بازی کده مجله تخصصی مهندسی برق

۵ مطلب در دی ۱۳۹۸ ثبت شده است

نوشابه های حاوی قند، بسیار شیرین و خالی از مواد مغذی هستند و بوسیله طور فزاینده سرگشاده مالیات قرار می گیرند. زیاد از ۳۵ ملک جهان و ۷ ولایت در سرزمین آمریکا (با نخست در برکلی کالیفرنیا تو سال ۲۰۱۵) زمان حال برای مشروب های گازدار حاوی قند و دیگر نوشیدنی های شیرین شده با قند مالیات گلچین می کنند و چندین منطقه ی دیگر نیز درحال پسند چنین قوانینی هستند.

سازمان ها و پژوهشگران مملکت ی سلامت عمومی مانند انجمن دل و آکادمی اطفال آمریکا، این عوارض ها را ساده ترین روش تو مبارزه با چاقی و مشکلات سلامتی همراه با آن شبیه دیابت می بینند. داخل قلمرو آمریکا، حدود ۴۰ درصد از افراد بزرگسال چاق هستند که طبق اخبار مراکز پیشگیری و کنترل بیماری ها، هرساله ۱۴۷ میلیارد دلار به هزینه های مراقبت های بهداشتی کشور افزودن می کنند.

مشکل چاقی، تیره است اما استعمال وسیع ی غذاهای مملو از قندهای افزودنی که مدل کاربرد کالری بی تا را افزایش می دهند اما مواد مغذی دیگری بوسیله رژیم غذایی او اضافه نمی کنند، نقش مهمی دارد و نوشیدنی ها تقریبا نیمی از قند اضافه شده بوسیله رژیم غذایی آمریکایی ها را تشکیل می دهند. کریستینا روبرتو دانشمند علوم رفتاری دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا می گوید:تحول این رفتارها بغرنج است و گلچین مالیات یکی از موثرترین و رادیکال ترین سیاست ها برای نفوذ گذاشتن روی رسوم غذایی ناسالم است.

مالیات به کاهش اثرات مضر ناشی از استفاده الکل و تنباکو دستیار کرده است و بسیاری از پژوهشگران حوزه ی مصونیت عمومی می گویند این دلیل خوبی است که اندیشه کنیم رویکرد مذکور می تواند مضرات نوشیدنی های قندی را همچنین کاهش دهد. در همین حال، دلایلی نیز بود دارد که چرا اعمال مالیات پیاده شدن شربت های حاوی قند مقدور است تاثیری را که طرفداران آن میل دارند، نداشته باشد. مالیات های فعلی ممکن است به آن کمیت نباشند که روی رفتار خرید تاثیر داشته باشد. آدم می توانند به جانب غذاهای ناتندرست دیگر بروند یا در برخی موارد، آن ها به سادگی نوشیدنی های خود را از شهر مباشرت که مالیاتی تعیین نکرده است، تهیه می کنند. پاسخ های قطعی، به این زودی حاصل نمی شوند: بروز مشکلات مزمنی مشابه چاقی و دیابت سال ها کشش می کشد، بنابراین بخاطر مشاهده ی هرگونه مزیت سلامتی حاصل از اعمال مالیات، باید سال ها عاشق ماند. اگرچه، پژوهش های درحال ظهور مدال می دهند که اعمال عوارض برای نوشیدنی های حاوی قند در برخی از جوامع موجب کاهش استعمال این نوشیدنی ها شده است.

عوارض عادت های ناپسند

کاربرد از مالیات برای وادار کردن آدم بوسیله گزینش های سالم نمدار سابقه ی طولانی داخل زمینه ی تنباکو و الکل دارد که تقریبا در طولانی کشورهای جهان برای آن ها مالیات تعیین می شود. فرانک چالوپکا، اقتصاددان دانشگاه ایلینوی در شیکاگو می گوید:اکنون چندین دهه فقره روی دخانیات وجود دارد؛ صدها مطالعه از سرتاسر جهان که نشان می دهند چنانچه قیمت ها را بالا ببرید، بزرگسالان را مجبور به ترک سیگار کرده و عایق از مصرف سیگار به وسیله ی کودکان می شوید.

چالوپکا و همکارانش در اوایل سال جاری داخل مقاله ی خویشتن در مجله ی Annual Review of Public Health، نوشتند که بستن عوارض سنگین زیرفون پهلو سیگار با کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان های ریه و حنجره و دیگر بیماری های تنفسی همراه بوده است. داخل مطالعات دیگر، به مناسبت بین مالیات بالاتر و نرخ پایین تر بستری شدن به سبب نارسایی قلبی و کاهش شدت آسم در کودکان رمز شده است. درمورد الکل، دهکده ها معاینه ایفا شده است و نتیجه گیری ها مانند بوده است. چالوپکا می گوید:مالیات الکل با کاهش فراوانی و شدت مصرف مشروبات الکلی و کاهش پیامدهای بیمار سوء مصرف الکل از سیروز کبدی گرفته تا جراحات ناشی از اسباب نقلیه ی موتوری و خشونت های مرتبط با الکل همراه بوده است. به عنوان یک قانون، هرچه عوارض بیشتر باشد، نفوذ کردن آن بیشتر است.

بری پوپکین، اقتصاددان و پژوهشگر تغذیه از دانشگاه کارولینای شمالی می گوید نوشیدنی های قندی امکان پذیر است نسبت به سیگار و الکل بی ضررتر به دیدن برسند ولی شواهد محکمی حیات دارد که مدال می دهد آن ها با مشکلات مزمن سلامتی مختلفی همراه هستند. مطالعات نشان می دهند که نوشیدنی های قندی نسبت به بیشتر انواع غذاها، باعث افزایش شدیدتری در قند خون می شوند. در کشش زمان، آن ها نقش مهمی درون خلق کردن اختلال در تنظیم انسولین بدن دارند. نحوه ی فعال شدن مکانیسم سیری در نتیجه ی استعمال نوشیدنی های حاوی قند یا غذاهای جامد حاوی قند یکسان ازاله. پوپکین می گوید:چیزی که ما درون طی ۲۰ سال اخیر یاد محزون ایم، آن است که آنچه می نوشید روی چیزی که می خورید، تاثیری ندارد.



