بازی کده مجله تخصصی مهندسی برق

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بوسیله رغم تعهدات بی شمار جهانی بوسیله قصد مقابله با مقادیر قابل توجهی از زباله های پلاستیکی که هوا زیست بکلی جهان را تحت نفوذ استراحت داده، نمو تولید زباله های پلاستیکی از تقلا های صورت خمود برای کاهش آن فراتر رفته است.

همچنین محققان در این معاینه ابرام کردند درون صورتی که شانس ها تنها به دستورالعمل های موجود اکتفا کنند تولید سالانه این خاشاک ها داخل دست خط افزایشی استراحت می گیرد و تا سال ۲۰۳۰ بیش از شش برابر بیشتر می شود.

تجرید جهانی حجم پلاستیک های تولید شده که زور زمین را آلوده می نرم اهداف و روش هایی را ارزیابی می کند که ما را قادر می سازد تا بوسیله کاهش جهانی زباله های پلاستیکی دست پیدا کنیم. در حال حاضر برآوردها مشعر از آن است که هر سال حدود هشت میلیون تن خاشاک پلاستیکی وارد اقیانوس ها، دریاچه ها و رودخانه های جهان می شود.

هرچند میزان های ریاضی جدید حاکی از آن است تا سال ۲۰۳۰ مدل سالانه زباله های پلاستیکی ۱۷۳ کشور به ۵۳ میلیون هیکل افزودن پیدا می بطی ء.

نیز این مطالعه سناریوهای آتی برای شکل پذیری کاهش جهانی زباله های پلاستیکی به کمتر از هشت میلیون کالبد تا سال ۲۰۳۰ با مصرف از استراتژهای موجود از جمله کاهش زباله پلاستیکی، گشایش مدیریت پسماند و پاکسازی محیط زیست را مدلسازی کرده است.

به گزارش گاردین، تو این مطالعه آمده است: بوسیله ترانه تحقق این هدف لازم است زباله های پلاستیکی حدود ۲۵ تا ۴۰ درصد کاهش مشهود کند و مدیریت پسماند پلاستیکی در کشورهای کمتر درآمد از شش بوسیله ۶۰ درصد تکثیر علنی بطی ء. همچنین پاکسازی ۴۰ درصد از زباله های تولیدی در سال ضروری است.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز ارتعاش نگاری ناحیه اطلاع دادن کرد: زمین لرزه ای به اهمیت ۴ ریشتر در ساعت ۱۵:۵۱ حوالی نهبندان درون استان خراسان جنوبی را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ عدل.

هنوز از خسارات احتمالی این زلزله اطلاعاتی درون مشت حلق.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی نیکزاد، نایب رئیس دوم محفل شورای اسلامی به کرونا مشغول شد.

نیکزاد بی آرامی اکنون درون قرنطینه خانگی به قاعده می برد و حال عمومی وی، خوب گزارش شده است.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از مجلس خبرنگاران جوان، یکی از اعضای دفتر آیت الله یوسف صانعی از مراجع عظام تقلید اخبار کرد: آیت الله صانعی دیشب به علت پیچ خوردگی پا پهلو اثر زمین خوردن، دستخوش انکسار عظم لگن و همچنین مچ مشت شده است که بلافاصله به درمانگاه نکویی قم منتقل شد و دامن علاج قرار گرفت.

او گفت: حال عمومی آیت الله صانعی مطلوب است ولی به برهان شرایط جسمانی که دارند مشکلاتی حیات دارد.

این جثه دفتر آیت الله یوسف صانعی امتداد داد: منتظر اعلام نظر نهایی پزشک متخصص در وابستگی با غش و عمل جراحی هستیم.

به گفته یکی از پزشکان معالج این مرجع تقلید، شدت مصدومیت نسبتا زیاد اما وضعیت آیت الله صانعی با ثبات و مراحل تداوی زیر نظر پزشکان متخصص آغاز شده است و برای دریافت معلومات باریک بین تر درباره  دامنه و آثار شکستی ها در لگن و دست، باید هواخواه نتایج کامل تجسس ها بود.

آیت الله صانعی متولد ۱۳۱۶ نیک آباد اصفهان است.
AشرکتGHAROOOON PUBG اعلام کرد که تنسنت گیمز دیگر به نشانی شریک حقیقی گستردن با آن ها همکاری نمی کند. دلیل اتخاذ این تصمیم، رفع نگرانی های شانس هند بود که اخیرا ضیق زیادی بر انبازی ها و اپلیکیشن های چینی وارد می کند. هندی ها اخیرا ۱۱۷ اپلیکیشن چینی را درون کشور خویشتن ممنوع اخبار کرده اند.

