بازی کده مجله تخصصی مهندسی برق

درونگرایی یکی از مباحثی است که تصورات نادرست زیادی درباره‌اش وجود دارد و فرد درونگرا، معمولا تو اعتقاد عامهٔ مردم به‌عنوان انسانی جامعه‌ستیز، سرد، خجالتی و عزب شناخته می‌شود و چنین ویژگی‌هایی به او نسبت داده می‌شود. این تو حالی است که واقعیت امر کاملا برخلاف این تصورات نادرست است و درونگرایی، به‌عنوان یک محدودیت شخصیتی، می‌تواند تو وضعیت و موقعیت‌های گوناگون، برای بی مانند درونگرا ارزشمند باشد و به کمک او بیاید. در ادامهٔ این مقاله، پس از مقدمه‌ای کوتاه دربارهٔ این مسئله، بوسیله ذکر مزایای درونگرایی خواهیم صیقل. با ما همراه باشید.

حتما بخوانید:درون‌گرای برون‌گرا کیست؟چطور درون‌گرایی، بیل گیتس را پولدار کرد؟آیا می‌توان بوسیله نتایج آزمون تیپ های شخصیتی MBTI اعتماد کرد؟

بر بنیاد تعریفی که حکیم جنیفر کانوایلر داخل کتابش تحت‌عنوان «رهبری درونگرا: متکی بر قدرت ساکت» ارائه کرده است، فرد درونگرا کسی است که با سپری کردن زمان در تسکین و تنهاییِ خودش، انرژی پیدا می‌کند. او در این باره نشانی می‌کند: «می‌توانیم سر کردن بی مانند درونگرا داخل انزوا را به شارژ کردن دوبارهٔ دستگاهی برقی تشبیه کنیم. پس از آنکه کارمایه لازم را از این انزوا دریافت کردند، هوشیار جامعه خواهند شد و با تسلط هرچه‌تمام‌تر با دیگر آدم اجتماع مناسبت برقرار خواهند کرد».

کنار زمینه نتایج تحقیقاتی که درون سال ۲۰۰۸ در مجله‌ای به نام «محرک رفتاری» منتشر شد، افراد درونگرا، تو مقایسه با کسانی که برونگرا هستند، زمان بیشتری را صرف پردازش اطلاعات درون مغزشان می‌کنند. دکتر کانوایلر در این باره عنوان کرد که طولانی‌تر بودن این زمان برای این طور شخصی به این تفکر است که او تلاش می‌کند تا حد امکان نسبت به ایده یا تفکری که در ذهنش شکل گرفته، یار و آگاهی پیدا کند و تا این اتفاق نیفتد، به ایدهٔ دیگری فکر نخواهد کرد.

درون حال حاضر مقالات متعددی وجود دارند که داخل آن‌ها گفتگو از این جریان می‌شود که بخاطر پیوستن به توفیق در زندگی، باید بدون واهمه دربارهٔ ذهنیات و ایده‌هایی که داریم گفتگو کنیم و بیشتر، به برونگرایی صدای زیر مردانه دارند تا درونگرایی. ولی نکته‌ای که کمتر بوسیله آن توجه نشان داده می‌شود این است که فرد درونگرا، درون مقایسه با کسی که برونگرا است، امکان بیشتری برای رسیدن به توفیق و کسب دستاوردهای مختلف در عمر خواهد داشت؛ البته تنها درصورتی‌که نسبت به این ویژگی ذاتی‌اش مانوس کافی روشن کند و آن را تقویت نرم. در امتداد بوسیله موضوع اصلی مقاله و تذکر مزایای درونگرایی خواهیم پرداخت. درونگرایی، افراد را به شنونده‌های نیکی تبدیل می‌کند



یکی از صفات ذاتی افراد درونگرا این است که شنونده‌های ماهر و نوع دوستی هستند. بث بوئلو، نویسندهٔ تاریخ «کارآفرین درون گرا: اقتدار های خود را استواری کنید و درون وضعیت خود موفقیت را به دست بیاورید» که خود را به‌عنوان فردی درونگرا می‌شناسد، در این باره نشانی می‌کند: «ما (قصد افراد درونگرا است) همان دوست یا باهم اتحاد کردن خواهیم بود که به‌هنگام تیمار و شادمانی شما گوش گوش برایتان خواهیم بود. ما می‌توانیم بوسیله صحبت‌های شما گوش بدهیم و با درک کافی، در هم یا شادی‌تان شریک شدن شویم. بدون آنکه تقلا کنیم تا رشتهٔ کلام را درون دست بگیریم و راجع بوسیله خودمان گفتگو کنیم».