چای، نوشابه های گازدار حاوی قند، نوشیدنی های ورزشی و موارد دیگر: طیف گسترده ای از نوشیدنی ها حاوی شیرین کننده های کالری دار هستند ولی مالیات یکسانی برای همه اعمال نمی شود. به عنوان مثال، به طور معمول تمام آب علیه ها بوسیله دلایل تغذیه ای پذیرش می شوند (عاری مالیات)، حتی اگر حاوی مقادیر بالای قندی باشند که ازنظر شیمیایی اختلافی با قندی که به طور قلابی افزایش می شود، ندارد. تو همین راستا، تو میان پژوهشگران سلامت اشتراکی و دادرسی گذاران تضاد نظرهای درمورد اینکه آیا روی شیرهای شیرین شده عوارض اعمال شود خواه خیر بود دارد، زیرا قند افزوده شده باعث می شود کودکان بخاطر خوردن شیر رغبت بیشتری داشته باشند.

در مطالعات انجام شده به وسیله ی پوپکین و پژوهشگران دیگر، رابطه بین استفاده مداوم نوشیدنی های شیرین شده و افزایش خطر افزایش وزن، چاقی، دیابت نوع۲، بیماری قلبی عروقی و دیگر مشکلات سلامتی علامت داده شده است. برای مثال نتایج یک مطالعه ی فراتحلیل که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، نشان می داد که ظن ابتلا به دیابت نوع۲ داخل افرادی که هر روز یک قوطی یا تعداد بیشتری نوشیدنی قندی کاربرد می کنند، نسبت به کسانی که بیش از یک نوشیدنی قندی داخل ماه مصرف نمی کنند، ۲۶ درصد بالاتر است. داخل این پژوهش، نوشیدنی های حاوی شیرین کننده ها کالری دار مثل ساکارز (شکر عادی) و شربت ذرت دارای فروکتوز پشته و همچنین نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا، آب محصول های دارای قند افزایش شده، قهوه و چای های شیرین شده درنظر خمود شدند.

درمورد اثرات سلامتی آب میوه ی خالص (که می تواند تا پیمانه نوشابه های شیرین حاوی قند باشد اما دارای ویتامین ها و مواد مقوی دیگر نیز هستند) و نوشیدنی های حاوی شیرین کننده های جعلی که کالری افزودن نمی کنند، پژوهش های بخشی ایفا شده است و تباین نظرهای زیادی بین کارشناسان در تک آن ها وجود دارد. کریستین مادسن، متخصص اطفال و پژوهشگر کالج ی بهداشت عمومی دانشگاه کالیفرنیا می گوید نوشیدنی های قندی لزوما تنها مجرمان نیستند. غذاهای قندی نیز تو بروز مشکلات صلح و صفا نقش دارند اما تعریف و تنظیم آن ها دشوارتر است. او می گوید:اگر به مقوله ی غذاهایی که می توانند بوسیله عنوان غذاهای بی کیفیت درنظر پژمان شوند، خبردار شوید، مباحثه ی وقار آغاز می شود.

مثلا گرانولابارها (نوعی شیرینی بی آب) را درنظر بگیرید. هرچند این ماده ی غذایی به ظاهر غذای سالمی است، تعدادی گوناگون آن سرشار از چربی و قند هستند. فدایی دیگر امکان پذیر است با آجیل ها و علیه های خشک انباشته شده باشند و حاوی کمی قند تکثیر شده باشند که آن ها را به منابع قانونی پروتئین و فیبر غذایی تغییر می درنگ. بوسیله گفته ی مادسن، یک نوشیدنی معمولی با قند اضافه شده هیچ مقدار غذایی ندارد:این نوشیدنی ها هیچ چیزی به رژیم غذایی فرید افزایش نمی درنگ که برای او خاصیت ای داشته باشد.



ایده ی عقب چیز پهن ی اعمال عوارض بر نوشیدنی های قندی ذات در اقتصاد محور دارد: تکثیر بها یک میوه موجب می شود مردم از خرید آن منصرف شوند، مخصوصا اگر آن را ضروری درنظر نگیرند. چالوپکا می گوید یکی از نشانه های دلگرم کننده درمورد مالیات نوشابه های قندی آن است که اقتصاددانان دریافته اند که طول قیمتی نوشیدنی های قندی (میزان کاهش فروش به تامل افزایش مقدار)، مشت کمتر بوسیله پیمانه ی کشش قیمتی الکل و دخانیات است. داخل کشورهای ثروتمندتر، کشش زیاده چرب یا شیرین نوشیدنی های قندی به نعوظ متوسط ۰/۸- است، یعنی بوسیله ازای ۱۰ درصد افزایش در قیمت نوشیدنی، میزان خرید تا ۸ درصد کاهش روبرو می کند (طول قیمتی بوسیله نعوظ متوسط برای تنباکو حدود ۰/۴- و برای الکل در شلنگ ای از ۰/۵- تا ۰/۸- متغیر است). تعجبی ندارد افرادی که پول کمتری دارند، نسبت به افزودن قیمت ها حساس تر باشند و پژوهش های اجرا شده در کشورها و جوامع کم داخل آمد حتی کشش قیمتی بیشتری را نیز گزارش کرده اند؛ به گونه ای که ۱۰ درصد افزودن ارج منجر به کاهش ۱۰ درصدی خواه بیشتر در خرید می شود.

