مانند استخراج معدنی، نگرانی هایی مشابه مالکیت و ثبات را به دنبال دارند. از طرفی گمان بروز مشکلات امنیتی و صلح و صفا بی آرامی برای مسافران وجود دارد. بااینکه فضانوردها قبل از روبیدن به مأموریت باید تو رفعت اشتی فیزیکی باشند، اما پیش مقاطعه های لازم بخاطر سفر گردشگرهای فضایی بوسیله ماه هنوز مشخص محو. آلیس گورمن، باستان شناس فضایی استرالیایی، بوسیله دنبال راهی برای حفظ کردن چشم انداز های ماه، به خاص نگرش فرود مأموریت آپولواز آسیب گردشگران است.



حراست از آثار تاریخی ماه ضروری است: تصویر علو ردپایی از مأموریت آپولو ۱۱ را نشان می دهد که بشر را بخاطر اولین کود روی سطح قمری فرود آورد ۵. استحکامات دفاعی در ماه

نیکولا اشمیدت، دانشمند علوم دیپلماتیک مردمان جمهوری چک و آویشن او، یکی از مدافعان توسعه ی سیستم های دفاعی لیزری درون نیمه ی پنهان ماه هستند. به این صورت قابلیت نابودسازی سیارک ها و دنباله دارها درون مسیر برخورد به زمین مجهز می شود. اما تو اینجا تیمار باید به چند سؤال اخلاقی تو رابطه با جهیز های دفاع سیاره ای پاسخ انصاف. در درجه ی اول، چه نهاد یا فردی، تصمیم گیرنده ی پا بر جا محافظت از زمین تو مقابل برخوردهای احتمالی است؟

برای شهید درون رخ امکان انحراف سیارک بوسیله یک نقطه از زمین، چگونه باید تصمیم گرفت و از چه نقاطی باید حفاظت کرد؟ و مهم مرطوب از هرچیز، چه فرد یا نهادی باید کنترل فناوری دفاع سیاره ای را بر عهده بگیرد و چه ضمانتی بخاطر حاضر بودن استفاده از آن به عنوان غل یا ادوات جنگی بود دارد؟

در این مقاله تنها پنج تک از نگرانی های فعالیت انسان تو ماه برشمرده شدند که باید به زودی پاسخی برای آن ها فاش کرد. بااینکه مملکت ی قانون فضایی به سرعت درحال توسعه است، اما اخلاق فضایی باید ایمنی، برابری و سودمندی فعالیت های فضایی را بخاطر کل عنف ی زمین ضمانت یواش.بیشتر بخوانید:ناسا ماموریت ساخت سطح نشین های رباتیک ماه را به سه همدستی خصوصی واگذار کردتشکیل ماه باعث آمدن آب بوسیله زمین شدچرا فضانوردان آپولو ۱۰ قاهر نشدند روی سطح ماه فرود بیایند؟ما می رویم؛ عزم جزم ناسا برای فتح مجدد ماه و فراتر از آنماه هنوز ازنظر زمین شناسی فعال است
تاکنون عناوین مختلفی با محتوای جنگ و اسارت و غارت و تجاوز به جان و مال مردم منتشر شده است که همه درد و رنج باورنکردنی را به مخاطب القا می کنند. داخل طولانی مدت زمانی که صرف خواندن چنین محتوایی می شود، اغلب از خودمان می پرسیم اگر در چنین شرایطی گرفتار شویم توان بردباری این حجم از درد و رنج را داریم خواه نه؟ چه تصمیمی می گیریم و جان مان را برای گریختن از مهلکه بوسیله خطر می اندازیم خواه نه؟ و این قبیل سوالات که ما را برای خواندن چنین محتوایی انگیزش می کند. داخل این مطلب کتاب دختری که از چنگ داعش گریخت را شناساندن می کنیم. حتما بخوانید:تاریخ هنر رزم؛ کتابی برای درس استراتژی مدیریت و نبردچطور کتاب های قطور را تا انتها بخوانیم؟کتاب هرس؛ روایت آثار برنگ خون شورش کنار یک خانواده

روایت حبس و داستان استنکاف از قوم و تاب آوردن پایین تر شکنجه های فکری و جسمانی دشمن داستان نو ای نیست؛ اما کمتر آن را از اصطلاح دختری رنج کشیده شنیده ایم. آن غم دختر شباب که درون چنگال داعش به عنوان منفورترین دشمن زمان اسیر شده باشد. کتاب «دختری که از پنجه داعش گریخت» عمر نامه دختری رنج کشیده از تعبیر خودش است که اکنون بعد از جلسات مشاوره متمادی تلاش دارد بوسیله عمر عادی برگردد. پیام اصلی این کتاب امید است. تمایل بوسیله زندگی دوباره که در بین هزاران درد و بدشکلی و ناهنجاری دست و پا می زند و چون کورسویی از فرسنگ ها دورتر دیده می شود و هرگز دنج نمی شود تا زمان کم ارزش برسد و خاکستر اتشفشانی ور شود. چنانچه با قرائت کردن این چند خط حس کنجکاوی تان برانگیخته شده است این معرفی کتاب مختصر را بخوانید. شناسنامه تاریخ

عنوان تاریخ: دختری که از پنجه داعش گریخت

نویسنده: فریدا خلف

ترجمه: سمیه نصرالهی درباره کتاب دختری که از چنگ داعش گریخت

کتاب دختری که از پنجه داعش گریخت زندگی نامه فریدا خلف، دختری از قبیله کردهای ایزدی است که در سن ۱۹ سالگی توسط داعشی ها ربوده و اسیر می شود. این دوشیزه بخاطر مدتی تو پنجه داعش قسمت قسمت کردن تروریستی داعش برده بوده و ماجراهایی را از سر می گذراند که دلهره برانگیز و خواندنی است. سخن سنج در بند بند این ادبیات به وضوح بردباری درد و رنجی که تا عدد استخوان پیش می رود و امید بوسیله زندگی و قصد مصمم برای رهایی از ظلم را به شمایل می کشد. فریدا تو اثنای روایت زندگی اش و دردی که حلیم شده است می کوشد تصویر اصلی رذالت های حکمرانی داعش عراق و سوریه را بخاطر خواننده تداعی کند.
شعر تاریخ با شرح حال زندگی و توصیف خانواده فریدا شروع می شود؛ یک عمر ساده خوش نشین. دختری که بی وقوف از خوابی که سرنوشت برایش دیده است، آرزو دارد معلم شود و بچه های روستای کوچک گیرایی را از بی سوادی نجات دهد. در امتداد داستان داعش به شهر سنجار و روستاهای حوالی آن حمله می نرم. داخل این بخش از تاریخچه چگونگی حمله داعش، وحشی گری، کشتار، ترس و وحشت مردم و اتفاقاتی که بعد از کسب روستاهای زمار در ۴۰ کیلومتری شهر موصل رخساره می دهد را می خوانیم. جزئیاتی که به بردگی گرفتن نسوان و دختران و آزار جنسی آنها توسط نیروهای داعش رمز دارد، بسیار تکان دهنده است.
این کتاب حالا به چاپ ششم گویا است. آن نعوظ که سمیه نصرالهی، مترجم کتاب می گوید نام دبیر کتاب، نام پا بر جا دختر کرد ایزدی که در چنگال داعش توقیف شد نیست. در عزل پایان کتاب می خوانیم که او برای اینکه بتواند تو آرامش و امنیت در پیاده شدن اعضای خانواده اش زندگی کند بوسیله آلمان پناهنده شده و هویت اش را مخفی کرده است. به همین دلیل برای پراکندن این زندگی روزنامه از کنیه مستعار استفاده کرده است. تاریخ بخاطر نخستین بار به زبان آلمانی منتشر و سپس به اصطلاح های دیگر ترجمه شده است. آیا این کتاب برای شما است؟

بدبختانه خیلی از ما به محض بروز مشکلات، تغییر زندگی از حالت روتین و پیاده شدن هم خوردن آرامش مان خیلی سریع العمل نا گرایش می شویم و اندیشه می کنیم دنیا بوسیله آخر رسیده است. دست از تلاش و کوشش برمی داریم و تا می توانیم انرژی مان را صرف ناله و نفرین کردن بوسیله جان قسمت و پیشانی نوشت مان می کنیم. چنانچه جزو این دسته افراد هستید که به آینده ای معلوم غبطه ندارید و زود از میدان به در می روید و نیز اگر فرع مند به خواندن کتاب هایی با محتوای حبس و درد و رنج وارده بر انسان توقیف درون فساد و وحشی گری نیروهای تروریستی هستید، پیشنهاد می کنیم خواندن این عمر روزنامه را از دست ندهید. کتاب دختری که از چنگال داعش گریخت مقیاس حقیقی رشادت های اقوام درگیر منازعه با داعش است که در آتش خشم این گروهک قتل کار می سوزند ولی هرگز تسلیم نمی شوند. قدری از کتاب

در یکی از تاثیرگذارترین مدخل های کتاب می خوانیم. «فاجعه روز پانزدهم ماه آگوست ۲۰۱۴ اتفاق افتاد. تا زمانی که زنده هستم هرگز نمی توانم آن روز را فراموش کنم. مشابه همه روزهای دیگر ماه آگوست مقدمه شد. کمی بعد از آن، آنها را دیدم؛ سیزده سامان که به سمت روستای ما می آمدند. آن وانت های زهوار در رفته اعراب نبودند، بلکه سامان های جدید با برگ ارتشی پیشرفته بودند. سامان ها پر از نیروهای داعش با شکل های سیاه بودند. از وحشت فریاد زدم. این التهاب به کل ساختمان ارجاع یافت و پدرم بی آرامی متوجه شد. عدالت زدم: دارن می آن. اونا دارن می آن. گریه می کردم و می گفتم: دارن می آن ما رو بکشنو مادر و برادرانم هم کمی سپس همراه غلام با باک شروع کردند به گریه کردن…»
خواندن همین چند خط برای اینکه بدانید با خواندن این زندگی روزنامه چقدر متاثر می شوید کافی است. در امتداد بخوانید: شناساندن کتاب صبح جادویی؛ ۶ عادت صبحگاهی که زندگی تان را متحول می کند
عمر آپارتمان نشینی، اهالی یک ساختمانی را ملزم به احترام گذاردن قوانینی می کند که برای به جاآوردنِ حُسن غصه جواری یا همان چیزی که این روزها از آن با عنوان حق همسایه داری یاد می شود، انتظام و مرسوم شده است. مستحکم است که این گونه قوانین در دسته قوانینِ شناخته شده از سال های دور پیش بینی نشده اند؛ ولی برحسب نیازِ روز جوامع راه شده و در عارض عجیب ستاندن آن ها، جریمه هایی را برای فرد خاطی درون دید اندوهناک اند. یک سری از این قوانین بوسیله بزرگداشت نظافت ساختمان، مقدر شدن های انواع آن و باید و نبایدهای آن مربوط می شود که درون این مطلب به آن پرداخته ایم. حتما بخوانید:مدیریت ساختمان؛ مسئولیت ها و راهکارهای مدرن آناز قوانین آپارتمان نشینی و سیلان مدیریت ساختمان چه می دانیم؟پس انداز پول با ۴۴ روشی که برای روز مبادا باید بدانید نظافت مشاعات را رعایت کنیم