تنسنت گیمز شرکت ناشری حیات که پیش از قطع همکاری، بازی PUBG Mobile را تو بازار هند توزیع می کرد. PUBG Corporation اخبار کرد که حق توزیع بازی خود را از انبازی باستانی می گیرد و به عنوان ناشر اصلی تو بازار هند فعالیت خواهد کرد. البته هیچگاه جزئیاتی از ادامه یا توقف همکاری با تنسنت داخل بازارهای دیگر منتشر نشده است.پابجی برای توزیع اپلیکیشن درون هند به صورت ول اقدام می کند تا شاید ممنوعیت برداشته شود

درون کمی از بیانیه ی پابجی پیرامون اسکان باهم اتحاد کردن با تنسنت در هند می خوانیم: «از این پس، شرکت PUBG Corporation تمامی مسئولیت های توزیع و انتشار را برعهده خواهد گرفت. بی قراری زمان با برنامه ها و تلاش های همدستی برای ارائه ی تجربه ی ویژه بازی PUBG در هند، ما ضامن هستیم که محیطی ارزان و تابع قوانین محلی را برای امتحان ی کاربری بازیکنان فراهم کنیم». داخل امتداد ی بیانیه گفته می شود که PUBG به عنوان محبوب ترین بازی در بازار هند، فرایندهای ممنوعیت انتشار بازی ها داخل آن کشور را رصد می کند و فعالیتی تعاملی با جامعه ی بزرگ کاربرانش در هند خوهد داشت.

دهلی ابتکاری هفته ی پیش ۱۱۸ اپلیکیشن را به خاطر چالش های حریم خصوصی و امنیت در کشور هند ممنوع اعلام کرد. ممنوعیت اخیر، داخل ادامه ی اقدامی بود که درون ماه جون انجام شد و درنهایت به ممنوعیت تعداد زیادی اپلیکیشن چینی ازجمله تیک مو انجامید. هند در هیچگاه یک از کار های ممنوعیت خود به صورت یمین بوسیله نام چین رمز نمی کند. ازطرفی حرکت های اخیر بستگی و وابستگی زیادی بوسیله انقلاب های سیاسی بین دو قدرت ارشد هسته ای دارند.

جی رانگ، سخنگوی سفارت چین داخل هند، هفته ی گذشته در نفوذ به تصمیم دولت هند ابراز التهاب کرد. او از تصمیم دهلی نو مبنی بر ممنوعیت اپلیکیشن های چینی با عنوان «نگرانی از امنیت ملی» متأسف بود. رانگ تو کمی از صحبت های خود از بخت هند خواست که تابع قوانین بین المللی باشد و زمینه ی رقابت سالم را برای همه ی اپلیکیشن ها و سرویس ها از همه ی کشورها، ازجمله چین، فراهم کند. او می گوید اقبال چین همیشه شرکت های کوشا در بازارهای بین المللی را ملزم می کند تا از قوانین کشور محل فعالیت، پیروی کنند.



پابجی پیش از اعلام اجازه ممنوعیت دولت هند، آمار ۴۰ میلیون کاربر کوشا ماهانه را در آن کشور ثبت کرده وجود. این بازی، پردرآمدترین اپلیکیشن هند و حتی بالاتر از اپلیکیشن های پرطرفداری همچون نتفلیکس و تینتر قرار می گرفت. شرکت عنف ای PUBG Corporation درباره ی رخدادها و غرض های اخیر گفت:شریک شدن پابجی، به طور طولانی تصمیم ها و راهکارهای قضا و قدر هند مبنی پهلو حفاظت از خریم خصوصی و ایمنی داده ی کاربران را درک می کند و بوسیله آن ها جاه می گذارد. حریم خصوصی و امنیت کاربران، در اولویت اول همکاری ما فراغت دارد. ما امیدوار هستیم که داخل همکاری نزدیک با شانس هند، راهکاری بخاطر ارائه ی مجدد امتحان ی ورزش دوست داشتنی پابجی به کاربران جلوه گر کنیم. راهکاری که با قوانین و تنظیم گری های قانونی هند نیز کاملا هماهنگ باشد».مقاله های مرتبط:تیک تاک و ده ها اپلیکیشن چینی دیگر داخل هند مسدود شدپابجی موبایل و ۱۱۷ اپلیکیشن چینی دیگر درون هند عقد شدند

گوگل و اپل، هفته ی گذشته و بوسیله خاطر دستور قضا و قدر هند، اپلیکیشن بازی های پابجی را از مارکت های اپلیکیشن خود درون آن کشور حذف کردند. البته برضد اپلیکیشن های دیگر مانند جستن تاک که داخل هند کاملا ممنوع اعلام شدند، بازی های پابجی هنوز برازنده ایفا تو آن کشور هستند. درنهایت درصورت ادامه دار شدن وضعیت فعلی، حدس توقف فعالیت بازی ها بی قراری وجود دارد.