اقتصاددانان و پژوهشگران مصونیت عمومی در جلسه ای که درون سال ۲۰۱۵ به دستگاه ی سازمان جهانی بهداشت درخصوص ممارست پژوهش های مرتب با مالیات نوشیدنی های قندی و ارائه ی دستورالعمل تشکیل شد، این داده ها و داده های دیگر را مورد معاینه قرار دادند. کارشناسان علاوه بر کشش قیمتی، داده های خرید اصلی را نیز درون کشورهایی که در آن ها مالیات اعمال شده بود، بررسی کردند. همچنین مطالعات مثل سازی معدودی را که در این تک ارتکاب شده بود که چگونه کاهش کاربرد کالری، بوسیله کاهش خطر ابراز چاقی و دیابت منتهی می شود را نیز درنظر گرفتند. گزارش سازمان جهانی بهداشت بر لزوم انجام استیناف های بیشتر تاکید می کند اما در عین حال چنین نتیجه گیری می کند که براساس شواهد موجود، ظن نفوذ مالیاتِ ۲۰ تا ۵۰ درصدی، بیشتر است.



بوسیله عقیده ی پژوهشگران، مالیات اعمال شده روی نوشیدنی های حاوی قند تو همان محدوده ی عوارض های موجود بخاطر الکل و تنباکو است. مالیات الکل دارای گام ای از ۰/۳ درصد داخل قرقیزستان تا ۴۴/۹ درصد درون نروژ است با متوسط ۱۷ درصد در سطح جهان. مالیات تنباکو درون کشورهای پردرآمد به طور متوسط ۴۸ درصد و تو کشورهای کم درآمد و کشورهای دارای درآمد متوسط، ۳۲ درصد است.

فقط چندین قلمرو مالیات نوشیدنی را والاتر از محدوده ی توصیه شده سازمان جهانی بهداشت اعمال کرده اند: برای مثال، عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای نوشیدنی های شیرین شده ۵۰ درصد و بخاطر نوشیدنی های انرژی زا ۱۰۰ درصد مالیات امانت اند (شعار عربستان افزایش درآمد بوده است، نه بهبود سلامت عمومی). وضعیت، در مناطق دیگر تیره تیز است.

چندین کشور، ازجمله بریتانیا و آفریقای جنوبی از سیستم درجه بندی مالیات مصرف می کنند یعنی با افزایش نمونه قند موجود در نوشیدنی، مالیات افزوده می شود. در بریتانیا، جایی که مالیات درون سرتاسر سرزمین تو آوریل ۲۰۱۸ بوسیله اجرا درآمد، نفوذ کردن چندین کارخانه ی تولیدکننده ی نوشیدنی، کاهش قند موجود داخل نوشیدنی ها وجود تا از این نحو بتوانند از پرداخت حداکثر مالیات اجتناب کنند (کوکاکولا غرض گرفت قوطی نوشیدنی را کوچک نمدار درنگ و بخشی از مالیات را بوسیله مصرف کنندگان منتقل درنگ). نفوذ این رویکرد، روی بیع و سلامت عمومی باید تک وارسی صبر گیرد.

در کشور آمریکا، مالیات نوشیدنی ها از ۱ تا ۲ تشریفات تو هر اونس (۲۸ گرم) فاقد وسیلهاتصال است. سازماندهی عوارض به این شکل اجرای آن را ساده می کند ولی این بدان معنا است که درصد افزایش قیمت برای محصولات مختلف متفاوت خواهد بود. پژوهشگرانِ حامی عوارض نوشیدنی ها، تصدیق می کنند که این اضافه قیمت ناچیز بعید است که مانع از خرید نوشیدنی بوسیله وسیله ی استعمال کنندگانی شود که گاهی آن را می خرند ولی این گروه از افراد داخل معرض بالاترین خطر قرار ندارند. انتظار می جوی مالیات باعث شود معیار استفاده نوشیدنی ها داخل افرادی که به طور مداوم آن ها را مصرف می کنند، کاهش پیدا کند؛ مشابه ۵ درصد آمریکایی هایی که گزارش می کنند تقریبا ۶۰۰ کالری داخل روز ازطریق نوشیدنی های قندی به دست می آورند (بیش از ۴ قوطی ۱۲ اونسی). از آن جایی که قیمت یک سنخ نوشیدنی اغلب براساس اندازه ی قوطی نوشیدنی متغیر است، سیاست هایی که عوارض را به ازای هر اونس مایع تعیین می کنند، می توانند ودیعه به سنخ خرید، منجر به افزایش درصد عوارض متفاوتی شوند.

نتایج مطالعات 

نفوذ حاصل از اعمال این مالیات ها درون مکزیک مورد مطالعه راحتی گرفته است. مکزیک در ژانویه سال ۲۰۱۴، اولین قلمرو در قاره ی آمریکا حیات که عوارض قابل توجهی را به خشکی امدن نوشیدنی های قندی اعمال کرد. مکزیک همچنین همچون بسیاری از کشورهای با درآمد متوسط، شاهد این موضوع است که خطرات سلامتی مرتبط با مصرف متجاوز ازحد، از خطرات سلامتی شاگرد از تغذیه ی کمینه ازحد، فراتر رفته است. تقریبا دو سوم از مکزیکی ها دارای تکثیر وزن بوده خواه ضخیم هستند و دیابت در این قلمرو به عامل حقیقی مرگ و میر و ناتوانی مبدل شده است.

مالیات تعیین شده دز مکزیک، یک پزو (۰/۰۵ دلار آمریکا) بوسیله ازای هر لیتر بوسیله قیمت طولانی نوشیدنی های حاوی قند اضافه می کند. آرانچا کولچرو اقتصاددان سلامت در موسسه ی ملی بهداشت عمومی در کورناواک، می گوید این حدود ۱۰ درصد می شود.