از کودکی در شنوایی مان خوانده اند که «تمیز باش تا پیش همه عزیز باشی». این یک واقعیت است؛ یک طریق نانوشته. برای اینکه نزد دیگران لایق باشیم و پذیرفته شویم باید نظافت را تو هر لباس و شمایلی که متصور است، رعایت کنیم.
نظافت قسمت های اشتراکی ساختمان یکی از موارد مصرف شارژ خانه است. مدیر ساختمان بخشی از شارژ ماهیانه را با توافق همهٔ اهالی بوسیله نظافت سالیانه یا ماهانهٔ پارکینگ، راهروها و حیاط خانه اختصاص می دهد. با این حال، همهٔ اهالی ساختمان ملزم به تعظیم نظافت داخل این فضاها هستند. انداختن آخر سیگار، جامه دان کاغذی، کاغذ سپرده بندی خوراکی و… تو مشاعات، از جمله مواردی است که به زیرپاگذاشتن حقوق سایر اهالی ساختمان و بروز اختلاف می انجامد. مدیر بناء تو این موارد باید به فرد خطاکار ذکر بدهد. در عارض جبران با امضای حداکثر اهالی واحدها، مدیر می تواند از شخص خطاکار به دلیل رعایت نکردن نظافت، درون مراجع قانونی شکایت نرم. ورودی منزل را مبرا نگه داریم

فاصلهٔ بین هر دوروبر نظافت بناء در جلسات هیئت مدیره با رأی اکثریت مشخص می شود که معمولا ماهی یکبار تا ماهی دوبار است. داخل این مدت، تقدیر ورودیِ واحدهای مسکونی به برهان تردد بیشتر نسبت بوسیله سایر مشاعات، زودتر کثیف می شود. بنابراین ساکنان واحدها باید نسبت به پاکیزگی و تجلیل نظافت ورودی واحدشان اقدام کنند. آلوده بودن ورودی واحدها سیمای ظاهری ساختمان را دستخوش تغییراتی لوس می درنگ که بوسیله ابراز اختلاف میان اهالی منجر می شود. این موضوع بوسیله ویژه در ساختمان هایی که درون هر طبقه بسیار از ۲ واحد محکم هستند، بسیار بزرگی دارد. خاشاک ها را بوسیله دقت سپرده بندی کنیم

کشیده شدن رد خاشاک ها در اطاق نقاشی و پارکینگ، یکی از موضوعات رایجِ موردبحثِ اهالی ساختمانی است. فداکار از شهروندان زباله ها به خصوص زباله های بوسیله واژه آبدار را به خوبی ودیعه بندی نمی کنند. به همین دلیل، هنگام خروج از واحد مسکونی شان، شیرابهٔ زباله کف آسانسور، راهرو و پارکینگ کشیده می شود. در این صورت بی تا خاطی باید دست خط تردد را مبرا کند. اما گاهی دیده می شود که ردِ زباله ها تا تاریخ بعد اینده نظافت بناء روی زمین باقی می ماند که این موجب ناخرسندی و گلایهٔ سایر اهالی می شود. مدیر ساختمان برای پیشگیری از بروز این قبیل مشکلات می تواند کیسه های مخصوص زباله را از مبلغ شارژ دریافتی خریداری و در همهٔ واحدها توزیع یواش. زباله ها را تو زمان مقرر از واحد خارج کنیم



همه می دانند که مأموران خدمات شهری از ساعت ۲۱ تا ۲۳ برای جمع آوری خاکروبه به کوچه و خیابان های شهر مراجعه می کنند. بنابراین چند دقیقه پیش از ساعت ۲۱ نیکوترین زمان برای بیرون گذاشتن زباله هاست. متأسفانه در بسیاری از موارد دیده می شود که فداکار از اهالی، خاشاک ها را در کشش روز متعاقب داخل ورودی ساختمان یا حتی گوشهٔ صحن و پارکینگ می گذارند تا شب به مأمور خدمات شهری تحویل دهند. داخل این صورت، شیرابهٔ زباله ها روش می افتد و بو و چهرهٔ ناخوشایندی هم به هوا می دهد. برخی نیز پس از ساعت مراجعهٔ مأموران خدمات شهری، زباله ها را بیرون از منزل می گذارند که به لطف گربه ها، صبح روز بعد سیمای اسفناکی ایجاد خواهد شد. بهتر است در همهٔ این موارد، ساکنان واحدها به صورت تکی با شخص بزهکار برخورد نکنند و فقط موضوع را به مدیر خبر بدهند. پادری را آلوده نکنیم

برخی از شهروندان، ورودی واحد مسکونی شان را با پهن کردن پادری می پوشانند. مدیر نمی تواند مانع این کار شود؛ اما چنانچه پادری ابد آلوده باشد، مدیر می تواند بی جنبش آن واحد را به پاسداری بهداشت دعوت درنگ. برخی از شهروندان، پیش از ورود بوسیله تو واحد، موزه های خاکی یا تر (در روزهای صفت) را با پادری پاک می کنند. داخل این صورت، تمیزی پادری مخدوش می شود. لکه های آلودگیِ باقی مانده روی پادری از آن انگیزه که خارج از منزل هستند دیگر یک موضوع شخصی محو و به نوعی بوسیله همهٔ ساکنان به خاص ساکنان آن اشکوب مربوط می شود. چربی ریزی خودرو را برطرف کنیم

پارکینگ قدری از مشاعات است که نظافت آن از جمله موارد مصرفی شارژ ماهانه به احصائیه می رود؛ اما مانند سایر مشاعات همه موظف به تعظیم بهداشت تو آن هستند. یکی از مواردی که نظافت پارکینگ را ترساندن می کند، روغن ریزی ابزار نقلیه است. اگر خودرو یا موتورسیکلتِ هر یک از اهالی چربی ریزی داشته باشد، او موظف است علاوه بر رفع شاق در کوتاه مدت، پارکینگ را اندوه تمیز یواش. تو چنین مواردی، مدیر مسکن پس از ارائهٔ اخطار و درون صورت تکرار موضوع، می تواند هزینهٔ یک اطراف نظافت کامل پارکینگ را از بی نظیر خاطی اخذ تا نسبت بوسیله رفع آن اقدام کند. نکات طلایی همهٔ تذکرهای مبنی کنار بزرگداشت بهداشت باید از سوی مدیر ساختمان و بوسیله صورت کاملا دوستانه بوسیله شخص خاطی منتقل شود. داخل صورت اعاده رعایت نکردن موارد بهداشتی، مدیر می تواند با جلب دید موافق سایر اهالی مجتمع از شخص خاطی شکایت کند. مدیر می تواند اطلاعیهٔ همهٔ موارد بهداشتی را روی دیوارهای ورودی ساختمان بچسباند تا همگی نسبت به رعایت آن آگاه شوند. اهالی ساختمانی در رخساره مشاهدهٔ مواردی که به نادیده اخذ نظافت منجر می شود، مشابه بیرون کردن بی موقع زباله ها، رهاکردن ملکی ها تو پادری و… نمی توانند به رخ خودسرانه با شخص خطاکار تلاقی کنند و باید مراتب را بوسیله مدیر خانه ارجاع دهند. درون دنباله بخوانید: چند متد غیرمعمول برای نفع جویی اقتصادی

مقالات صوتی مجموعه صوتی احاطه های برقراری وابستگی با هرکسی که بخواهید می توانید ارتباطی کاری برقرار کنید

مشاهده محصول
پنل های خورشیدی فناوری بسیاری مهمی در عرصه ی منابع انرژی آینده بوسیله شمار می آیند؛ ولی همواره یک نقص آزاردهنده درمورد آن ها وجود داشته است: بازدهی کم. حال بعد از اغماض ۴۰ سال به دید می رسد دانشمندان انگیزه یکی از موانع اسرارآمیز موجود پهلو سر نحو افزایش بازدهی این محصولات را یافته اند.

مطالعه ای که به رطوبت انجام شده، یک نقص ساختاری را در سیلیکون مورداستفاده داخل تولید سلول های خورشیدی کشف کرده است که پیش از این، دانشمندان اطلاعی از آن اطلاعی نداشتند. این نقیصه می تواند مسئول افت دو درصدی بازدهی در سلول خورشیدی طی ابتدایی ساعات قرارگیری درون معرض نور خورشید باشد؛ عاملی که با نام سقوط عملکرد شاگرد از نور (LID) شناخته می شود.

تو نگاه اول، این میزان سقوط ۲ درصدی ممکن است چندان بیش به نظر نرسد، ولی اگر حجم بالای جهیز های گمارش شده تو طاس جهان را درنظر بگیریم، همین افت ناچیز به معنای ولخرجی چندین گیگاووات کارمایه خواهد بود؛ افتی که نهایتا باید ازطریق سوزاندن منابع غیرتجدیدپذیری بسان نفت و گاز جبران شود.

مقاله های مرتبط:استفاده از ریزجلبک ها برای پیدایش نسل جدید پنل های خورشیدیصحرای ارشد آفریقا؛ بیرونی تپنده ی انرژی خورشیدی در آینده

درحقیقت باید گفت همین انرژی ازدست رفته شاگرد از افت توان ناچیز درنیروگاه های فتوولتائیک سراسر جهان حتی از مجموع انرژی تولیدشده در ۱۵ واحد نیروگاه هسته ای درحال کار در بریتانیا نیز بیشتر است. این کشف متاخر می تواند به دانشمندان کمک کند رایزنی ای برای این نقیصه بیندیشند. تونی قامت از دانشگاه منچستر در انگلستان می گوید:بنابر دلایل زیست محیطی و اقتصادی، کاستی بازدهی پنل های خورشیدی، موضوع بسیاری از پژوهش های علمی و مهندسی در طول ۴ دهه ی اخیر بوده است. بااین حال، با وجود تمرکز درخورتوجه دانشمندان این صنعت، این جریان تابه امروز دربرابر کشف طرز محلول ایستادگی علامت داده بود. برای یافتن آنچه که ۲۷۰ مقاله ی پژوهشی پیشین هرگز تولنسته بودند پاسخی بخاطر آن بیابند، وارسی ی اخیر تکنیک نوری خاصی را با معروفیت «اسپکتروسکوپی گذرای لایه عمیق» (DLTS) به حکم گرفت تا ضعف موجود در سیلیکون را شناسایی یواش.