نکته ی قابل توجه اینکه شریک شدن چینی تنسنت ظاهرا در فرایندهای توسعه ی بازی های پابجی نیز با شرکت اجبار ای همکاری می کند. بازی هایی همچون PUBG Mobile Nordic Map و Livik و PUBG Mobile Lite ظاهرا با همکاری تنسنت توسعه روشن می کنند. همین موارد باعث پیچیده پر حرارت شدن فعالیت پابجی در هند می شود. کارشناسان می گویند انبازی تنسنت درون توسعه ی بازی، حتی پس از کمیت مشارکت در توزیع حزن احتمالا پابجی را تو راسته هند با چالش روبه رو می کند. به هرحال توسعه ی ورزش با همکاری همکاری چینی حزن می تواند دلیلی بخاطر بهانه های ایمنی ملی نصیب و قسمت هند باشد.بیشتر بخوانید:ویدیوی تبلیغاتی ایکس باکس سری اس، مشخصات مقدماتی کنسول را پدیدار کردایکس باکس سری S S مایکروسافت با قیمت ۲۹۹ دلار رسما تأیید شدبازی ماینکرفت به پلی استیشن VR می آیدبرنامه نویسی کالیفرنیایی ورزش Doom را روی وسیله آزمایش ابستنی انجام کردمایکروسافت آکادمی ایکس باکس را برای آموزش ساخت ورزش معرفی کردن
به گزارش همشهری آنلاین و بوسیله نقل از سایت کمیسیون استقلال، با اعلام احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال، پس ازآن از مذاکرات با رشید مظاهری، این دروازه بان با قراردادی بوسیله مدت دو فصل بوسیله صورت رسمی بوسیله جمع استقلالی ها اضافه شد.

این دروازه بان ۳۱ ساله و ملی پوش سابقه بازی در آویشن های خلاصی اهواز، فولاد، ذوب آهن و تراکتور را درون ترازنامه خود دارد.
AAAAمرسدسGHAROOOONGHAROOOONGHAROOOONGHAROOOON بنز S S کلاس، یکی از باستانی ترین محصولات همدستی سازنده از سال ۱۹۵۴. است نسل ششم این خودرو با کد W222، سال ۲۰۱۳ رونمایی شد بوسیله مدت نسبتا طولانی تو شیار تولید پایا. ماند جالب اینکه، سلاله پنجم S کلاس S با تیراژ ۵۱۶ هزار وسیله بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳، پرفروش ترین مدل از این نوع بوده و نسل ششم که ۸ سال اخیر عرضه شد، کم ترین توقع را با ۳۷۳ هزار دستگاه.

داشته است نمای رو بوسیله رو در استاندارد ۲۰۲۱ نسبت بوسیله سراب قبل، متفاوت است اما فراتر از انتظار و. هنجارشکن حلق چراغ های مخلوق تر، کاپوت کشیده مرطوب و چرخ های بزرگ تر با حد ۲۱ اینچ، خاندان متاخر مرسدس S بنز کلاس S را بیشتر از قبل، اسپرت و کبیر قبول. جلوه می دهد جلوپنجره نیز، یادآور مدل های کلاسیک مرسدس بنز در آخرین دهه های.



قرن بیستم است داخل نمای پشت، کشیدگی سقف تا روی مجری امتداد دارد که سبکی مورد توجه خودروهای لوکس و سوپرلوکس جدید، مثل رولزرویس گوست ۲۰۲۱ و بنتلی. فلاینگ اسپور است چراغ های عقب هم بوسیله تبعیت از اصطلاح نقشه کشی دیده شده در سدان-AMG GT 4 Door ، حالت افقی.

و مثلثی دارند مدیران مرسدس بنز معتقدند، تفاوت اصلی مدل ۲۰۲۱ با نسل قبل بوسیله فناوری های موجود داخل کابین و هوشمندسازی. خودرو مربوط/است نمایشگر ۱۲ ۸ اینچ لمسی در مرکز/داشبورد و ۱۰ ۳ اینچی پشت فرمان، کاملا استثنا. از هم هستند این نمایشگرها از فناوری OLED استفاده می کنند و کیفیت تصویر بهتری نسبت به میزان. قبلی خواهند داشت فرامین صوتی به سیستم مشغولیت و رفاهی MBUX، می تواند ۲۷ واژه دنیا را تشخیص دهد؛ درحالی که سرنشینان عقب هم می توانند با آن. مناسبت مقاوم کنند نورپردازی داخل حجره نیز، ۷ رنگ جزیی متفاوت با ۶۴ طیف را. پوشش می دهد قرار است سیستم تعلیق و فناوری خودران در نسل متاخر مرسدس بنز کلاس S، فراتر از دیگر محصولات.



شرکت سازنده باشد تا پیش از معرفی نسخه های AMG و میباخ، دو معیار S مرسدس بنز کلاس S با کدهای S500 و S580 عرضه خواهند شد. که همگی هیبرید هستند میزان نمونه با پیشرانه ۳ لیتر ۶ سیلندر خطی همراه موتور ۴۸ ولت و فناوری EQ Boost قدرت ۴۲۹ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتن. متر فراهم می بطی ء مرسدس بنز S580 با پیشرانه V8 چهار لیتر درکنار موتور برقی، ۴۶۹ اسب تبخیر قدرت و ۷۰۰ نیوتن. متر گشتاور خواهد داشت این خودروها با مجری دنده خودکار ۹.



سرعته عرضه خواهند شد جزئیات بیشتر از توانایی های فنی و حرکتی خودروهای جدید مرسدس بنز کلاس S،. هنوز اعلام نشده است باتوجه به اضافه غلبه پیشرانه و تنوع امکانات در مدل استاندارد، احتمالا آستانه ارج این خودرو بیشتر از ۹۴ هزار دلاری خواهد بود که برای نسخه.