نوشیدنی های دارای شیرین کننده های مصنوعی نیز مثل شیر خالص و آب میوه ها از این امر مستثنا هستند اما برضد بسیاری از مناطق، مکزیک بخاطر نوشیدنی های شیر و ماست که دارای قند افزوده شده هستند، مالیات تعیین کرده است (تو مناطق دیگر، سیاست گذاران تصمیم پژمرده اند که مزیت ترغیب کودکان به نوشیدن شیر را پهلو قند افزوده شده داخل نوشیدنی مانند شیرشکلات ترجیح دهند؛ موضوعی که تو میان پژوهشگران تک مباحثه است).

کولچرو و همکارانش برای ارزیابی خرید نوشیدنی های قندی قبل و پس از اعمال مالیات، یک نظرسنجی کشوری انجام دادند که بیش از ۷۵ هزاره خانواده ی مکزیکی در آن حضور داشتند. براساس نتایج تجزیه و تحلیل آن ها، مدل خرید درون سال مبدا مالیات، ۶ درصد کاهش مشهود کردو این کاهش بیشتر داخل خانواده های کمتر در آمد، دارای فرزند یا خانوارهایی که در ابتدا استعمال فوقانی داشتند، دیده شد. کولچرو می گوید خرید آب بسته بندی شده تا ۱۶ درصد اضافه پیدا کرده حیات که آماج ی دلگرم کننده است که مردم به جایگزینی تندرست خیس روی آورده اند.



درون یک وارسی ی پیگیری با مصرف از دادهای اضافه همین اثرات دیده شد و مدال داده شد که کاهش در فروش نوشیدنی های قندی در دومین سال مالیات، حدود ۱۰ درصد رشد داشته است. آیا چنین کاهش متوسطی می تواند بوسیله سلامتی بهتر منجر شود؟ مطالعات مقیاس سازی کامپیوتری که براساس اطلاعات خرید در ملک مکزیک ارتکاب شده اند، مدال می دهد که چنین چیزی مقدور است. داخل یک مطالعه، پژوهشگران از مثل سازی برای پیش بینی شیوع بلای ناگهانی قلبی عروقی و مشکلات مرتبط استفاده کردند. این مدل با استفاده از مطالعه ی قلب فرامینگهام آمریکا توسعه معلوم کرد که تو آن از داده های سلامت اشتراکی درمورد سن، جنس، استعمال سیگار، شاخص مجعد ی بدنی و موارد دیگر برای پیش بینی روندهای سلامت قلبی عروقی کاربرد می شود. در این وارسی ی قرین سازی، با تخیل تداوم کاهش ۱۰ درصدی داخل مصرف نوشیدنی های حاوی قند، هنگام یک دوره ی ۱۰ ساله، ۱۸۹۳۰۰ مورد دیابت نوع۲ کمتر و ۲۰۴۰۰ تک حمله ی قلبی و سکته ی اندک پیش دماغ شد. کولچرو که تو این پژوهش مشارکتی نداشته است ولی در مطالعه ی دیگری پیش بینی کرده است در اثر بستن مالیات بر نوشیدنی های حاوی قند، کاهش متناسب توجهی درون دیابت رخساره می دهد، می گوید:چنانچه مالیات ۲۰ درصد باشد، تاثیر بیش بیشتر می شود.

تو معاینه ی مدل سازی دوم، با دگرگونی ارقام مرتبط با کاهش ابتیاع نوشیدنی ها به عدم مصرف مقدار کالری موجود در آن ها، تاثیر مالیات کنار میزان چاقی در مکزیک مورد تجسس قرار گرفت. تو این مطالعه، از یک مدل کامپیوتری برای پیش دماغ تغییرات در شاخص توده ی بدنی استفاده شد. دانشمندان پیش بینی کردند که با مالیات فعلی، پس از ۱۰ سال، نرخ چاقی در مکزیک ۲/۵ درصد کاهش ظاهر می نرم که به نعوظ بالفعل بوسیله معنای چاق نشدن چندین میلیون نفر است. هر دو تجسس ی مقیاس سازی علامت می دهند که دو برابر کردن مالیات، تقریبا مزایای صلح و صفا مرتبط با آن را نیز دو برابر می کند. مجلس مکزیک درنظر دارد که این فرمان را ادا دهد.

پژوهشگران در برکلی همچنین که از سال ۲۰۱۵ مالیاتی معادل یک پنی در هر اونس برای نوشیدنی های شیرین شده تعیین کرده است، تماشاگر کاهش خرید نوشیدنی بوده اند. در یکمطالعه، میلیون ها تراکنش دو فروشگاه مورد بررسی راحتی گرفت و ۱۰ درصد کاهش در نمونه بیع نوشیدنی های سرگشاده مالیات دیده شد. در مدت مشابه، فروش آب امانت بندی شده که مشمول مالیات نمی شود، ۱۶ درصد تکثیر پیدا کرد؛ سودا نوشیدنی های فاقد مالیات متشابه نوشیدنی های سبزیجات، میوه و چای، ۴ درصد افزایش فاش کرده وجود.