حاصل ی حاصل از وارسی چنین است: هم زمان با تغییر وعده الکتریکی درون سلول های خورشیدی در معلول تلالو خورشید، روند حرکت الکترون ها با یک تله مواجه می شود و این به نوبه ی خود باعث کاهش توان الکتریکی قابل تولید می شود. نیز پژوهشگران دریافتند که این اثر تا زمانی که پنل درمعرض حرارت فراغت نگیرد، پنهان خواهد ماند. لیم کرو از دانشگاه منچستر می گوید:ما حیات این نقیصه را به اثبات رساندیم، حالا تنها به یک اسلوب حل مهندسی برای رفع آن احتیاج داریم.

دما دادن به سیلیکون درون ابهام می تواند روند افت توان تو سلول را از پشت درنگ

پژوهشگران متوجه شدند که سیلیکون های باکیفیت زیرفون از حامل های بار الکتریکی (یعنی الکترون های حامل انرژی فوتون ها) از طول عمر بیشتری برخوردار هستند. این موضوع خود مؤید این مطلب است که تله های یادشده خود با افت بازدهی در ارتباط هستند. نکته ی جالب تر اینکه فصیح حرارت دادن به سیلیکون در ابهام (با کمال مطلوب ازبین بردن حفره ها در سیلیکون)، می تواند روانی هبوط استعداد در سلول را وارونه کند.

بی قراری زمان با موفقیت های تازه داخل آزمایشگاه ها، فعالیت ها درزمینه ی افزایش بازدهی پنل های خورشیدی همچنان امتداد دارد. دراین میان، الگوبرداری از فطرت همچنین می تواند رهنمودهای خوبی برای عجله این مسئله در پی داشته باشد. حال که معمای کاستی عملکرد بر اثر تلالو حل شده است، زمان آن رسیده که مزارع خورشیدی در جهان نیز از دستاوردهای این صعود یکروز مند شوند. قد می افزاید:سقوط دو درصدی در بازدهی ممکن است صعب چندان مهمی به دیدن نرسد؛ اما وقتی این واقعیت را درنظر آوریم که این پنل های خورشیدی امروزه چه درصد درخورتوجه و روبه رشدی از انرژی موردنیاز جهان را تأمین می کنند، خواهیم نظر که با چه تلفات جلال داخل حجم تولید صاعقه جهان مواجه هستیم.بیشتر بخوانید:دستاوردی بزرگ در مهار انرژی خورشیدی با مواد تازهاستفاده از ریزجلبک ها برای ساخت نسل جدید پنل های خورشیدیاستفاده از کافئین بخاطر تقویت کارمایه سلول های خورشیدیپنل های خورشیدی جدید و ارزان ارزش درون سیاق هستندروش های نوین بخاطر پرواز فضاپیماها بدون نیروی محرکه
سال ۱۹۸۶ بود که گزند ی اتمی چرنوبیل، در اوکراین موافقت افتاد. داخل این حادثه، بیش از ۴۰۰ برابر فاجعه ی هیروشیما، که ۴۰ سال پیش اتفاق افتاد، ماده ی اتمی آزاد شد. پس از این فاجعه، این مکان و نزدیکی پریپیات، پوشش گیاهی خود را از دست عدالت و تهی از سکنه شد. به دلیل این انفجار اتمی و عواقب ناشی از آن، این منطقه تبدیل بوسیله منطقه ی ممنوعه شده و بازدید از آن بخاطر عموم آزاد زدودن. با این حال، هرگز از کنجکاوی دلبستگی مندان به سفر، بخاطر دیدن شخص زنده های این مکان، کمتر نشد.

بازدید از این جا شاید آنقدر کیف بسرنوشت شوم دچار کردن به نظر نرسد ولی سالانه بیش از هزاران نفر، برای تعطیلات به چرنوبیل می روند. دارمون ریشتر، یکی از این علاقه مندان است. او فردی دوستدار سیر است که در وبلاگش از تجربیات خود در سیر تکاملی می نویسد. سفر های مورد علاقه و دلخواه دارمون، سفرهای مبهم و ترسناک هستند. داخل این جا، او عکس هایی از سفر خویشتن بوسیله چرنوبیل را به پول اعانه گذاشته و بوسیله ما می گوید که چرا به دیدن او، هر انفراد باید این جا را با چشمان خویشتن ببیند. داخل امتداد می توانید نوشته های دارمون راجع به امتحان بازدیدش از این منطقه را از زبان خویشتن او بخوانید.مقاله های مرتبط:پارک تفریحی پری پیات: مکان بازی ارواح چرنوبیلگردشگری تاریک ؛ اماکن دهشت ناک تاریخی و جذب میلیون ها گردشگر

پس از فروپاشی شوروی سابق، بسیاری از دهات ها و کشور هایی که قبلا تن شوروی بودند، شانسی برای ترفیع و ترقی و لباس دهی نظم دیپلماتیک و نماد های خود روشن کردند.

بخاطر من، که محدودیت دوستدار تاریخچه و بزرگ شده در دهه های ۱۸ و ۱۹ میلادی بودم، سندیکا ی جماهیر شوروی اندکی تیره بود. می دانستم که هم گذاری ی جماهیر شوروی، تاثیر زیادی در محاکمه و نزاکت ها داشته است ولی در نهایت خویش داشتم که با چشمان خود آن را ببینم و تجربه اش کنم. بنابراین ایده ی رویت کشوری که عضو جماهیر شوروی بوده و بعد از انفحار اتمی، اکنون جایی متروکه و خالی از سکنه است، به نظرم زیاد جالب آمد. بخاطر من، ملاقات از چرنوبیل قرین سفری به گذشته وجود.



یک مانوس محلی، اولین سفر غلام به چرنوبیل را تزیین داد. این سفر به همراه روسی ها و اوکراینی ها وجود. از آنجایی که اصطلاح تبر روسی بود، خیلی از حرف هایی که گفته می شد را مسبوق نمی شدم. بوسیله همین خاطر، دفعه ی بعد با تبر چرنوبیل زون که بسیار از یک دهه سابقه ی اجرای این تبر ها را به اصطلاح انگلیسی داشت، به آن مکان رفتم. آن ها تورهای یک روزه گرفتن را به قیمت ۳,۴۰۸,۰۰۰ ریال عمل می کردند. البته، تبر دو روزه ی من که یک تیشه با تمام امکانات، دربرگیرنده حمل و نقل، وعده ی غذایی و اقامت در هتلی درون محدوده ی چرنوبیل بود، شبی ۹,۳۷۲,۰۰۰ ریال برای هر نفر خرج داشت.







راهنمای تور، ما را تا بیرونی چرنوبیل سرما. اطراف راکتور ها که آلوده ترین منطقه است، به دلیل حضور محققان و مهندسان، بهم خورده ترین مکان وجود. آنان به صورت چرخشی مشغول به فرمان بودند تا از حضرت طولانی مدت ملاقات کنندگان داخل محدوده ی آلوده، جلو گیری کنند.



آستان کوتاه مدت در اکثر مناطق برای بازدید کنندگان بلا عایق است. خطرناک ترین چیز، برخورد با اشیا ی آلوده ی بازمانده از زمان سرگذشت است. به همین برهان از توریست ها خواسته می شود تا از محل های گرد و سماوی که هنوز پاکسازی نشده اند، دور بمانند. راهنما، داخل تمامی لحظات بور را تا منطقه ی رادیواکتیو، اعلام می درنگ. همچنین، مایه هایی با صدای بیپ، معیار خطر و آلودگی منطقه را به طور پیوسته اعلام می کنند.





امتحان ی بازدید از چرنوبیل، دقیقا آن چیزی که فکرش را می کردم نبود. برخلاف چیزی که انتظارش را داشتم، چرنوبیل، جایی اشفته و پر ملاقات بود. گزارش می شود که سالانه سی هزار نفر از چرنوبیل بازدید می کنند. قسمت اعظم شلوغی و ازدحام ملاقات کنندگان، متعلق به مناطقی بود که برای عکس برداری مفت بودند.



تو آخرین بازدید من از این مکان، در سپتامبر ۲۰۱۶، به صورت اتفاقی از گروه مان استثنا شدم و تو شهر متروکه ی پریپیات تنها ماندم. وقتی داخل سکوت کامل، به تنهایی در کوچه و خیابان ها گام می زدم، غرق در فضای قریه شدم. احساس می کردم لحظات قبل از نابودی گیتی است و بیشتر از هر زمانی توانستم عمق خدشه را حساسیت کنم.



سفر بوسیله چرنوبیل، سفری شگفت انگیز و ارزشمند است. سفری به دنیایی که دیگر وجود ندارد و تصویری از نابودی و تخریب. اگر چه دیدار کوتاه مدت برای صلح و صفا ریسک یدکی ندارد، ولی گوش دادن به سخنان راهنمای تور در هر ثانیه امری ضروری و حیاتی است. راهنمایان، افرادی آموزش دیده و با تجربه اند که مقرری ی آن ها نگاهداری از سلامتی شما درون مناطق آلوده است. عده ای به عمد، راهنماها را نیرنگ می دهند تا بتوانند در مناطق غیر مجاز، عکس برداری کنند. به نظر من، کسی نادان تر از آن ها وجود ندارد.
منبع های تمدن در بسیاری از جزء های خاک ایران، بوسیله عنوان سرزمینی باستانی و خاوری بوسیله وفور یافت شده است. یکی از نشانه های تمدن غنی ایران زمین، وجود شهرهایی بخاطر سکونت بشر تو زمان های بسیار دور است. یکی از قدیمی ترین شهرهای عهد باستان ایران، بخانه برگشتن سوخته است که تو استان سیستان و بلوچستان، در نواحی جنوبی شهر زابل، جا دلگشا کرده است. این قصبه از پیشرفته ترین شهرهای قدیمی است که نزدیک به سه هزار سال قبل از میلاد، در آن نشانه های سکونت یافت شده است. برای یک سفر ماجراجویانه بوسیله قلب تاریخ با ما همراه شوید تا با این گنج باستانی زیاد خیس آشنا شویم.