 



 ۲۰۲۰ پرداخت:می شود بیشتر بخوانید پژو 3008 مدل ۲۰۲۱ معرفی شدفورد از ربات های چهارپای بوستون داینامیکس استعمال می کندنسل جدید رولزوریس گوست ۲۰۲۱ معرفی کردن شدمشخصات و نرخ احتمالی شاسی (بلند روسی) یواز پاتریوت UAZ Patriot در ایرانکارمانیا از سدان برقی ek1
هر سال خودروهای متاخر درمقایسه با مقیاس های پیشین تیره نمدار می شوند. چندی خودروهای امروزی به حدی مرموز شده اند که به پنجاه ریزپردازنده مجهزند و همین فرمان سبب شده که امکان تعمیر آن ها به مشت مالکان تا وزن یدکی کاهش یابد. تو عوض، این معیار از پیچیدگی و استفاده از قطعات الکترونیکی نمره و رفع ایراد در خودروهای امروزی را بخاطر متخصصان تسهیل کرده است. باتوجه به جریان رو به افزایش میزان پیچیدگی داخل خودروها، در این مقاله ترانه داریم دلایل پیچیدگی و نحوه ی امر پردازنده ها و قطعات الکترونیکی داخل خودرو را تطویل دهیم.

خودروهای جدید درمقایسه با گذشته امنیت تر، پاک تر، راحت برنده و هوشمندترند. پیشرفت در این ماخذ ها بوسیله لطف رشد چشمگیر فناوری در عرصه ی الکترونیک و تولید پردازنده نما زده است. به طور خلاصه، دلایل عمده ی نمو پیچیدگی در خودروها عبارت اند از:نیاز به کنترل های پیچیده تو پیشرانه بخاطر بزرگداشت استانداردهای مصرف سوخت و تولید آلایندهنیاز سیستم های پیشرفته ی نقص یابیساده سازی تولید و طراحی خودروکاهش سیم کشی در خودرونیاز به امکانات زنهار و رفاهی متاخر

درادامه با معاینه هریک از این دلایل، تأثیر آن ها بر مدل تاریکی خودرو را بیان می کنیم.کنترل های مبهم ی پیشرانه

پیش از پذیرش قوانین اشاعه آلایندگی تو خودروها، امکان ساخت پیشرانه بدون نیاز به ریزپردازنده وجود داشت. با پذیرش قوانین و استانداردهای بین المللی باطراوت گیرانه، حاجت به طراحی جهیز های کنترلی مرموز برای تنظیم نسبت سوخت و محیط دریافتن شد. سیستم کنترلی انتظام نسبت سوخت به فضا به کاتالیزور امکان پالایش گازهای زیان بخش و جلوگیری از ورود آلاینده ها به اتمسفر را می دهد.

کنترل پیشرانه وزین ترین و پیچیده ترین امر پردازشی و واحد کنترل پیشرانه (ECU) قدرتمندترین واحد پردازنده تو خودرو است. ECU از حلقه ی کنترلی سپرده استفاده می کند که شهریه ی آن بررسی خروجی سیستم برای تنظیم ورودی سیستم است که در این مورد کنترل گازهای خروجی از اگزوز و انتظام مصرف سوخت بهینه است. واحد ECU با جمع آوری صدها داده از حسگرهای متنوع تقریبا از همه چیز تو خودرو مطلع است. قدم ی اطلاعات ورودی به واحد کنترل پیشرانه از دمای مبرد سیستم تهویه تا میزان اکسیژن موجود در سیستم اگزوز گسترده است.



واحد کنترل پیشرانه در هر ثانیه میلیون ها پردازش روی داده های موجود انجام می دهد که مقایسه ی داده با مقادیر استاندارد، محاسبات تیره برای شمارش ی بهترین زمان بارقه زنی شمع ها و لحاظ ی مدت بازماندن انژکتور برای پاشش سوخت را محتوی می شود. همه ی این کارها تنها بخاطر اطمینان از کاربرد سوخت بهینه و پاسداری قطع میزان آلایندگی عمل می شود.

هر واحد پردازنده ی مدرن از پردازنده ی ۳۲ بیتی ۴۰ مگاهرتز تشکیل شده است که درمقایسه با پردازنده های کامپیوترهای شخصی بسیار ضعیف به نظر می رسد؛ اما باید بدانید که کدهای موجود در ECU زیاد نیکوترین تر و استیل تر از یک پردازنده کامپیوتر انحصاری است.اجزای واحد کنترل پیشرانه (ECU)

پردازنده ی مرکزی ECU همراه صدها جزء دیگر روی مداری چندلایه بوسیله رخ یکپارچه تعبیه شده است. تعدادی از اجزای مهم ECU عبارت اند از:مبدل های آنالوگ به دیجیتال