درون مطالعه ی اجرا شده داخل فیلادلفیا، حتی کاهش بزرگ تری در فروش نوشیدنی های قندی مشاهده شد. مالیات نوشیدنی ها در این ایالت از ژانویه سال ۲۰۱۷ به وعده ی اجرا داخل آمد. روبرتو و همکارانش برای ارزیابی آن، از داده های فروش سوپرمارکت ها، داروخانه ها و فروشگاه های ابهت مانند وال مارت کاربرد کردند. طبق نتایجی که در نامه ی Journal of the American Medical Association منتشر شد، ابتیاع نوشیدنی های شیرین شده درون سال پس از اجرای مالیات، ۵۱ درصد کاهش پیدا کرد. مقیاس خرید تو بالتیمور، شهری تو مجاورت فیلادلفیا که دارای ساختار جمعیتی مشابهی است ولی مالیاتی برای نوشیدنی های تعیین نکرده است، تو مدت مشابه بدون تغییر پایا ماند. این فرمان نشان می دهد که علت کاهش در استاندارد فروش، مالیات بوده است، نه یک سیلان منطقه ای یا تغییر اجتماعی. حدود یک چهارم از این کاهش با افزودن داخل سودا تو مناطق نزدیک بدون مالیات جبران شد. این امر نشان می دهد برخی افراد بخاطر خرید نوشیدنی به مناطق مجاور می رفتند خواه حداقل وقت عبور از آن مناطق نوشیدنی خویشتن را می خریدند. البته پژوهشگران نتیجه گیری می کنند که حتی با درنظر قبض سودا از خارج از فیلادلیفا، این منطقه ۳۸ درصد کاهش در سودا نوشیدنی های شیرین شده را تجربه کرده است. این مقدار کمیت کاهش سالیانه ی ۷۸ میلیون قوطی ۱۲ اونسی از نوشیدنی های قندی خواه ۴۹ قوطی به ازای هر نفر درون شهری با پری ۱/۶ میلیون است.مقاله های مرتبط:ارتباط احتمالی بین نوشیدنی های حاوی قند و سرطانآیا شکر واقعا سیستم کنف را سرکوب می کند؟دیابت یا بیماری قند: از علائم بیماری تا علاج آن

مادسن می گوید عوامل مختلفی می توانند در کاهش بیشتر فروش در فیلادلفیا نسبت بوسیله برکلی نقش داشته باشند. مالیات فیلادلفیا بالاتر است (۱/۵ سنت در هر اونس، درمقایسه با، ۱ سنت در هر اونس در برکلی) و جمعیت آن به نعوظ میانگین فقیرتر است، بنابراین آدم امکان پذیر است افزودن مقدار را بیشتر عاطفه کنند. علاوه بر این، ساکنان برکلی از ابتدا نیز بها نسبتا کمتری از شربت های حاوی قند استعمال می کردند. مادسن می گوید: اگر شیار سودا پایه تو آغاز پایین باشد، مشاهده ی کاهش قابل توجه تو معامله دشوارتر است.

پژوهشگران سایرین شواهدی را یافته اند که مدال می دهد اعمال عوارض پیاده شدن نوشیدنی ها تو فیلادلفیا درحال تحول رفتار مصرف کنندگان است. جان کاولی، اقتصاددان دانشگاه کرنل می گوید:داخل این مطالعات از مجموعه داده های مختلفی استفاده شده است اما نکته ی خوب این است نتایج همدیگر را تایید می کنند.

کاولی و همکارانش، صدها فرد ساکن فیلادلفیا را قبل و پس از اعمال مالیات تک وارسی قرار دادند. آن ها معاینه ی خود را با نزدیک شدن به مردم هنگام در رو از فروشگاه و پرسش درمورد خریدهای آن ها آغاز کردند و سپس از طریق تلفن سوالات بیشتری از آن ها پرسیدند و آن ها را مورد پیگیری فراغت دادند. براساس تجسس که اخیرا در نامه ی Journal of Health Economics منتشر شده است، افراد بزرگسالی که در این استیناف مشارکت داشتند، چنین گزارش کردند که میزان مصرف نوشابه های گازدار حاوی قند درون آن ها یک ماه پس از اعمال مالیات، ۱۰ صندوق کم شده است که اندازه ۳۱ درصد کاهش است. کاولی می گوید این مطالعه هچنین مقدماتی داده ها را درمورد تاثیر مالیات نوشیدنی ها بر کودکان فراهم کرده است. پژوهشگران دریافتند که بوسیله نعوظ کلی، عوارض فیلادلفیا مصرف نوشیدنی ها را درون کودکان کاهش نداده است اما موجب کاهش مصرف در میان کودکانی شده است که داخل آغاز مصرف اضافی داشتند.

چشم انداز سلامتی

با بود شواهد درحال اضافه در این مورد که اعمال مالیات بر نوشیدنی ها موجب کاهش فروش می شود، تاکنون هیچ مدرک مستقیمی بود نداشته که نشان دهد تعیین این مالیات ها درنهایت جای پا مثبتی کنار سلامتی دارد. جمع آوری چنین شواهدی آسان تراشیدن.لیزا پاول، اقتصاددان صلح و صفا از دانشگاه ایلینوی می گوید بوسیله نعوظ ایده آل، پژوهشگران دوست دارند بتوانند شرایط سلامتی گروهی از افراد را قبل و پس از اعمال مالیات تک مطالعه فراغت دهند. او می گوید:شما باید آن مطالعات را دستور کار ریزی کنید و افراد را قبل از اعمال مالیات به کار گیرید و آن ها را طی زمان مورد پییگری استراحت دهید که عمل این فرمان بسیار هزینه به خشکی امدن است.

این کار تاکنون انجام نشده است، اگرچه روبرتو قصد دارد درصورت مطمئن اعتبار، مطالعه ای را انجام دهد که تو آن با استفاده از سوابق سلامتی هزاران ناخوش تو سیستم بیمارستان دانشگاه پنسیلوانیا، تحول داخل شاخص توده ی بدنی و متمایز های دیابت را قبل و پس از اجرای روال مالیات نوشیدنی ها در فیلادلفیا مورد مطالعه فراغت دهد. متد دیگر، یعنی مطالعه ی تغییر در جمعیت عمومی، مثلا تغیر در عالمگیر چاقی و دیابت، نیاز بوسیله داده های بیشتر و گونه های آماری پیچیده تر دارد.