حتما بخوانید:جاهای دیدنی کرمان؛ ۱۸ جاذبه دیدنی شهر کویر و تمدنکویر ریگ جن؛ سفر بوسیله ملک رازآلود ایرانبندر گناوه؛ الماسی که در بوشهر می درخشد موضع جغرافیایی شهر سوخته

بخانه برگشتن سوخته درون محدوده ی شهرستان زابل، داخل استان سیستان و بلوچستان و داخل جنوب شرقی خاک ایران واقع شده است. برای کندوکاو این گنجینه ی تاریخی، باید به حاشیه ی جاده زابل بوسیله زاهدان رفت. درواقع این شهر از سیرت با فاصله ای در حدود ۵۰ کیلومتر به قریه زابل و از جنوب با مسافتی نزدیک بوسیله ۱۸۰ کیلومتر بوسیله زاهدان می رسد. برای مسافران شهر زابل، فرصت خوبی است تا تقریباً با ۴۰ دقیقه رانندگی خودشان را به شهر سوخته برسانند و از این تمدن باستانی رویت کنند. اگر از زاهدان قصد سفر به این شهر را دارید، به زمان بیش تری نیاز دارید و نزدیک به ۲ ساعت باید رانندگی کنید. در نهایت خودتان را به مجموعه قدیمی بطرف خانه سوخته برسانید و از این منطقه و ارسی ی فوق العاده ی آن دیدن کنید. ثبت میراث جهانی یونسکو ورودی شهر سوخته – عکس از سعادتمند راهداری

باستان شناسان در قصبه سوخته، با آثاری روبه رو شدند که هر یک به انزوا طوطی ای تمام عیار و منحصر بوسیله فرد است. تمدن این شهر، پنج هزار سال قدمت دارد و مربوط بوسیله هزار ی ثالث پیش از میلاد است. بافتن متمدن روستا سوخته ی سیستان باعث شد تا این منطقه به نشانی میراث جهانی یونسکو داخل سال ۲۰۱۴ بوسیله جهانیان معرفی شود. امروزه شهرت این شهر باستانی به همراه دیگر مجموعه های باارزش ایران در سازمان یونسکو ثبت جهانی شده است.

در طول کاوش های این شهر، باستان شناسان با پدیده های جالبی روبه رو شدند که اشتیاق آن ها را برای کشف و استفهام افزون کرد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، شهروند هزاره ی ثالث پیش از میلاد داخل این شهر سیستانی، علاوه بر کشاورز، صنعتگر بی آرامی بوده و تعلق وی به هنر جواهرسازی و سفالگری داخل اشیای به دست آمده مشهود است.

کشف ابتدایی چشم مصنوعی، مقدماتی جمجمه ی جراحی شده، نمونه ای حیرت برانگیز از تخته نرد، دقت و ظرافت خط کش، ریسندگی و حصیربافی و… همگی نشانه هایی از وجود یک سرزمین متمدن پارسی درون عصر باستان است. در ادامه شما را با شگفتی های این منطقه ی تاریخی متجاوز خیس آشنا خواهیم کرد. ماجراجویی تو ایالت سوخته ولایت سوخته

در کشش تاریخ، کاوش های فراوانی در مملکت ی شهر سوخته اجرا گرفته و اطلاعات سودمندی از آن به مشت آمده است. بدوی کاوش ها مربوط به یک لشکری بریتانیایی است که به زمان قاجار برمی گردد. صیت دهکده سوخته برای اولین بار توسط این کاوشگر پهلو عادت کلمه ها افتاد و دلیل آن مشاهده ی تپه های خاکستر توسط وی در این منطقه وجود. سپس، قانون اورول اشتین، باستان شناس مجارستانی، با کشف وشهود بسیار، اطلاعاتی تازه از این منطقه را به دانسته های قبلی افزود. بعد از اورول، باستان شناس مشهور بومی ی انگلستان، نوبت ایتالیایی ها بود که در کشش ۱۱ سال تمدن پررمزوراز سوخته را کندوکاو کنند.

کامل یافته های این منطقه هوش از شیوه آدمی می برد و مهربانی تأییدی بر اصالت و تمدن چندهزارساله ی ایرانیان است. این قصبه با قدمتی پنج هزارساله بر رود هیرمند و دریاچه ی هامون که آن زمان پرآب و فراخ بوده، جان گرفته است. تو کشش چهار دوره، یعنی درون ۳۲۰۰ تا ۱۸۰۰ سال قبل از میلاد، بشر این منطقه را بوسیله عنوان جایی برای سکونت اختیار کرده و با دستاوردهای خود، از آن شهری پیشرفته و متمدن در عهد باستان به وجود آورده است. حیات بذل آب، یکی از دلایل لباس گیری شهر سوخته بوده و کم شدن حجم آب، بوسیله رونق این شهر در کشش زمان آسیب یدکی زده است. رسیدگی ها اطراف شهر سوخته همچنان امتداد دارد تا به شبهه ها و سوالات بسیاری که در مورد این منطقه ایجاد شده، پاسخ داده شود. دانستنی هایی در مورد شهر سوخته



خانه دادن سوخته از عمده ترین مناطق شهرنشینی آدم ها در نواحی جنوبی بیابان ایران بوده و ۱۵۱ هکتار وسعت داشته است. این دهکده تو بخشی مرتفع واقع شده که بلند ترین نقطه ی آن، ارتفاعی نزدیک به ۱۸ متر از سطح پیرامون خویشتن دارد. بطرف خانه سوخته از ۵ جزء که به لباس تپه هایی زنجیروار به خشکی امدن غم چیده شده اند، تشکیل شده است. بخش مسکونی، پاره مرکزی، قلمرو ی صنعتی، بخش مربوط به یادمانی ها و همچنین قبرستان شهر، این منطقه از زابل را به یکی از پیشرفته ترین استیل های شهرنشینی درون تاریخ باستان ایران تبدیل کرده اند.

مقدر شدن مسکونی ۸۰ هکتار مساحت دارد و در خصیصه شرقی شهر واقع شده است. رود هیرمند و دریاچه ی هامون در گذشته پرآب و سرزنده بوده اند و سرسبزی و طراوت را نثار این منطقه می کردند. بنابراین برضد چهره ی بیابانی امروز آن، درختانی همچون افرا، بید مجنون و… رنگ زندگی به سرزمین بخشیده بودند و خبری از اقلیم خشک و بیابانی نبوده است. زراعت بوسیله برکت جریان هیرمند و هامون رونق داشته و برخلاف امروز که تنها خاربن آن درختان گز بیابانی است، این ده با تنوع گیاهان، به رنگ سبز بوده است. علاوه پیاده شدن کم آبی هیرمند و هامون، استفاده از درختان بخاطر سوخت مصارف صنعتی این شهر در حال پیشرفت، داخل کم شدن درختان و از بین رفتن سرسبزی بسیار مؤثر بوده است. ردپای هنر و صنعتی درون مشاغل مردمان متمدن ایران



علاوه بر رونق کشاورزی، آدم شهر در صنعتی و هنر همچنین دستی بر آتش داشته اند. نتایج تحقیقات به دست آمده، رواج صنعتگری داخل فعالیت های ساکنین شهر را تأیید کرده است. صنعتگران هنرمند این دیار، به ساخت زیورآلات و ظروف سفالی تمایل داشته اند. یافتن مهره های تزیینی و گردنبندهای تزیین از عقل لاجورد و فلز با بها طلا، مدال از هنر و ظرافت مردمان بطرف خانه سوخته دارد که با ساده ترین ابزار ممکن، اثری هنرمدانه خلق می کردند. گفته می شود که گونه تاسیس زیورآلات با ورقه های طلایی و سنگ های ارزشمند در این شهر، شباهت بسیاری بوسیله قانون ی مردمان مصر باستان دارد.

هنر این دیار تنها به ساخت زیورآلات چشم نواز ختم نمی شود و با هر جنین از کاوش، این سرزمین شگفتی دیگری را بوسیله باستان شناسان علامت داده است. ظروف سفالی و سنگی با نقوش زیبا و چشمگیر از دیگر آثار کشف شده در ایالت سوخته است که کاوشگران را با کلکسیون ای ارزشمند از این هنر روبه رو کرده است. جالب است بدانید که هنگام کشف و اخذ تاریخی تو این منطقه، پارچه هایی یافت شده که رونق پارچه بافی را نیز در این دوره ی بنیانی تاریخی، گواهی می دهد. از جمله فعالیت های انسان این منطقه حصیربافی با نی های اطراف دریاچه ی پرآب بیابان آن زمان بوده است. کشف قلاب ماهیگیری همچنین یادآور این نکته است که نخجیر ماهی نیز از مشاغل مردمان این منطقه از سیستان بوده است. سیستم آبرسانی و فاضلاب شهری

از دیگر شگفتی های این قصبه مدرن در زمان باستان، هوش مهندسی داخل معماری یک پارچه ی مسکن ها و همچنین طراحی جهیز پاسخگوی نیاز شهروندان در مصرف آب بوده است. بقایای این قصبه علامت از یک سیستم منظم و هوشمندانه ی لوله کشی شهری با لوله های سفالی در این منطقه دارد. تمدن در ملک پارس بوسیله شکلی ریشه دوانده که داخل هزاره ی سوم پیش از میلاد، در دورانی که بسیاری از اهل دیگر قلمرو ها تنها برای بقا با اولیه ترین امکانات جدیت می کردند، ایرانیان سیستم لوله کشی و فاضلاب شهری را در قریه متمدن سوخته ساخته بودند. گورستان بخانه برگشتن و دانستنی های آن قبرستان بطرف خانه سوخته – عکس از رسول عباسی

گورستان شهر یکی از رازآلودترین قسمت های این منطقه است که نتایج جالبی از کاوش ها آن بوسیله دست آمد. مردمان سوخته، مردگان خویشتن را با حالتی چمباتمه دفن می کردند و کنار آن ها اشیایی معمولاً از سنخ سفال، سنگ و… راحتی می دادند. موافق آیین دفن اهالی شهر سوخته، بدن مرده همراه با پارچه در قبر آرام می گرفته است. داخل بعضی اجساد یافت شده، آثار کفن پیچی مشهود است و همچنین درون برخی پارچه به شکل لباس یا زیرانداز و روانداز، جسد مایه تسلی را پوشانده است. ماجرای چشم مصنوعی شهروند متمدن سیستانی چشم مصنوعی

تصورش باطراوت است که حدود سه هزار سال پیش از میلاد، ایرانیان به درجه ای از تمدن و پیشرفت رسا بودند، که بوسیله فکر جایگزین نواقص جسمانی محذوف بودند. جمجمه ای درون کاوش های شهر سوخته یافت شد که داخل حفره ی یکی از چشمانش، کره ی چشمی بدلی از سنخ موم و چربی حیوانی جا دلگشا کرده بود. این جمجمه متعلق بوسیله اسکلت یک زن با بازه ی اهل سنت ۲۸ تا ۳۲ سال بوده که از پروتز چشم مصرف می کرده است. مداقه در تاسیس این چشم مصنوعی شگفتی انگیز است و مردمکی نیز تو مرکز آن دیده می شود. اما نکته ی جالب و هنرمندانه ی این پروتز، مویرگ هایی از نوع سیم های نازک طلا هستند که با ظرافت خاصی روی آن تعبیه شده اند. هنر پیدایش انیمیشن برای اولیه بار در ایران