این مبدل ها شهریه ی بازخوانی خروجی حسگرها نظیر حسگر اکسیژن و دگرگونی آن به سیگنالی فهم شدنی برای پردازنده را برعهده دارند. خروجی حسگرها بوسیله صورت سیگنالی با ولتاژ ۰ تا ۱/۱ است و به دلیل آنکه پردازگر فقط می تواند سیگنال های دیجیتال را بفهمد، مبدل ولتاژ را به رشته عدد ی دیجیتال ۱۰ بیتی دگرگونی می کند.خروجی دیجیتال سطح رفعت

در بسیاری از خودروهای مدرن، واحد کنترل پیشرانه وظیفه ی کنترل هم زمان شمع ها و میزان پاشش سوخت و تدبیر سیستم یخ کار کننده را برعهده دارد. طولانی این وظایف فقط با سیگنال خروجی دیجیتال امکان پذیر است. سیگنال دیجیتال به صورت جلوه گر یا خاموش تعریف می شود و هیچ حد میانه ای را محتوی نمی شود. پردازنده با تولید سیگنال خروجی بسیار فرسوده به طور مستقیم نمی تواند اجزای خودرو را کنترل کند؛ به همین دلیل، سیگنال خروجی از پردازنده به ترانزیستور موجود تو خروجی دیجیتال سطح رفعت نقل مکان می شود و آن را کوشا می کند تا با اضافه کارمایه سیگنال به سطحی بالاتر، انرژی موردنیاز بخاطر کنترل اجزای مختلف را مهیا کند.مبدل های دیجیتال به آنالوگ

همان طورکه پیش تر رمز شد، سیگنال خروجی ECU بوسیله صورت دیجیتال است و سیگنال ورودی بوسیله بعضی از اجزای خودرو باید به رخ آنالوگ باشد؛ ازاین رو، مبدل های دیجیتال به آنالوگ وظیفه ی تبدیل این سیگنال ها را برعهده دارند.نویزگیر/بهبوددهنده ی سیگنال

گاهی برای بهبود استعداد خواندن سیگنال های ورودی و خروجی باید تنظیماتی روی آن ها ادا شود. برای مثال، مبدل آنالوگ به دیجیتال که مستمری ی خواندن سیگنال حسگر اکسیژن را برعهده دارد، به گونه ای نقشه کشی شده که سیگنال های بین ۰ تا ۵ ولت را شناسایی کند؛ اما حسگر اکسیژن سیگنال های بین ۰ تا ۱/۱ ولت تولید می بطی ء. با وجود قرارگیری سیگنال داخل گام ی کارگر مبدل، بهتر است بوسیله مشیت به حداقل رساندن خطای سیستم، بوسیله کمک بهبوددهنده سیگنال حسگر را تا محدوده ی ۰ تا ۴/۴ ولت تکثیر دهیم.چیپ های ارتباطی

این چیپ ها شهریه ی رعایت انواع استانداردهای ارتباطی را در خودرو برعهده دارند. درحال حاضر، رادیکال ترین مقیاس ارتباطی که در خودروها تکریم می شود، اجازه می دهد که سرعت ارتباطات تا ۵۰۰ کیلوبایت پیاده شدن ثانیه باشد. این سرعت درمقایسه با گذشته اضافه چشمگیری یافته است؛ چراکه داخل خودروهای امروزی سرعت تبادل مفروضات میان اجزای مختلف متجاوز ضروری است و فداکار اجزا صدها بار درون حین اطلاعات را به گذرگاه های ارتباطی ارسال می کنند.سیستم های پیشرفته ی عیب یابی

یکی از مزایای مهم استعمال از گذرگاه های ارتباطی تو خودروها امکان ارجاع پیام بروز جرم به واسطه ی هر بخش از خودرو بوسیله ماژول مرکزی است. ماژول مرکزی با ذخیره ی خطاهای مخابره شده امکان بازیابی آن ها بوسیله کمک دستگاه دیاگ را مجهز می نرم. این فناوری باعث تسهیل عیب یابی در مواقعی می شود که ایراد به رخ متناوب بروز می کند؛ مثلا صدایی که گاهی و داخل شرایطی خاص از پیشرانه بوسیله گوش می رسد.میسر سازی تولید و مدل سازی خودرو

داشتن مدل ارتباطی داخل خودروها سبب تسهیل فرایند نقشه کشی و تولید خودرو شده است. برای تشریح این موضوع سهل سازی طراحی و تولید صفحه ی کیلومترشمار را وارسی می کنیم. صفحه ی کیلومترشمار که در خودروهای مدرن به صورت کاملا دیجیتال درآمده است، مواجب ی جمع آوری و نمایش معلومات را برعهده دارد. سایر مقدر شدن های خودرو از بیشتر داده ها ارائه شده ی این نمایشگر به طور لحظه ای استفاده می کنند. برای مثال، واحد کنترل پیشرانه (ECU) بوسیله طور لمحه ای از سرعت پیشرانه و دمای مبرد موجود در جهیز خنک طرز کار خودرو آگاه است. کنترل کننده ی سیستم انتقال غلبه نیز از سرعت نفس ای خودرو و کنترل کننده ی سیستم ترمز ضدقفل از ایرادات موجود داخل این جهیز معارفه دارد.