افراد برونگرا، هنگام گفت‌وگو با سایرین ترجیح می‌دهند هر چه سریع‌تر وارد مناقشه بشوند و در مقایسه با کسی که درونگرا است، زمان کمتری را صرف کردن اندیشه کردن به حرف‌های طرف مقابل‌شان می‌کنند. البته نه به این خیال که خودخواه باشند یا آنکه به مسائل طرف صحبت‌شان اهمیت ندهند، این تخیل دربارهٔ افراد برونگرا نادرست است؛ تفاوت آن‌ها به‌دلیل رویکردشان هنگام گفت‌وگو است. در واقع خویش دارند رویکردی تعاملی داشته باشند و خودشان هم داخل مناقشه شریک شدن کنند و بوسیله این سر بوسیله نتیجه برسند.

در سوی دیگر، بی تا درونگرا ترجیح می‌دهد معلومات به‌دست‌آمده از صحبت‌های طرف مقابلش را در ذهنش، و بدون هیچگاه صحبتی پردازش و بوسیله آن‌ها اندیشه بطی ء. این تسلط آن‌ها را به شنونده‌های مرحمت تبدیل می‌کند؛ شنونده‌هایی که پس از درک کامل صحبت‌های طرف مقابل‌شان، قادر خواهند وجود با دقت و ملاحظه، نقطه‌نظرشان را در جواب صحبت‌های او در اختیارش بگذارند. افراد درونگرا قبل از حرف زدن، راجع به آن فکر می‌کنند



این حقیقتی اثبات شده است که افراد درونگرا، چندان میلی بوسیله صحبت کردن مدال نمی‌دهند و بیشتر ترجیح می‌دهند به صحبت‌های دیگران گوش بدهند. زمانی غصه که غرض می‌گیرند چیزی بگویند، کلمات‌شان را هوشمندانه و با دقت گزینش می‌کنند. در واقع کسی که به درونگرایی غبطه دارد، تنها زمانی مصاحبت می‌کند که واقعا عددی برای گزارش دادن داشته باشد. به همین خیال افراد درونگرا، هنگام صحبت کردن، دولت بیشتری برای تأثیر گذاشتن بر طرف مقابل‌شان دارند.

البته نباید از این قضیه غافل شد که درونگرایی، اساسا باعث می‌شود تا افراد، پیش از آنکه شروع به صحبت کنند، زمان نسبتا زیادی را صرف فکر کردن می‌کنند و این مسئله، به‌عنوان مثال در جلسات کاری که در آن‌ها هر کس باید به‌سرعت ایده‌هایش را با سایرین در میان بگذارد، ممکن است دردسرساز بشود. برای پیاده شدن آمدن با این مسئله، بهتر است افراد درونگرا پیش از حاضر شدن در چنین جلساتی تصمیم بگیرند که صحبت‌هایشان را به‌عنوان اولیه نفر مطرح کنند و راجع به این مسئله از قبل خاطر کرده باشند. با رقابتی‌تر و پیچیده‌تر شدن گفت‌وگوی میان اشخاص مهیا در جلسه، ممکن است افکارشان شاخ و برگ پیدا کند و دیگر نتوانند ایده‌هایی را که درون ذهن داشتند، مطرح کنند.

همان اندازه که انتخاب هوشمندانهٔ کلمات در گفت‌وگوهای حضوری حائز اهمیت است، در فضای مجازی هم می‌تواند نتایج خوبی به‌دنبال داشته باشد. کسانی که به درونگرایی انتظار دارند، تو مقایسه با دیگران حضور کارآمدتری در فضای مجازی دارند، چراکه از علامت اعطا کردن واکنش‌هایی که روی‌شان فکر نکرده باشند و عواقبش را نسنجیده باشند، خودداری می‌کنند. کاربران شبکه‌های اجتماعی معمولا با مشاهدهٔ مطالب گوناگون، به‌طور ناگهانی و عاری فکر کردن کردن راجع بوسیله جوانب مختلف مسئله، نخست بوسیله کامنت گذاشتن می‌کنند. افراد درونگرا چنین رویکردی ندارند و بر بنیان اصول و برنامه‌ای که دارند عمل می‌کنند. درونگرایی، باعث هوشیاری و توجه بیشتر بوسیله دوروبر می شود



احاطه دیگری که درونگرایی برای افراد به‌همراه دارد، دانایی و توجه بیشترشان به محیط حوالی در مقایسه با سایرین است. مهارتی که بعضا نویسنده‌ها از آن با اصطلاح «ابرنیروی» افراد درونگرا یاد می‌کنند. زمانی که سایرین در حال صحبت و ردوبدل اطلاعات با یکدیگر هستند، اندکی از حواس‌شان دانا این فعالیت می‌شود. اما شخص درونگرا که معمولا باثبات است، حواس جمع‌تری دارد و به مسائلی اثر می‌برد که دیگران از آن‌ها غافل می‌مانند. شاید با دیدن شخص درونگرایی که در نشست یا جمعی از افراد باثبات نشسته است، تصور کنید که ذهنش جای دیگری است، اما تو واقعیت امر، افکار او غوطه در مفروضات و صحبت‌هایی است که ردوبدل می‌شوند و با رویکردی منتقدانه، آن‌ها را تجرید می‌کند. حتما بخوانید: چگونه به لباس کار کننده بوسیله انتقاد دیگران پاسخ دهیم؟