شاید برایتان نوظهور باشد که قدمت انیمیشن سازی یا همان پویانمایی در ایران بوسیله عهد تمدن باستانی دهات سوخته برمی گردد. این حکم یکی دیگر از شگفتی های باورنکردنی این دیار است که بومی متعلق بوسیله هزاره سوم پیش از میلاد، پا را از رفع نیاز روزانه فراتر گذاشته و به قوه ی تخیل خود پروبال داده اند تا تصاویر متحرک ایجاد کنند. ایتالیایی ها تو کندوکاوهای خود، ظرفی سفالی را روبرو کرده اند که نواری از نقش بز و درخت، دور ظرف را دربرگرفته است. پنج بز روی این شیشه دوربین نقش بسته است که هر کدام یک دامنه از لول بز بوسیله جانب درخت را مدال می دهد. این پنج لول در یک قاب، تصویری متحرک را پیش روی چشم فراغت می دهد. درک قدر یا بهای چیزی شهروندان این ملک متمدن ستودنی است و روحیه ی خلاق و محقق آن ها را به ما نشان می دهد. برای تماشای این هنر مصور باید به ارسی ی ایران باستان در خیابان سی نشانه تهران بروید. اولین جراحی عدد تاریخ بشر در دهکده سوخته



نزدیک بوسیله پنج هزار سال پیش، آماج های یکی از پیچیده ترین جراحی های پزشکی در این سرزمین سیستانی یافت شده است. درون طی کاوش های انجام گرفته در اجساد شهر سوخته، جمجمه ای معلوم شد که سن یک دختر تقریباً ۱۳ ساله را داشت. نکته ی برازنده توجه این اسکلت، اثر یک جراحی مغزی برای برداشتن قسمتی از استخوان جمجمه است که باستان شناسان را حیرت خورده کرد. این دختر مبتلا بوسیله نوعی بلای ناگهانی مغزی بوسیله نام «هیدروسفالی» یا جمع شدن پول شدنی در جمجمه بوده است که با بیرون کردن قسمتی از استخوان داخل این تقدیر از بدن، ضیق مایع به عدد کم تر شده است. کشف خط کش پنج هزارساله

یک قطعه چوب آبنوس با کشش ۱۰ سانتی متر از دیگر یافته های شهر سوخته است. این شی چوبی، نماینده ی قریحه و درک قدر یا بهای چیزی ایرانیان باستان درون استفاده از علوم ریاضی تو زندگی روزمره بوده است. روی این خرده آبنوس، شیارهایی مشهود است که با بور هایی میلی متری بر هم ردیف شده اند. این شیار کش کوچک چوبی، متعلق به مردمانی است که برای خلق کردن آثار هنرمندانه ی خود همچون تاسیس جواهرات، به وزن گیری های کنجکاو و بسیار ظریف احتیاج داشتند. پیدایش این وسیله برای وزن گیری های صنعت و هنری، گواهی بر تسلط شهروندان به خشکی امدن دانستنی های ریاضی است. محضر پررنگ نقوش هندسی پهلو اجسام و فهمیدن هندسی درون سیستم معماری شهر، از دیگر عواملی است که پیل ی ریاضیات مردمان این سرزمین را نشان می دهد. کشف کوهمیز نرد و مهره های ورزش



هوش شهروندان سیستانی سراغ بازی های روحی بی قراری رفته و داخل این سرزمین، ورقه ای چوبی و مستطیلی با ۲۰ خانه، مشابه لوح نرد محسوس شده است که مهره های آن به ۶۰ مغز می رسد. این مهره ها درون ظرفی سفالی، نزدیک به تخته راحتی داشته اند و جنس آن ها از سنگ های زیاده چرب یا شیرین همچون کبود و فیروزه هستد. نقش ماری که ۲۰ بار به دور خویشتن تابیده و دمش را بوسیله دهان گرفته، صفحه ی بازی را تشکیل داده است.

نیز پیدایش تاس هایی که بر وجه های آن نقاط کنار هم ردیف شده اند، از دیگر افزار ورزش های تاریخی و باستانی تو ایالت سوخته است که به زیبایی بوسیله معاون هنر و سنگ های موجود در بخانه برگشتن خلق کردن شده اند.

عاری شک تمدن بطرف خانه سوخته زابل، داخل استان سیستان و بلوچستان، مجموعه ای پررمز و راز است که مطالعه درباره آن به صرف زمان نیاز دارد. این مجموعه، دنیایی ارشد از شگفتی های منحصربه فرد است که تو این مطلب سعی کردیم به گوشه ای از آن اشاره کنیم. رمان تمدن درون قلمرو ما تمامی ندارد و عروج بوسیله خاک های متمدن، یکی از شیرین ترین و غرورآفرین ترین سفرهای هر ایرانی خواهد بود. تو فصول خنک سال، سیر بوسیله زابل و مجموعه باستانی شهر سوخته را بوسیله هیچ عنوان از دست ندهید. هرچه از تمدن شهری بدانیم، باز تیمار کم خواهد بود؛ بنابراین اطلاعات و امتحان های مفیدتان از این سفر ماجراجویانه را با دیگر همراهان چطور درمیان بگذارید. منتظرتان هستیم. داخل ادامه بخوانید: جاهای دیدنی شیراز؛ ۱۹ جاذبه دیدنی شهر داستان و ادب
گواواSGHAROOOON (Guava) میوهٔ شیرین و خوشمزه ای است که اهل آمریکای مرکزی بوده و در آب وهوای تر و استوایی رشد می کند. نام علمی آن «Psidium guajava» (گلابی بی بلدرچین یا آنچوچک) است. این میوه بیضی شکل با رنگ پوست سبز روشن خواه زرد بوده و برز های آن نیز خوراکی است. اثر جزیی محصول سپرده به گونهٔ آن سفید خواه سرخ است. برگ این ثمر نیز به عنوان دمنوش، آب میوه و تو شیره گیری به سرود تهیهٔ مکمل ها کاربرد می شود. در ادامه این مطلب با خواص، کاربردها و نحوه استعمال آن آشنا می شوید. حتما بخوانید:خواص آووکادو؛ ۱۲ واکنش این سوپر غذای خوشمزه برای سلامتی بدنخواص پاپایا؛ ۱۴ خاصیت فوق العاده پاپایا بخاطر سلامت بدنمیوه اژدها؛ ۷ فایده شگفت انگیز و نحوه نوشیدن ثمر اژدها

راه های مد این میوه شامل گواوا سیبی، گواوا گیلاسی با میوهٔ قرمز، گواوا توت فرنگی و گواوا سیب سبز می شود. مصرف این علیه بیشتر به صورت خام بوده اما تو تهیهٔ مربا، آب میوه و ژله نیز بوسیله فرمان توقیف می شود. برخی طعم آن را چیزی بین گلابی و توت فرنگی می دانند. نکته جالب دربارهٔ این میوه استوایی این است که پرورش این گیاه مثل انگور، سیب یا دیگر ثمر های این چنینی، بوسیله زهر و مواد شیمیایی زیادی نیاز ندارد. مواد مغذی گواوا

این میوهٔ محبوب بمب خاصیت است. طبق تحقیقات پایگاه اطلاعاتی هیئت دولت ملی کشاورزی آمریکا، گواوا نسب ممتاز انرژی، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. این ثمر دارای ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین های گروه B بوسیله همراه پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم، سدیم و زینک است. خواص گواوا



این دشت نفوذ کردن اضافی برای سلامتی دارد؛ از جمله کمک به انتظام سطح قند خون، تنظیم فشار خون و درمان اسهال، تقویت سیستم ایمنی و سیستم گوارش و کمک بوسیله کاهش وزن.سرطان بهبود اشتی پوست، علاج سرفه و سرماخوردگی، اسهال خونین و جبران کمبود ویتامین C، از دیگر خواص گواوا است. گواوا به خاطر داشتن موادمعدنی و ویتامین ها، بوسیله پشته بردن انرژی نیز کمک می درنگ.

خدشه المثل باستانی در آمریکا و اروپا وجود دارد که می گوید: «روزی یک سیب بخور تا دیگر حکیم نروی». با حیات خواص اضافی که گواوا دارد، می قابلیت این ضرب المثل را مناطق استوایی و اهل این محصول به «چند گواوا در فصلش استفاده کن تا در طولانی سال از رفتن به حکیم بی حاجت شوی» تحول کرد. تو امتداد می خواهیم به چند واکنش ممتاز این محصول و برگ اشاره کنیم. ۱. کمک به کاهش سطح قند خون

درون تحقیقاتی روشن شده که این محصول می تواند در کنترل قند خون مؤثر باشد. در آزمایش هایی که روی حیوانات ارتکاب شده، ظاهر شد که عصارهٔ برگ گواوا سطح قند خون را انتظام کرده و مقاومت به انسولین را کنترل می کند.

این اطلاع برای کسانی که مشغول بوسیله دیابت بوده و یا ریسک ابتلا به آن را دارند، متجاوز امیدبخش است.

در آزمایش هایی که روی انسان نیز انجام شده به نتایج تحسین برانگیزی دست یافته اند. تو تحقیقی که روی ۱۹ نفر انجام دادند، واضح شد نوشیدن دمنوش برگ گواوا بعد از غذا به کاهش قند خون معاون کرده است. اثر این دمنوش تا دو شایسته کردن در بدن جاویدان مانده وجود.

تو تفحص دیگر که روی ۲۰ نفر با دیابت نوع ۲ ارتکاب شد، نتیجه گرفتند که اسقاء کردن دمنوش برگ گواوا پس از غذا، به کاهش بیش از ۱۰٪ سطح قند خون کمک کرده است.

مصرف این میوه نیز برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند مفید است. گواوا دارای فیبر غذایی بالای است که تأثیر مثبتی روی کاهش سطح قند خون در بدن دارد. محققان در آزمایشی که روی حیوانات ارتکاب داده اند، بوسیله این نتیجه رسیدند که مصرف گواوا از ریسک ابتلا به دیابت سنخ ۲ جلوگیری می کند. با این حال، هنوز به تحقیقات بیشتری تو این زمینه نیاز است. ۲. تقویت سلامت قلب و ضیق خون

گواوا به روش های متعددی می تواند به استقامت سلامت بیرونی دستیار کند. بسیاری از محققان پیاده شدن این باورند که سطح بالای آنتی اکسیدان و ویتامین ها در برگ های این دشت می تواند تو حفظ مصونیت قلب در مقابل آسیب رادیکال های آزاد تأثیرگذار باشد.

فرض می شود که نمونه بالای فیبر غذایی و پتاسیم در گواوا همچنین به بهبود مصونیت قلب معاون درنگ.

علاوه به خشکی امدن این، عصارهٔ برگ گواوا با کاهش فشار خون و کاهش کلسترول ناپسند ال دی ال و اضافه کلسترول خوب اچ دی ال در رابطه است.

از آنجا که فشار خون و کلسترول ال دی ال فراز با ریسک ابتلا به بلای ناگهانی های قلبی و سکته در تماس هستند، مصرف عصارهٔ برگ گواوا می تواند خواص باارزشی داشته باشد.