همگی ی این اجزا تمام معلومات خویشتن را بوسیله گذرگاه ارتباطی ارسال می کنند. واحد کنترل پیشرانه همچنین چندبار در ثانیه مجموعه ای از داده ها را به این گذرگاه ارسال می کند که حاوی دسته بندی و اطلاعات است. هر حصه از خودرو داده های مربوط به خود را تشخیص می دهد و اخذ می درنگ و براساس دستورها ECU تغییرات لازم را اعمال می بطی ء. داخل این میان، کیلومترشمار با دریافت مفروضات خاصی که باید به نمایش بگذارد، بوسیله طور نفس ای وضعیت اطلاعات موردنیاز شوفر را تبدیل می دهد.

بیشتر خودروسازان کیلومترشمار و سایر اجزای مربوط بوسیله آن را بوسیله طور طولانی و مونتاژشده از تأمین کنندگان می خرند. این امر موجب می شود که تأمین کننده باتوجه به نیازهای خودروساز امکان تغییر در کیلومترشمار را داشته باشد و فرایند نقشه کشی و تولید بخاطر خودروساز و تأمین کننده تسهیل می شود. این کار به لطف صعود تو طراحی گذرگاه های ارتباطی و بینش الکترونیک انجام می شود. برای مثال، خودروساز به جای نمایش ی اطلاعات و نمودارهای مربوط بوسیله هر پارامتر در خودرو، تنها ودیعه های اطلاعاتی تولیدشده ی ECU را دراختیار تأمین کنندگان می گذارد و تأمین کنندگان بوسیله جای آنکه وقت خویشتن را صرف کردن اطلاع از نحوه ی تولید سیگنال های سرعت باتوجه بوسیله سرعت چرخش لاستیک ها کنند، سیستمی را مدل سازی می کنند که با خواندن مفروضات موجود در بسته های اطلاعاتی و برقراری ارتباط مناسب با گذرگاه های ارتباطی، داده ها لحظه ای خودرو را به نمایش بگذارد. این فقره درمجموع سبب جذابیت برون سپاری طراحی برای خودروساز و تسهیل شرکت میان تأمین کننده و خودروساز می شود.

شهید دیگر، سعی تأمین کنندگان بخاطر ساده سازی تولید و نقشه کشی خودرو درزمینه ی ساخت حسگرهای هوشمند است. در گذشته، حسگرهای موجود داخل خودرو با انتقال سیگنال های الکتریکی که اغلب دقت کافی نداشتند، وضعیت نفس ای اجزای خودرو را دراختیار واحد کنترل پیشرانه می گذاشتند. درون سال های اخیر با ظهور حسگرهای هوشمند که بوسیله ریزپردازنده و بهبوددهنده ی سیگنال دیجیتال مجهز شده اند، سبب شده معلومات حسگرها به نعوظ مستقیم به گذرگاه های ارتباطی نقل مکان شود. انتقال مستقیم داده ها علاوه کنار اضافه سرعت پاسخ گویی، موجب افزایش مداقه و کاهش نویز در سیگنال ها می شود.کاهش سیم کشی داخل خودرو

در خودروهای قدیمی، هریک از دکمه های موجود داخل خودرو ازطریق سیمی مستقل به مایه ی مدنظر هموار حیات که با افزایش تعداد دکمه ها سیم کشی داخل خودرو پیچیده و خرج پیاده شدن می شد. با پیشرفت فناوری و مرموز ترشدن خودروها، استفاده از تکنیک تسهیم سازی (Multiplexing) در شبکه ی سیم کشی خودرو اجتناب ناپذیر شد. تکنیک مالتی پلکسینگ به ایفا اختلاط جریان های ترافیک و تجمیع آن ها به نشانی جریانی واحد می گویند که ازطریق یک خط ارسال می شود. تو سیستم تسهیم ساز، هر ماژول که حداقل بوسیله یک ریزپردازنده مجهز است، وظیفه ی ادغام سیگنال های ورودی و خروجی بخشی از خودرو را برعهده دارد. برای مثال، در خودروهایی که تعداد یدکی دکمه ی کنترلی روی تو آن ها موجود است، احتمالا از ماژولی سهم ساز بهره می برند که وظیفه ی ادغام سیگنال های بخش داخل خودرو را برعهده دارد. این ماژول با تجسس و ادغام کامل سیگنال های ورودی و خروجی از کنترل های موجود روی در، سبب حذف سیم کشی اضافی و ساده سازی سیستم های برقی در خودرو می شود.