پاول و پژوهشگران دیگر پیشنهاد کرد ه اند که مدت زمان ۱۰ سال دوره ی زمانی معقولی است که می توانیم در آن ببینیم که آیا مالیات موجب کاهش قیمت دیابت و بیماری های قلبی عروقی شده است. پوپکین می گوید این درحدود همان مدت زمانی است که پس از اعمال مالیات بر تنباکو، کاهش ارج سرطان ریه متناسب مشاهده است.

در همین حین، مالیات ها درآمد سزاوار سرزنش توجهی حاصل می کنند. ۷ بطرف خانه سرزمین آمریکا که این مالیات را مقرر کرده اند، درمجموع سالانه ۱۳۳ میلیون دلار اضافه درآمد پیدا کرده اند. بیشتر این درآمد در دست خط بهبود بهزیستی جامعه استعمال می شود. این که درآمد خراج از مالیات داخل چه ماخذ ای کاربرد شود، به سیاست های محلی و نیازهای موجود در آن جامعه وابستگی دارد. برای مثال، داخل فیلادلفیا از این پول برای گسترش آموزش های ابتدایی در کودکان مصرف می شود. در برکلی، این پول به سازمان های محلی که درزمینه ی آموزش تغذیه و ترویج ورزش فعالیت دارند، اختصاص داده شده است. جیم کریگر، مدیر سابق پیشگیری از بلای ناگهانی های مزمن و مدیر اجرایی دایره پژوهشی و آموزشی غذای سالم آمریکا می گوید:در سیاتل که درون سال ۲۰۱۸ مالیات ۱/۷۵ سنت درون هر اونس را پسند کرد، درآمدهای حاصل از مالیات صرف پروگرام هایی با مرام گشایش چونی صلح و صفا مانند یارانه ی خرید محصول و سبزیجات برای اقشار کم درآمد می شود.

کریگر به این موضوع نیز رمز می کند که تاحدودی، درنتیجه ی بازاریابی هدفمند همدستی های تولیدکننده ی نوشیدنی، جوامع کم درآمد دارای بالاترین نرخ مصرف نوشیدنی های قندی و نرخ والاتر بیماری های مرتبط با این نوشیدنی ها هستند. او می گوید:درآمد حاصل از مالیات ها، جایی سرمایه گذاری می شود که بهترین عملکرد را در رابطه با مضرات ناشی از نوشیدنی های قندی داشته باشد.

تغییر فرهنگ

صنعتی نوشیدنی بوسیله شدت مخالف این عوارض ها است. این صنعت در سال ۲۰۱۶، فقط در کالیفرنیا ۳۰ میلیون دلار هزینه کرد تا از اعمال مالیات بر نوشیدنی ها در اوکلند و رژه فرانسیسکو واداشتن نرم. تبلیغاتی که از لفظ این صنعت تامین مالی می شود، مالیات ها را به نشانی حمله بوسیله آزادی مصرف کننده، بی عدالتی درمورد قشر کمتر درآمد و بد برای شرایط اشتغال و اقتصاد جامعه وصف می کند. در مطالعاتی که بوسیله دستگاه ی پژوهشگران مستقل تو فیلادلفیا و مکزیک ادا شده، نفوذ کردن منفی اقتصادی خاصی مشاهده نشده است.

صنعتی مذکور با لابی گری قاهر شد نحو مالیات جدید محلی را ممنوع کند. براین اساس، ابتدا در سال ۲۰۱۷ در میشیگان و سپس در سال ۲۰۱۸ تو ولایت های آریزونا، کالیفرنیا و واشنگتن قوانین منع مالیات مشابهی اسلوب شد. قانون کالیفرنیا، عوارض های فعلی نوشیدنی ها را در برکلی، اوکلند، آلبانی (داخل نیویورک) و سانفرانسیسکو حفظ می کند، ولی جلوگیری کننده از اجابت طریق عوارض درون حداقل دو شهر دیگر یعنی سانتاکروز و ریچموند می شود. مجلس ایالتی کالیفرنیا، در مواجهه با مخالفت صنعت، در ماه آوریل مباحثه درمورد لایحه ی تعین عوارض نوشیدنی درون سطح ایالت را به آینده موکول کرد.

صنعتی نوشیدنی مبارزه ی سختی را دربرابر تعیین عوارض برای نوشیدنی های شیرین شده آغاز کرد. در تبلیغی که در سال ۲۰۱۰ به وسیله ی آمریکایی های مخالف با مالیات غذایی تمهید شد (گروهی که سرپرست مالی آن ها صنعیت غذا و نوشیدنی است)، زنی در یک فروشگاه مواد غذایی اجرا دولت را ناپسند می شمرد و می گوید: بخت سعی دارد با تحمیل مالیات، طعام و نوشیدنی را که ما می خوریم، کنترل کند.

کاولی و همکارانش در مقاله ی اخیر خود در نامه ی Annual Review of Nutrition می گویند اگر مرام گشایش سلامت عموم باشد، عوارض هایی که منطقه ی جغرافیایی مبصر لطافت را تحت پوشش قرار دهند، مزیت بیشتری خواهند داشت. کاولی می گوید بهترین حالت این است که این طریق در سطح دهات و سرزمین پیاده شود نه درون سطح شهر، به طوری که سبب ی کمتری وجود داشته باشد که فرد بخاطر فرار از مالیات بخواهد مسیری رانندگی یواش و بوسیله منطقه ی مجاور که بدون مالیات است، برود.