خود میوهٔ گواوا همچنین می تواند برای حفظ سلامت قلب موثر باشد.

در تحقیقی که در ۱۲ هفته روی ۱۲۰ نفر انجام دادند، روبرو شد استفاده میوهٔ خام پیش از غذا، به صورت کلی حدود ۸ تا ۹ عدد میزان فشار خون، و کلسترول تا ۹.۹٪ و افزایش کلسترول اچ دی ال تا ۸٪ را داخل پی داشته است.

چنین خراج ای درون آزمایش های متعدد دیگری نیز مشاهده شده است. ۳. دستیار بوسیله خاموش علائم دردناک پیش از قاعدگی



بسیاری از نسوان علائم دردناک پیش از قاعدگی، مثل دل درد، را امتحان می کنند. ولی تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد عصارهٔ تجهیزات گواوا به کاهش دردهای قاعدگی دستیار می نرم.

در آزمایشی که روی ۱۹۷ زن با تجربهٔ درد قاعدگی انجام شده، مشخص شد مصرف ۶ میلی گرم عصارهٔ برگ گواوا به صورت یومیه بوسیله کاهش درد آنها دستیار کرده است. به دیدن می رسد که اثر ضددرد گواوا از برخی مسکن ها بی آرامی بیشتر بوده است.

عصارهٔ برگ گواوا باعث کاهش دردهای شکمی همچنین می شود. ۴. کمک به مشکلات سیستم گوارش

گواوا منبع عالی فیبر غذایی بوسیله احصائیه می آید. بنابراین استعمال این دشت به برهان نفوذ قابضی که دارد، بوسیله داشتن حرکات روده ای بهتر، جلوگیری از یبوست و حفظ آب بدن معاون می کند.

کاربرد تنها یک میوهٔ گواوا، می تواند ۱۲٪ نیاز روزانهٔ نصیحت شده برای مصرف فیبر را پوشش دهد.

همچنین، عصارهٔ برگ گواوا نیز برای مصونیت گوارش مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش است. تحقیقات نشان می دهد که این ثمر می تواند در کاهش شدت و مدت اسهال مؤثر باشد.

داخل تحقیقات زیادی فاش شده که عصارهٔ برگ گواوا یک ضدمیکروب است. این بدین معناست که گواوا می تواند میکروب های مضر شکمی که جهت اسهال می شوند را خنثی نرم.

به علاوه، گواوا به دلیل داشتن ویتامین C، کاروتنوئید و پتاسیم بوسیله تقویت و ضدعفونی کردن جهیز گوارش کمک می کند. مصرف گواوا بوسیله کسانی که مشکل سست شدن معده ای روده ای (gastroenteritis) دارند نیز پند می شود.

دانهٔ میوهٔ گواوا نیز بوسیله نشانی یک ملین برجسته کاربرد دارد.

گفته می شود که دریا می تواند موجب ابراز ۷۲ نوع بیماری روده ای شود، بنابراین هر رژیم غذایی که علت از بین رفتن یبوست شود، کارگر خواهد حیات. ۵. کمک بوسیله کاهش کمیت



گواوا علیه ای است که رابطهٔ نیکوکاری با کاهش وزن دارد. با داشتن تنها ۳۷ کالری و تأمین ۱۲٪ از نیاز روزانه به مصرف فیبر، گواوا به یک میان وعدهٔ سیرکننده با کالری پایین تبدیل شده است.

برخلاف دیگر میان وعده ها با کالری پایین، این میوه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است؛ بنابراین کمبود هیچ مادهٔ مقوی را نخواهید داشت.

میوهٔ تازه کار گواوا در مقایسه با سیب، پرتقال، انگور و بسیاری ثمر های دیگر از شکر کمتری برخوردار است. با مصرف این ثمر در وعدهٔ ناهار، تا شب عاطفه اشباع خواهید داشت. جالب است که این میوه به افراد لاغر نیز کمک می کند تا بخشی قطع بگیرند. احتمالا این موضوع بوسیله برهان وجود مواد مقوی گواوا است که باعث انتظام بنزین وساز و جذب بهتر مواد مقوی می شود. ۶. جای پا ضدسرطانی گواوا

داشتن پی ضدسرطانی عصارهٔ برگ گواوا هویدا شده است. تحقیقات آزمایشگاهی علامت می دهد که عصارهٔ گواوا می تواند به جلوگیری و توقف رشد سلول های سرطان زا دستیار شایانی بطی ء.

این نفوذ احتمالا به برهان وجود آنتی اکسیدان های قوی داخل این میوه است که با اثر مخرب بنیانی های آزاد روی سلول ها (که یکی از دلایل اصلی ابراز سرطان است) جلوگیری می کند.

تو تحقیق آزمایشگاهی دیگری برملا شد که روغن برگ گواوا نسبت به دیگر داروهای خصوصی سرطان، ۴ برابر مؤثرتر بوده است.

هرچند این آزمایش ها تا کمیت زیادی قابل اعتماد هستند، ولی این موضوع بدین معنی نیست که عصارهٔ تجهیزات گواوا کاملا درون درمان سرطان مؤثر است. هنوز به آزمایش های اضافی در این زمینه نیاز است. ۷. تقویت سیستم ایمنی

کمبود ویتامین C موجب رفعت رفتن خطر ابتلا به بیماری و عفونت های مختلف می شود. میوهٔ گواوا سرشار از ویتامین C است. تو حقیقت، یک عدد میوه گواوا دو برابر ارزش تک نیاز روزانهٔ ویتامین C را تأمین می کند. در واقع، ویتامین C موجود تو گواوا، ۴ مقابل ویتامین C یک لیمو است.

ویتامین C نقش مهمی درون حفظ سلامت سیستم کنف بدن ایفا می کند. هرچند هنوز رابطهٔ مصرف این ویتامین و جلوگیری از سرماخوردگی مدلل نشده، اما ویتامین C می تواند مدت زمان سرماخوردگی را کاهش دهد.

مزایای ضدمیکروبی این محصول همچنین مدلل شده است. این بدین معنی است که گواوا می تواند باکتری ها و ویروس های بد ایجادکنندهٔ عفونت را از بین ببرد. از آنجا که ویتامین C بوسیله راحتی از بدن دفع می شود، بسیار اساسی است که مصرف این ویتامین به صورت مرتب در برنامهٔ غذایی روزانهٔ افراد گنجانده شود. ۸. داشتن پوست سالم



وجود ویتامین ها و آنتی اکسیدان های فراوان در میوهٔ گواوا برای داشتن غشا سالم خرق عادت خواهد کرد. آنتی اکسیدان ها موجب جلوگیری از ساختن چروک و نشانه های بالارفتن سن روی پوست می شوند.

همچنین اگر عصارهٔ تجهیزات گواوا بوسیله رخ مستقیم روی غشا قرار بگیرد، برای درمان آکنه اسلوب حل مناسبی خواهد حیات. در آزمایشی مشخص شد که عصارهٔ برگ گواوا به دلیل داشتن مواد ضدالتهابی و ضد میکروبی، در کشتن باکتری های ایجادکنندهٔ جوش مؤثر بوده است. البته هنوز بوسیله تحقیقات بیشتری تو این بن احتیاج است.

گواوا با داشتن خاصیت قابضش نیز به بهبود مشکلات پوستی و حفظ کردن سلامت آن کمک می کند. کاربرد خوراکی محصول یا شستن صورت با جوشاندهٔ میوهٔ نارس خواه برگ آن به داشتن پوستی سالم کمک می درنگ. این جوشانده جهت سفتی و بازگشت خاصیت کشسانی بوسیله پوست می شود. نفوذ سم زدایی و آنتی اکسیدان بالای گواوا نیز به داشتن پوستی درخشان و کاهش نشانه های پیری، چین وچروک و دیگر مشکلات پوستی کمک می بطی ء. ۹. گشایش مصونیت تیروئید

این میوهٔ استوایی عین غنی مس است. وجود این مادهٔ معدنی که با معاون به کنترل تولید و جذب هورمون ها سبب انتظام سوخت وساز بدن می شود، بیش ضروری است. هورمون های تیروئید نقش مهمی داخل تنظیم انرژی و بنزین وساز بدن دارند. ۱۰. بهبود سلامت عدد

یکی دیگر از خواص بی بسان گواوا وجود ویتامین های B، B6 و B3 است. ویتامین B3 موجب گشایش تفرج خون و عملکردهای گویا شناختی (cognitive function) بی نظیر می شود. ویتامین B6 همچنین مادهٔ مغذی است که با عملکرد مغز و اعصاب در ارتباط است. ۱۱. تداوی سرفه و سرماخوردگی



تو تحقیقی که دربارهٔ فعالیت های میکروب زدایی و ضدسرفه بودن عصارهٔ تجهیزات گواوا در «Journal of Ethnopharmacology» منتشر شده، محسوس شد که این علیه بوسیله علاج سرماخوردگی و سرفه کمک می کند. آب میوهٔ میوهٔ خام یا نرسیدهٔ گواوا و خواه جوشاندهٔ برگ آن با کاهش خلط، ضدعفونی کردن دستگاه تنفس، حنجره و شش ها و مهار فعالیت میکروبی برای خلوت سرفه مناسب است.