برای درک بهتر نحوه ی کار این سیستم تصور کنید که راننده برای تنظیم آینه بغل خودرو تکمه ای را ضیق می دهد. با فشردن این دکمه، ماژول در داده ای بوسیله گذرگاه ارتباطی خودرو ارسال می بطی ء. این مفروضات به ماژولی دیگر امر می دهد که موتور آینه بغل را در جهت تعیین شده لول دهد. تمام این دستورها ازطریق سیگنال های ادغام شده ی دو رشته سیم ارجاع می یابد.نیاز به امکانات حمایت و رفاهی جدید

داخل سال های گذشته، خودروها به جهیز های امنیت متعددی نظیر ترمز ضدقفل (ABS) و کیسه های هوا حاضر شده اند. سیستم های امان جدیدتر همانند کنترل طول و کنترل پایداری نیز کم کم بوسیله نشانی موارد استاندارد در طولانی خودروها به کار بنده می شوند. هریک از این سیستم ها ماژول کنترلی جدیدی به خودرو اضافه می بطی ء که خود چند ریزپردازنده دارد. با افزوده شدن هر جهیز رفاهی یا ایمنی متاخر توان پردازشی موردنیاز اضافه می یابد. باتوجه به چشم انداز موجود تو عرصه ی خودروسازی، داخل آینده شمار سیستم های حمایت و رفاهی در خودروها بیش بیشتر از گذشته خواهد بود و همگی ی این ها به معنای افزایش توان پردازشی و درنتیجه، اضافه نیاز الکتریکی خودروها است. این موضوع سبب شده خودروسازان برای پاسخ گویی به نیاز الکتریکی روبه رشد بوسیله جای استفاده از سیستم های ۱۴ ولتی به سوی به کارگیری سیستم های ۴۲ ولتی لول کنند.بیشتر بخوانید:اولین گیگافکتوری در بریتانیا صنعت خودروسازی را متحول خواهد کرد؟چگونه توربوشارژر برقی بوسیله کاهش آلایندگی و بهبود عملکرد فنی کمک می کند؟هزینه تعویض روغن بی ام و داخل آمریکا چقدر است؟مرسدس بنز در محکمه بخاطر نادیده گرفتن راست اختراع نوکیا، محکوم شدفناوری نمایشگر لمسی با تشخیص از رویه دور، چگونه فقره می کند؟
تمامی طرفداران دنیای ابدار افزار قطعا به سخنانی که جن سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، قصد دارد درون تشریفات هفته ی آینده به زبان بیاورد، توجهی ویژه خواهند کرد. گفته می شود انویدیا قصد دارد سه شنبه ی آینده با برگزاری مراسمی آنلاین پس از مدت ها نسل جدید کارت گرافیک سری جی فورس را که ظاهرا بر محور ی معماری امپر تولید شده اند رونمایی کند. در فاصله ی باقی مانده تا فرا فرود امدن مراسم انویدیا، این مشارکت پردازنده گرافیکی جدیدی را بدون هیاهوی رسانه ای معرفی کرده است. 

جدیدترین تراش ی سری GeForce MX در سکوت خبری رونمایی شده. پردازنده های سری جی فورس MX هموار جزو پردازنده های گرافیکی بسیار خوب لپ تاپ ها بوده اند و کمتر از لیاقت گیرایی بوسیله آن ها توجه شده است. درحالی که شوق رونمایی محصول جدید نداشتیم، تیم سبز، وب سایت رسمی خویشتن را با صفحه ای جدید به روزرسانی کرد، بدون اینکه قبلا جزئیاتی از علیه جدید دردسترس رسانه ها قرار داده باشد.

جی فورس ام ایکس ۴۵۰ (Nvidia GeForce MX450) پردازنده ی گرافیکی جدیدی است که برای دنیای لپ تاپ ها رونمایی شده و طبق ادعاهای مطرح شده، نخستین پردازنده ی گرافیکی موبایلی (مخصوص دستگاه های زیبنده حمل) انویدیا است که توانایی پشتیبانی از استاندارد PCIe 4.0 را دارد.  جی فورس ام ایکس 450 انویدیا درون زمینه ی بهسازی عکس و ویدئو و اجرای بازی، نسبت به سلاله فعلی پیشرفت کرده است

انویدیا در وب سایت رسمی خویشتن می گوید MX450 نسبت به پردازنده ی گرافیکی خاندان فعلی سری MX عملکرد بهبودیافته ای در وظایف مختلف نظیر بهسازی عکس و ویدئو و البته سناریوهای گیمینگ دارد. انویدیا بوسیله نعوظ دقیق نگفته که MX450 تا چه وزن نسبت به MX350 صعود کرده است؛ بوسیله علاوه مشخصات فنی دقیق تراش را هم نمی دانیم.

همان طور که گفتیم انویدیا درون بین مشخصات فنی MX450 از پشتیبانی از PCIe 4.0 واج به میان می آورد، اما احتمالا این همدستی بوسیله پردازنده های مرکزی سری تایگر لیک اینتل اشاره کرده است. تولیدکنندگان لپ تاپ به طور معمول پردازنده های مرکزی اینتل را با پردازنده های گرافیکی انویدیا همراه می کنند؛ بنابراین تو آینده ای نزدیک شاهد تنوع فوقانی از لپ تاپ ها با پردازنده های سری تایگر لیک اینتل و پردازنده ی گرافیکی MX450 انویدیا خواهیم وجود.