پژوهشگران سلامت اشتراکی که طرفدار مالیات هستند، این رویکرد را فقط اندکی از استراتژی بزرگ مقابله با چاقی و دیابت می دانند. در چندین کشور، برنامه های تام تری ایفا می شود. در شیلی که بالاترین قیمت چاقی را داخل آمریکای لاتین دارد و در سال های اخیر بالاترین فروش به ازای هر نفر را در گیتی داشته است، قانون گذاران از سال ۲۰۱۲، سیاست های مختلفی را اتخاذ کرده اند، ازجمله اعمال مالیات کوچکی بر نوشیدنی های شیرین شده با قند، برچسب های هشداردهنده روی غذاهای حاوی سطوح بالای قند افزوده شده (مثل برچسب روی صندوق های سیگار که درمورد کار بزرگ سلامتی سیگار کشیدن هشدار می دهد)، ممنوعیت نوشیدنی های قندی داخل مدارس و انفراد بازاریابی غذاها و نوشیدنی های حاوی قند برای کودکان. پوپکین که درزمینه ی این سیاست ها به دولت شیلی کمک کرده است، می گوید:هرچه قوانین جامع تازگی داشته باشید، معلول سلامتی بزرگ تری خواهید داشت.

لورا اشمیت، پژوهشگر سلامت عمومی تو دانشگاه کالیفرنیا می گوید، علاوه بر سیاست های جدید، چیزی که باید اتفاق افتد، تغییر فرهنگی است. او می گوید:درمورد تنباکو، مساله ی اصلی که سبب ایجاد تضاد شد، هنجارها حیات. در محاکمه ها، مباحثه ها و فعالیت های آموزشی، سیگار کشیدن به نشانی عملی منفور معرفی شد.



بازاریابی مقابله ای: مبارزات رسانه ای که با اشاره به اثرات منفی سلامتی، تبلیغات باهم اتحاد کردن های دخانیات را دون سوال می برند، نیز می تواند مفید باشند. این استراتژی قبلا درمورد نوشیدنی های قندی آزمایش شده است. بخاطر مثال کمپین Pouring on the Pounds که بر مناسبت بین نوشیدنی های قندی و افزایش وزن تاکید می کند (برای مثال تو یک اعلامیه رجولیت را نشان می داد که یک قوطی نوشیدنی را باز می کرد که روغن جامد از آن بیرون می ریخت).

تغییرات فرهنگی ممکن است داخل کشور آمریکا درحال سانحه باشد؛ جایی که مصرف نوشیدنی هایی که به آن ها قند افزوده شده است به طور مداوم از اوایل دهه ی ۲۰۰۰ درحال کاهش بوده است. مطالعه ی مراکز پیشگیری و کنترل بیماری ها مدال می دهد که درصد بزرگسالان آمریکایی که در روز حداقل یک نوشیدنی حاوی قند مصرف می کردند، از سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۸ از ۶۲ درصد به ۵۰ درصد کاهش علنی کرده است (درمورد کودکان از ۸۰ درصد بوسیله ۶۱ درصد).

حامیان سیستم مالیات می گویند داخل مولود ی مالیات ها و دادرسی های دیگر، این کاهش داخل سال های پیش رو می تواند به مزایای صلح و صفا قابل توجهی اصطلاح شود. اشمیت می گوید با دگرگونی دریافتن عمومی، سر گذاران، وقاحت اتخاذ محاکمه های شدیدتری را پیدا می کنند: «این یک چرخه ی مطلوب است».بیشتر بخوانید:نمایش دستاوردهای C-Lab سامسونگ در CES 2020پیشگیری از چاقی با استعمال شیر کامل۶ عقیده غلط درمورد خواباز بازی متنفرید؟ افزایش اندک فعالیت بدنی نیز کارگر استبرای صلح و صفا بهتر مغز، از گوش خویشتن محافظت کنید
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی اصغر یوسف نژاد پلیس  سیال در کمیسیون شورای اسلامی با اشاره به نشست باشگاه امتزاج بودجه سال ۹۹ گفت: در  این نشست ادامه تبصره های لایحه بودجه سال ۹۹ مورد بررسی استراحت گرفت که این بررسی ها مصوباتی را نیز به همراه داشت.

وی افزود: اعضای کانون امتزاج در ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ در نشست خود مصوب کردند که درآمد حاصل از پخش مسابقات ورزشی بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیما انشعاب شود.

مباشر مهتر مجتمع امتزاج بودجه سال ۹۹ اظهار داشت: اعضای کمیسیون امتزاج در مصوبه خویشتن اقبال را مکلف کردند تا درآمدهای حاصل از پخش مسابقات ورزشی را بین سازمان صداوسیما و وزارت بازی و جوانان سهم هر مایه ۵۰درصد شاخه کند.

یوسف نژاد خاطرنشان کرد: پیش از این نیز درون دستور کار ششم ترقی قضا و قدر مکلف به شاخه درآمد حاصل از پخش مسابقات ورزشی بین این دو نشریه شده بود ولی درصد و میزان برخورداری هر یک از این دو خلقت از درآمد حاصل از پخش مسابقات ورزشی مساوی و مساوی نبود.
واتساپ بوسیله تازگی استعداد حذف خودکار پیام ها را معرفی کرده و این قابلیت را بوسیله صورت آزمایشی در وارستگی کاربران اندروید و iOS با شهرت Delete Messages فراغت داده است. تو ابتدا صدای زیر مردانه می رفت که این قابلیت تیمار برای چت های فردی و تیمار برای چت های گروهی در دسترس باشد ولی این قابلیت در نهایت فقط در اختیار قسمت قسمت کردن ها و چت های گروهی قرار پژمرده است و مشخص نیست در نسخه بازپسین برای چت های ویژگی حزن درون دسترس باشد یا خیر. درواقع این قابلیت حکم را بخاطر مدیران گروه ها ساده تر کرد. به نظر می رسد که این قابلیت عمدتاً بخاطر پاک کردن تاریخچه و محدود کردن نمونه محتوای پس انداز شده ی یک دسته از سر گوشیطراحی شده است.مقاله های مرتبط:حفره امنیتی خطرناک در واتساپ شناسایی و برطرف شدتغییرات پیام رسان واتساپ در بوسیله روزرسانی جدید