گواوا به دلیل دارا وجود داشتن مقدار زیاد ویتامین C و آهن نسبت بوسیله سایر میوه ها، تأثیر مثبتی روی جلوگیری و گشایش علائم سرماخوردگی و عفونت های ویروسی دارد. در برخی نقاط هند، میوهٔ روان را کباب کرده و به نشانی درمانی بخاطر موارد حاد سرماخوردگی، سرفه و جمع شدن خلط استفاده می کنند. کسانی که دچار سرفه و سرماخوردگی هستند، باید از استفاده میوهٔ رسیدهٔ گواوا اجتناب کنند، چرا که بغرنج شان وخیم خواهد شد. نیز از خوردن آب بلافاصله پس از خوردن میوه خودداری کنید چون امکان پذیر است باعث گلودرد شود. ۱۲. بهبود شایعه

این میوه منبع عالی ویتامین A A است که به عنوان ریشه غنی برای سلامت چشم ها شناخته می. شود این ثمر می تواند سرعت بروز آب مروارید و دژنراسیون (کاکولا macular) degeneration را کم کند و موجب بهبود مصونیت کلی چشم ها. شود گواوا سلول های چشمی را نگهداری می درنگ و سرعت انحطاط بینایی را پایین می. آورد. ۱۳ کاهش استرس

اکسیداتیو آب میوهٔ گواوا گوهر غنی ویتامین C و دیگر گیامغذی هاست که به کاهش یا حتی نابودی رادیکال های آزاد کمک می. کند در نتیجه، استاندارد استرس (اکسیداتیو oxidative) stress داخل بدن نیز پایین می. آید این نوشیدنی در مناطق استوایی متجاوز محبوب. است. ۱۴ سلامت



دندان جدا از میوهٔ گواوا، تجهیزات های این میوه همچنین خاصیت هایی. دارد آب تجهیزات گواوا به نشانی درمانی بخاطر دندان درد، کاهش التهاب لثه و زخم های دهانی شناخته می. شود کاربردهای و شیوهٔ کاربرد گواوا از برگ های این محصول در تاسیس داروهای گیاهی برای علاج بسیاری از بیماری ها قرین اسهال، دیابت، تشویش و ناخوشی چاقی کاربرد می. شود چای برگ گواوا برای کاهش وزن، کنترل دیابت و جلوگیری یا کاهش اسهال مصرف می. شود این چای را می توان به صبر تو خانه تهیه. کرد برگ گواوا بوسیله دلیل داشتن پالمیتیک (اسید palmitic) acid و پالمیتولئیک (اسید palmitoleic) acid پایهٔ اصلی درون طب سنتی محسوب می. شود زمانی که میوهٔ گواوا مستقیم روی زخم قرار داده شود، سرعت بهبود گزند را بلندی می. برد همچنین این میوه عفونت های باکتریایی و مدت تشنج صرع را کاهش می. دهد کاربرد تخم های گواوا بوسیله درمان مشکلات متداولی قرین سیل گرفتن و دیگر مشکلات گوارشی کمک می. کند این ثمر در ازدیاد سرگین و رسیده سازی روده ها بدون هیچ مشکلی مؤثر. است می توان این میوه را به دو نیمه شاخه کرد و تقدیر ریشه دار و دانه های آن را خارج. تجلی می توان این میوه را به رخساره خام و خواه به رخساره آبنبات، ژله یا اسموتی ثمر مصرف. کرد گزینهٔ دیگر تهیهٔ آب میوه است که یک نوشیدنی خوشمزه و سالم خواهد. بود می توان تکه های میوه را به سالاد اضافه کرد و یک وعده غذایی تندرست.

داشت: نکته دقت کنید که علیه ٔ ابتکاری و رسیده را تفویض کنید که غشا سالم و بدون لک داشته. باشد حتما پیش از میل کردن میوه، پوست آن را. بشویید پرسیدن های

رایج آیا می توان دانه های این میوه را استفاده

کرد؟ بله، می نبوغ بذر های این میوه را بدون هیچگاه مشکلی مصرف. کرد داخل واقع، برخی انسان این بذر ها را به دلیل فیبر بالایی که بوسیله بهبود مشکلات گوارشی دستیار می کند، مصرف می.

کنند چگونه می توان درخت آن را درس

داشت؟ اگر در منظقه ای استوایی زندگی می کنید، پرورش درخت گواوا فرمان محظور نخواهد. حیات این درخت با جنین گیاهی میانهٔ نواخت. دارد شجر را داخل خاک بکارید و آن را یک بار درون هفته آب. دهید ماهی یک بار بوسیله این شجر جنین. دهید رشد درخت تقریبا سریع العمل خواهد بود اما ممکن است به کوددهی بیشتری نیاز پیدا. درنگ هرس شاخ وبرگ های اضافی همچنین بوسیله رشد بیشتر درخت کمک خواهد.

کرد قیمت کالری گواوا چقدر

است؟ یکی از نکات مثبت دربارهٔ این میوهٔ پرخاصیت، ناچیز وجود داشتن کالری آن است؛ ۳۷ کالری در یک ثمر ٔ. متوسط این میوه به دلیل دارا وجود داشتن مواد مغذی، معدنی و ویتامین ها، یکی از محصول های محبوب به حساب می. آید کاربرد این میوه می تواند کارمایه و مواد مقوی موردنیاز بدن تو روز را بدون داشتن کالری بالا تأمین.

یواش: نکته داروهایی که حاوی ارج زیادی عصارهٔ گواوا هستند، برای زنان باردار خواه شیرده کم قیمت نخواهند. حیات قدیم بهترین متد این است که محصول را بوسیله صورت طبیعی استعمال. کنید پیش از اضافه کردن آن به مکمل هایتان، با پزشک تان چاره. کنید درون ادامه: بخوانید علیه های استوایی؛ ۸ میوه ٔ عجیب، خوشمزه و



پرخاصیت:VM1816 75 مقالات &صوتی;/lt&p; gt مجموعه صوتی رژیم و تناسب جثه با نکات ورزشی و تغذیه ای این مجموعه، اندامی قابل و جذاب داشته.

باشید 17،000
تومان 14،000 تومان مشاهده &محصول;/lt&p; >/lt&p; >/lt&p;
خواب خوب بر اقتدار ذهنی تو بیداری تأثیرگذار است. انسان های بسیاری از بی خوابی رنج می برند، بی اندازه ها تیمار چندان خوب نمی خوابند. اگر شما غم چنین مشکلی دارید و خلال بیداری، احساس خستگی می کنید، پیش از اینکه در نصف های شب تلویزیون را ظاهر کنید، خوب است مدیتیشن را تجربه کنید. مدیتیشن برای خواب مایه تسلی و داشتن بهره وری کافی داخل کشش روز بسیار مؤثر است. در ادامه بیشتر درباره تأثیر مدیتیشن کنار خواب می خوانید. حتما بخوانید:آموزش مدیتیشن برای تازه کارها با ۲۰ نکته عملیانواع مدیتیشن بخاطر افزودن آگاهی حافظه و آموزش عمل آنهامدیتیشن صبحگاهی چه تأثیری پهلو سلامت قامت و روح شما دارد؟

بخاطر اینکه بیشترین روزی وری را درون کشش روز داشته باشید، باید بدانید به چه مقیاس رویا شب هنگام احتیاج دارید. بنابر استیناف ها، افراد کبیر ۱۸ تا ۶۵ ساله بوسیله ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه نیاز دارند. بی تردید کثرت از شما این را می دانید، اما با این حال شب ها این اندازه نمی خوابید!

کثرت وقت ها پس از رهایی از مشغله ٔ بسیار روز، پس از اینکه تا آخر شب به دیگر کارهای ضروری جستجو می کنید، درحالی که تکاپو می کنید بخواید، حافظه تان اسیر افکار مختلف است. انگار به جای خوابیدن باید به کارهای بنیادی تری برسید؛ اما این استوار تراشیدن! اگر به دنبال نصیب وری بیشتر در طول روز هستید، مدیتیشن هدایت شده بخاطر داشتن خوابی راحت، به شما کمک می کند. اثرگذاری مدیتیشن راهنمایی شده چگونه است؟

در مدیتیشن هدایت شده به کمک راهنما قدم به گام پیش می روید تا بوسیله اهداف خاص تان برسید. در نخستین قدم باید حافظه و جسم تان خلوت و رها باشد.

گاهی راهنمای مدیتیشن شما از موسیقی آرامش جزء برای کمک به تمرکز بهتر یکروز می گیرد. این موسیقی معمولا دربرگیرنده نوای پرندگان یا امواج دریاست. چنانچه موسیقی باعثآرامش شما نمی شود، بدون موسیقی بوسیله کارتان ادامه دهید. اینکه چه چیزی وسیله آرامش شماست، به خودتان تماس دارد. آرامش احساسی انحصاری و درونی است!

در طول مسیر، کشیدن نفس عمیق به حفظ تمرکز و آرامش معاون می کند. تنفس

تنفس باید مدیریت شده باشد و بوسیله تمرکز بهتر معاون کند. با تمرکز به خشکی امدن تنفس، هرگاه فکری بوسیله ذهن تان خطور کرد، می توانید تصور کنید آن را در صندوقی می گذارید و درش را قفل می کنید! تنها با تمرکز به خشکی امدن تنفس می توانید افکارتان را بکاوید. افکار

اگر پهلو افکارتان تمرکز کنید، می توانید هر روحی را ریز نظر بگیرید. پس از اینکه کاوش افکار طولانی شد، می توانید آنها را تو هیئت دولت های ذهن تان قرار دهید. این قفسه را شبیه کتابخانه های هیئت دولت تصور کنید. هر فکر، کمیت یک کتاب است. کتابخانه ها را به ترتیب دست خط نویسه با قاعده کنید؛ این طرز با آسودگی بیشتری افکارتان را مستقل می کنید و برای خواب آماده می شوید.

کاوش افکار را ادامه دهید تا جایی که همهٔ آنها اشکوب بندی شده و در قفسه های ذهن تان صبر بگیرند. تمرکز

گزینه ٔ دیگر این است که طی مدیتیشن کنار شیء خاصی تمرکز کنید. این شیء باید بوسیله اندکی کوچک باشد که نگاه کردن به آن نیازمند تمرکز باشد. مرام این است که جلوی پرسه زنی چشمان تان را در سراسر اتاق بگیرید. پس شیئی مانند صندلی، کمکی نمی کند. باید به سراغ چیزی به کوچکی قعر مداد یا بینی عروسک بروید.

باید چیزی جلوه گر کنید که توجه به آن برایتان بغرنج نباشد و سپس روی خردترین مدخل آن تمرکز کنید. رابطهٔ مدیتیشن با خواب چیست؟



مغز ما بها معینی الکتریسیته دارد که بوسیله آن امواج مغزی می گویند. ۴ موج مغزی را آلفا، بتا، دلتا و تتا نامیده اند.

موج آلفا کمی ست که احساسات و اقتدار آرامش و تمرکز تو آن قرار دارند. موج بتا رله توانایی تمرکز و همچنین اضطراب و نفوذ های هجومی است. موج دلتا نشانگر رویا عمیق و عاری رویاست. سرانجام موج تتا بیانگر رویاهای شماست. با تکثیر آرامش ذهنی، شما از امواج مغزی مختلف گذر می کنید. برداشت های نادرست دربارهٔ مدیتیشن

پیش از اینکه پیش تر برویم باید بوسیله فدایی برداشت های نادرست دربارهٔ مدیتیشن تربیت شده بپردازیم.

نخست اینکه برای شروع نیازی نیست، حتما ذهن تان را از هر سیاق فکروخیال خالی کنید. داخل جوهر ممکن است ذهن تان خیلی تیمار شلوغ و پرهیاهو باشد.

باور غلط دیگر این است که باید درون شرایط خاصی و برای مدت معینی مدیتیشن کنید که هیچ یک قرص زدودن. شما می توانید عقب میزتان، روی مبل یا تو حالت لوتوس، برای ۵، ۱۵ یا ۶۰ دقیقه مدیتیشن کنید. این کاملا بوسیله خودتان بستگی دارد.