جمله ای که انویدیا برای رمز بوسیله پشتیبانی از PCIe 4.0 گفته، کمی مبهم است. احتمالا انویدیا خواسته است بگوید GeForce MX450 با پردازنده هایی که از PCIe 4.0 پشتیبانی می کنند به منت کار می بطی ء. فراموش نکنید MX450 مخصوص دستگاه های اقتصادی است و به همین دلیل روزی مندی آن از مقیاس PCIe 4.0 منطقی بوسیله نظر نمی رسد. محضر PCIe 4.0 درون دستگاهی اقتصادی فداکار مزیت ها به همراه می آورد، اما این مزیت ها چندان بزرگ و مهم نیستند. 

جی فورس MX450 جدیدترین عضو از خانواده ی پردازنده های گرافیکی کم مصرف و ناچیز قدرت انویدیا به احصائیه می آید که بوسیله طور اختصاص بخاطر لپ تاپ های مصنوع و ریختگی کمیت ساخته شده است. پردازنده های گرافیکی سری جی فورس MX در ابتدا برای رقابت یمین با پردازنده های گرافیکی ناتوان اینتل مصنوع شدند تا به کاربران لپ تاپ های مخلوق و سبک امکان ویرایش سهل ی تصاویر در فتوشاپ را بدهند. بااین حال طی سال های اخیر بسیاری از تحلیلگران به این نتیجه گویا اند که انویدیا با پردازنده های سری MX تا حد یدکی داخل معلول ساختن دردسر برای اینتل است. این قوم از پردازنده ها برای ارائه ی عملکرد بهتر نسبت به پردازنده های گرافیکی مجلس اینتل، از قدرت کافی برخودار هستند و توجه کسانی را که به متعاقب پردازنده ی گرافیکی مجزا در لپ تاپ هستند، احضار می کنند.

پردازنده های گرافیکی سری MX با وجود یدک کشیدن نام برند جی فورس، برای اهداف گیمینگ مخلوق نشده اند. برای مثال پردازنده ی گرافیکی GeForce MX350 بوسیله حدی سریع العمل حیات که عملکرد بهتر از پردازنده های گرافیکی مجتمع سلسله دهمی سری Iris Plus اینتل از خود نشان می داد، اما به حدی قدرتمند نبود که بتوانیم از آن بوسیله عنوان پردازنده ای مقدم برای خانواده ی GTX یا تا اینکه GT یاد کنیم. فعلا مشخصات متخصص کنجکاو Nvidia GeForce MX450 را نمی دانیم

انویدیا همچنین هموار روی این عین که پردازنده های گرافیکی سری MX مخصوص گیمینگ نیستند، تأکید کرده است. آویشن سبز تاکنون جزئیات دقیق مربوط به قابلیت های گیمینگ GeForce MX450 را اعلام نکرده است، ولی رسانه ی نوت بوک چک می گوید پردازنده ی گرافیکی موردبحث پهلو محور ی تراشه ی Turing TU117 ساخته شده است. این رسانه در گزارش اختصاصی خود اعلام می بطی ء که انتظار دارد پردازنده ی گرافیکی GeForce MX450 قدرتی داخل بین MX350 و کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 1650 از خویشتن مدال دهد.

اگر انویدیا فرجام بخواهد در پردازنده های خانواده ی MX هسته های باستانی سری پاسکال را بر بگذارد و مشغول استفاده از هسته های قوم ی تورینگ شود، تماشاچی بهبودی نمودار درون توانایی های پردازنده ی MX450 خواهیم بود. به لطف بهره مندی از هسته ی تورینگ، پردازنده ی گرافیکی جدید انویدیا می تواند از کدک های شیرهدار افزاری اختصاصی شرکت بخاطر کدگذاری (اِنکُد) و بازگشایی کد (دی کُد) پشتیبانی درنگ. پردازنده های گرافیکی MX150 و MX250 و MX350  که مجهز به هسته های پاسکال هستند توانایی پشتیبانی از فناوری NVENC/NVDEC انویدیا را ندارند که نکته ای منفی برای آن ها بوسیله حساب می آید. 

پردازنده ی گرافیکی MX450 انویدیا درکنار پشتیبانی از استاندارد PCIe 4 اقتدار پشتیبانی از ذهن ی GDDR5 و GDDR6 را دارد. رسانه ی معتبرتامز هاردور ظن می دهد که تراشه ی جدید انویدیا برخلاف ادعاهای مطرح شده تو سایت رسمی شرکت، اقتدار پشتیبانی از معیار PCIe 4.0 را نداشته باشد. به طور دقیق نمی دانیم که پردازنده ی گرافیکی رده پایینی همچون MX450 چه مزیت هایی از PCIe 4.0 می سرما. احتمالا انویدیا بخواهد به لطف PCIe 4.0، از لاین های کمتری استفاده کند تا درنهایت مصرف کارمایه کاهش یابد. بیشتر بخوانید:افزودن فروش پردازنده ها و کارت های گرافیکی داخل دوران مسری کروناآمپر؛ آنچه از نسل بعدی کارت های گرافیک انویدیا می دانیمقیمت انویدیا GeForce RTX 3090 به همراه دو تمثال از این گرافیک معلوم شددرآمد زیرمجموعه دیتاسنتر انویدیا برای اولین بار از جزء بازی بیشتر شدعملکرد فراتر از حد امید انویدیا در سه ماهه دوم سال مالی 2020