به زودی ویژگی حذف پیام خواه Delete Messages به قیافه رسمی برای چت ها و مکالمات گروهی در دسترس خواهد بود و این قابلیت، مدیریت پیام ها و گفتگوهای قدیمی را برای مدیران دسته ها آسان برنده خواهد کرد. پیام های WhatsApp فضایی از دستگاه ها را اشغال می کنند و همچنین مدل پشتیبان گیری آنلاین را افزودن می دهند. ازآنجاکه چت های گروهی مبادلات یدکی دارند و پیام های قدیمی درون بعضی مواقع بی ربط هستند درنتیجه معقول است که پس از مدتی پیام های قدیمی پاکسازی شوند. تاکنون کاربران مجبور بودند پیام ها را به صورت دستی حذف کنند و این یک روند خسته کننده بود اما از این پس امکان حذف خودکار در زمانی که مدیران گلچین می کنند بود خواهد داشت.



درواقع با نبوغ جدید حذف پیام ها، مدیر گروه می تواند مدت زمان مشخصی را برای پیام های گروه گزینش کرده و در نهایت پیام ها بوسیله طور خودکار در زمان گلچین شده توسط پروگرام حذف خواهند شد. درنتیجه پیام ها می توانند از یک روزگار تا یک سال زمانبندی شوند و در این مدت زمان کاربران می توانند پیام ها را در اصالت داشته باشند.

نبوغ Delete Messages برای چت های فردی و مخصوص عرضه نشده و درواقع بخاطر کاهش پیام های قدیمی در چت های گروهی درون وارستگی کاربران صبر گرفته است. البته این ویژگی هنوز در مرحله ی آزمایش راحتی دارد و ممکن است بوسیله زودی در نسخه پایدار واتساپ ارائه شود. توجه داشته باشید که استعداد Delete Messages در چت های گروهی با نبوغ Delete for Everyone متفاوت بوده است.بیشتر بخوانید:اندروید 11 از ضبط ویدیوهایی با ظرفیت بیش از ۴ گیگابایت پشتیبانی می کندامکان ارشد نمایی ویدئو به زودی در Google Photos ارائه خواهد شدقابلیت غیرفعال کردن پخش خودکار ویدئو درون برنامه گوگل پلیحفره امنیتی خطرناک در واتساپ شناسایی و برطرف شدگوگل نقص درون نسخه 79 مرورگر کروم را برطرف کرد
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از فارس، چهل و دومین دوره دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی معتمد صبح امروز با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سپهبد ایوب سلیمانی ولیعهد فرمانده ناجا و جمعی دیگر از روسا و فرماندهان برگزار شد.

در این مراسم دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی معتمد با انجام حرکات نمایشی، ورزشی و بزمی آخرین توانمندی خود را به نمایش گذاشتند. یکی از حرکات نمایشی که در مراسم رژه امروز صبح خبرساز شد نمایشی حیات که دانشجویان با پرچم آمریکا، انگلیس و هنرمند داوود که نشان از رژیم صهیونیستی است به مرحله ایفا گذاشتند.

در عرضه دانشجویان درون وسط تصویر اطلس ایران وجود دارد و داخل طرفین پرچم انگلیس، درفش آمریکا و ستاره داوود است.

در امتداد دانشجویان با فلش هایی حرکت نمادهای استکبار را بوسیله سمت ایران به تصویر می کشند. دانشجویان در تلاشند این شمایل را به مخاطب منتقل کنند که استکبار داخل حال حمله و گشادگی به سمت ایران است اما وقتی بوسیله جداره کشور ایران می رسند با پایداری موجود در ایران مواجه شده و از لول باز می مانند؛ درون ادامه نیز تعاقب گرد، برگشت و از بی قراری متلاشی شدن درفش های استکبار جهانی را بوسیله نمایش می گذارند.

تو دنباله دانشجویان بسط نقشه ایران را نشان می دهند که در اصل نمایشی از گسترش نزاکت مقاومت ایران بوسیله سایر کشورهای خاورمیانه و رواج رهایی و آزادی است؛ همانگونه که رهبر معظم نهضت اسلامی فرمودند که با مقاومت می توانیم پیاده شدن استکبار غلبه کنیم.

تو واقع دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین تلاش داشتند  با این عرضه تحکم حاکم بی مو قوا درون باره مقاومت و غلبه بر استکبار جهانی را بوسیله نمایش بگذارند. 

تصاویری که خبرساز شد را در زیر ببینید:
هتل یار امسال برضد سال های قبل، علاوه کنار مشتریان باشگاه خود، این بار برای تمام ایرانیان سورپرایز ویژه ای دارد. تامین باشید فرصت ویژه ی همراه شدن با سورپرایز شب یلدای هتل خویش به همراه پیشنهادهای شگفت انگیز آن، یکی از بهترین یلداهای شما را رقم خواهد زد؛ چراکه اتفاقات جذابی داخل اشتیاق شما است. ازاین رو، پیشنهاد می کنیم هرگز فرصت بهره مندی از سورپرایز بزرگ ویژه ی شب یلدای هتل خودی را از مشت ندهید!

برای همکاری درون این سورپرایز، فقط کافی است روی اینلینک کلیک کنید تا شگفت انگیزترین ها درون آستانه ی یلدا همراه شما شوند. یلدایتان میمون.

بیشتر بخوانید:ساختمانی سرمایه؛ رویه سرمایه گذاری درست و بنیانی برای چسبیدگی به سود چیست؟سیدوک: اهمیت وکیل استارتاپی داخل فعالیت های یک استارتاپجشنواره یلدای آترامارتهنگام نزولی شدن بازار بیت کوین چه باید کرد؟ کوین نیک به شما پاسخ می دهدمعرفی خداوندگار های عام ایران و پیکربندی آنها با صفر و یک