قدرت مدیتیشن شاگرد از جبران آن است. بوسیله عبارتی می توانید چند وعده درون روز برای ۱۵ دقیقه یا ۱ بار و برای ۱ ساعت مدیتیشن کنید. بنیادی این است مدیتیشن تحول به عادت شود. مزیت های مدیتیشن

۱. کاهش بیم

بی خوابی همیشه باعث اضطراب نمی شود، اما افرادی که پیوسته با ترس مشت وپنجه یواش می کنند، ممکن است دچار بی خوابی شوند. اگر بتوانید اضطراب تان را مدیریت کنید، می توانید مشکل بی خوابی را هم سامان دهید.

با عمیق پر حرارت شدن آرامش تان، فعالیت امواج مغزی کاهش می یابد. کنار مبنای پژوهش ها، مدیتیشن تا ۳۱ درصد در کاهش و رفع نشانه های اضطراب، قیام های احساسی و افسردگی مؤثر است.

مدیتیشن معاون می نرم از احساسات تان آگاه شوید و سپس آنها را کنار بگذارید. با قطع یگانگی تان از احساسات، ذهن تان را ول می کنید. این کار کمک می کند، اسودگی تر به خواب بروید. این کار نیز باعث می شود دریابید که شما بر پایهٔ احساسات تان تحسین نمی شوید، و احساسات شما را تربیت نمی کنند. فرض کنید وقتی بدون اضطراب و سرزنده از خواب وارد می شوید، چه حسی دارید! حتما بخوانید: غلبه بر تپش با ۲۳ عموم انگیزشی و آرامش بخش از بزرگان ۲. تجریبات ابتکاری

مدیتیشن فرایند دست یابی بوسیله ذهن ناخودآگاه است. وقتی به این نقطه رسیدید، می توانید افکار، اهداف و اراده تان را بوسیله تصورات و تجربیات تبدیل کنید. حافظه نمی تواند رخدادهای واقعی را از خیال پردازی نمره دهد، بنابراین تجربیاتی که تصور می کنید، برای ذهن واقعی به نظر می رسند! شما می توانید تصور کنید کارها و وظایف تان را ایفا داده اید.

با فرض پایان هر یک از وظایف، ذهن آرامش بیشتری پیدا می درنگ. هرچه دغدغه های انتزاعی کمینه می شود، آرامش شما بیشتر می شود.

این تمرین همچنین باعث می شود احساس کنید که می دانید روز بعد دقیقا باید چه کنید. اگر پیش از آغاز کار ،چندین بار ایفا موفقیت آمیز آن را فرض کنید، نصیب وری و اثربخشی تمرینات شما بیشتر می شود.

این فرایند متشابه با قاعده کردن پازل و سپس جدا کردن قطعه های آن است. هر بار که می بینید قطعات را بوسیله درستی کنار هم چیده اید، اعاده آن برایتان سهل تر می شود. ۳. تکثیر بهره وری

بی شک برایتان پیش آمده که چنان پر اب کار کنید که انگار نزدیک است از پا در بیایید! این جفا لحظه ها از خستگی و فشار بوسیله جایی می رسید که درمی یابید دیگر حتی از عهدهٔ حل مسئله ای پیش پاافتاده هم برنمی آیید. به کارهای پیش رویتان می نگرید و مسبوق می شوید ذهن تان توانایی درک هیچ چیزی را ندارد. در پایان روز با این پندار که اجرا آن کارها مقدور نیست، ناامیدانه بوسیله اورنگ خواب می روید.

ولی روز بعد وقتی از خواب بیدار می شوید، گویا پاسخ را پیدا کرده اید. سرزده می دانید دقیقا چه باید کرد و می توانید کارها را بوسیله اجرا برسانید. خُب چه اتفاقی افتاده است؟!

نداشتن خواب کافی بر روزی وری تان تأثیر منفی تأثیر می گذارد. کم خوابی توانایی تمرکز را کاهش می دهد؛ قدرت تمرکز منبعی تراشیدن که بوسیله سادگی جایگزین شود. بنابراین هرچه بیشتر برای تمرکز کردن سعی کنید، در ادامهٔ روز اندک می توانید تمرکز کنید.

با خواب کافی قدرت تمرکز تان بازیابی می شود و هر روز با نیرویی دوباره، آمادگیِ استقبال از روز جدید را دارید.

کمینه خوابی مقدور است با تضعیف حافظه، دیرواکنشی و ناکارامدی همراه باشد. ۴. تقویت سلامتی بدن

مدیتیشن علاوه بر کاهش سست شدن و استحکام سیستم ایمنی، تأثیر مثبتی بر سلامتی بدن دارد، مربوط به سطح تستوسترون را افزایش می دهد. همراه با کاهش بی تابی درون نتیجهٔ مدیتیشن، سطح تستسترون اضافه می یابد. سطح والاتر تستسترون توانایی بدن را در ماهیچه سازی تقویت می یواش.

مزیت دیگر، بهبود کیفیت خواب است که تو نتیجهٔ آن توانایی شما برای بازیابی نیرویتان پس از یک روز دشوار بیشتر می شود. ۵. تغییر چهارچوب ذهنی

مدیتیشن معیار مادهٔ خاکستری را در مغز افزایش می دهد. مادهٔ خاکستری درون کنترل عضله ها و فهمیدن حسی ازجمله دیدن، شنیدن، یادآوری، صحبت کردن، غرض گیری و خودکنترلی مؤثر است.

پژوهش ها نشان می دهند مدیتیشن نه عزب عملکرد شناختی بلکه فعالیت مغز را بهبود می بخشد.

عدد داخل خلال خواب فعال تر از زمان بیداری است. در خلال خواب مغز به سازمان دهی و با قاعده سازی داده هایی می پردازد که در طول روز جذب کرده است. بوسیله همین دلیل اغلب دربارهٔ آخرین چیزی که می خوانید خواه به آن فکر می کنید، رویا می بینید.

با مدیتیشن راحت تر به رویا می روید و دستیار می کنید مغز پیش از از دست دادن دوراندیشی اش به موسسه دهی افکار بپردازد. خلاصهٔ گفتار

گوناگون گوناگون مدیتیشن درون قالب فایل های صوتی و ویدئویی برای اهداف متنوع بود دارند. نباید تنها سپس از تست یک مورد، حکم بی پی بودن به آن بدهید. باید استاندارد ای را که برایتان کم ارزش است پدیدار کنید تا از مزیت های آن بهره مند شوید. صداها، اهداف و مدت های مختلف را امتحان کنید تا نمونهٔ ارزان خودتان را هویدا کنید. در ادامه بخوانید: ریلکسیشن؛ تکنیک ها و روش هایی برای آرامش روح و قامت
هواویکه یکی از ارشد ترین شریک شدن های جهان تو مرزوبوم ی تجهیزات ارتباطی محسوب می شود، علامت تجاری سیستم عاملاختصاصی خود را ثبت کرده است. نام این سیستم عامل هانگ منگ است. ثبت تجاری این سیستم عامل نشان می دهد که هواوی از مدت ها قبل بوسیله فکر خودکفایی تو حوزه های متنوع فناوری بوده است.

جزئیات کامل در مورد این سیستم عامل در وب سایت راه اندازی ی مدیریت مالکیت فکری ملی چین قابل مشاهده است. باتوجه به اطلاعات ارائه شده در وب سایت مذکور، نشان تجاری هانگ منگ درون کتاب ۲۴ اوت ۲۰۱۸ توسط هواوی ثبت شده و از ۱۴ مه ۲۰۱۹ تا ۱۳ مه ۲۰۲۹ اعتبار دارد.



براساس گزارش های منتشرشده توسط رسانه های خبری حوزه ی فناوری، ریچارد یو چنگدوگ، مدیر بزرگ کسب وکارهای حوزه ی مصرف کننده ی هواوی، اوایل هفته ی جاری اعلام کرده که سیستم عامل هانگ منگ بوسیله احتمال زیاد تا برگ ریزان سال میلادی جاری یا نهایتا پیش از فرارسیدن بهار سال آینده معرفی خواهد شد. مقالات مرتبط:TSMC به شریک شدن خود با هواوی ادامه می دهدهواوی نمی تواند از کارت ذهن میکرو اس دی تو گوشی هایش استفاده نرم



پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه هواوی و قطع همکاری گوگلبا این شرکت، امکان مصرف از سرویس های خاص اندروید مثل پلی استور، یوتیوب و... برای غول فناوری چینی بود نخواهد داشت و به همین دلیل این انبازی به دنبال جهیز عامل جایگزین بخاطر گوشی های هوشمند، تبلت ها، رایانه ها و سایر محصولات هوشمند خود است. براساس بایکوت های اعمال شده، شرکت های آمریکایی ضایع بیع درنگ افزار و سخت افزار را به هواوی ندارند. براساس گزارش ها، هواوی توسعه ی جهیز عامل اختصاصی خویشتن را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرده استمقالات مرتبط:هواوی جهیز عامل جایگزینش را تا خزان منتشر می کند



گلوبال تایمز با انتشار یک گزارش بوسیله نقل از ریچارد یو اخبار کرده که هانگ منگ هم حالا تو مرحله ی تست های اولیه قرار دارد و بوسیله عنوان یک سیستم عامل یکپارچه و یونیورسال در پلتفرم های مختلف از جمله گوشی های هوشمند، رایانه ها، تبلت ها، تلویزیون ها، خودروها و مایه های پوشیدنی هوشمند مورد مصرف صبر خواهد گرفت. 

بنابه اطلاع دادن یو، این سیستم عامل جدید همچنین با تمامی اپلیکیشن های اندرویدی و اپلیکیشن های پایین تر وبی که در فروشگاه اپ گالری هواوی منتشر شده اند، سازگاری دارد. چالش هایی که پیش روی هواوی است

رِن ژنگ فِی، موسس و مدیرعامل هواوی داخل مصاحبه ی اخیر خویشتن گفته:استعمال از یک جهیز عامل جدید داخل تولید محصولات مختلف بخاطر شرکتی چون هواوی حکم ماندگی نیست، اما ایجاد یک اکوسیستم برای دستیابی به این هدف فرایندی رقیق محسوب می شود.

درحال مهیا دو جهیز عامل اندرویدو آی اواسکه به تزیین توسط همدستی گوگل و اپل توسعه داده شده اند، به عنوان سیستم های عامل غالب در دستگاه های موبایلی شناخته می شوند.

دید شما در مورد سیستم عامل عام هواوی چیست؟ آیا این غول فناوری چینی قاهر خواهد شد تا اکوسیستم یکپارچه ای برای محصولات خود توسعه دهد؟بیشتر بخوانید:TSMC به انبازی خود با هواوی دنباله می دهدهواوی نمی تواند از کارت حافظه میکرو اس دی درون گوشی هایش کاربرد کندهواوی چگونه می تواند از تحریم های آمریکا تو امان بماندپیش بینی کاهش ۲۵ درصدی عرضه گوشی های هوشمند هواوی درون سال ۲۰۱۹ترامپ در مقابل هواوی؛ مسئله ملی یا بازیچه ای برای جنگ تجاری؟