داخل کنار این مسئله، درونگرایی توانایی دیگری غصه برای چنین افرادی دارد و آن، توانایی بررسی رفتار حاضرین در جمع خواه جلسه است. به این معنا که افراد درونگرا درون مقایسه با دیگران، با دقت بیشتری زبان تمثیل و اشارات و حالات چهرهٔ حاضرین در جمع را مادون دیدن می‌گیرند و بوسیله این صورت، به مسائلی پی می‌برند که احتمالا از رویت سایرین پنهان می‌ماند. این توانایی افراد درونگرا باعث می‌شود تا مهارت بیشتری تو روابط بین‌فردی داشته باشند.

افراد درونگرا می توانند ویژگی‌های ناشی از درونگرایی را در اشخاص دیگر تشخیص بدهند. تو واقع می‌توانند امتیاز دهند که اشخاص دیگر چه هنگامی در حال فکر کردن، پردازش اطلاعات یا مافوق دیدن گرفتن محیط اطراف‌شان هستند. زمانی که چنین ویژگی‌هایی را در شخص دیگر شناسایی می‌کنند، مزاحم او نخواهند شد و اجازه می‌دهند به نتیجهٔ دلخواهش برسد و به همین خاطر، دیگران در کنار او عاطفه راحتی بیشتری خواهند داشت. درونگرایی عقب انداختن را از افراد دور می‌کند و آن‌ها، با صبر و بردباری اجازه می‌دهند تا ارتباط‌شان با دیگران شکل بگیرد. افراد درونگرا در انتخاب دوستان‌شان دقت و ملاحظهٔ اضافی دارند



افراد برونگرا درون جناب دیگران و درون پیاده شدن آن‌ها، کارمایه می‌گیرند و در مقابل، درونگرایی باعث می‌شود تا فرد داخل محضر سایرین به‌مرور زمان انرژی‌اش تجرید برود. به‌همین خاطر است که افراد درونگرا با دقت و ملاحظهٔ بیشتری دوستان‌شان را انتخاب می‌کنند. کسانی که درونگرا هستند، تعداد کمی دوست قابل‌اعتماد و صمیمی دارند و سعی می‌کنند، انرژی و زمان‌شان را صرف آن‌ها کنند. داخل مقابل، دایرهٔ آشنایان و دوستان کسانی که برونگرا هستند، وسیع‌تر است.

درونگرایی باعث می‌شود تا فرد در انتخاب دوستانش دقت و ملاحظهٔ اضافی داشته باشد، به همین تفکر برقراری ارتباط نزدیک با این افراد کار چندان ساده‌ای نیست و به صرف کمی انرژی و حوصله نیاز دارد. اما چنانچه بتوانید تکیه گاه آن‌ها را به خود جلب کنید، در دوستی چیزی بخاطر شما کم نخواهند گذاشت و معمولا دوستانی وفادار، ضامن و باملاحظه هستند. درونگرایی، می‌تواند باعث شکل‌گیری رابطهٔ عاشقانه با باهم اتحاد کردن عمر بشود



همان طور که پیش‌تر نشانی شد، کسانی که درونگرا هستند گاه‌به‌گاه به ساکت و تنهایی حاجت دارند تا کارمایه لازم برای ادامهٔ مسیرشان را بازیابی کنند. به همین اندیشه اگر شریک شدن زندگی‌شان تیمار به این طور چیزی احتیاج داشته باشد، او را درک خواهند کرد. در واقع درونگرایی و حاجت به حریم خصوصی باعث می‌شود تا این حاجت تو دیگران هم به رسمیت شناخته بشود و باهم اتحاد کردن زندگی بی مانند درونگرا، درون این طور مواقعی تحت‌فشار استراحت نخواهد گرفت.

در کنار این مسئله، احاطه و توانایی افراد درونگرا درون گوش سپردن بوسیله صحبت‌های دیگران که در موارد قبل توضیح داده شد، اینجا تیمار به کمک‌شان می‌آید و رابطه‌شان را تقویت می‌کند. آن‌ها می‌توانند پس از یک روز طولانی، به صحبت‌های شریک زندگی‌شان گوش بدهند و بدون آنکه مدام جدیت کنند نقطه‌نظر خودشان را مطرح کنند، از او حمایت کنند.

علاوه بر این‌ها درونگرایی باعث می‌شود تا فرد، پیش از آنکه اطلاعات و جزئیات خصوصی‌تر خود را با شریک احتمالی آیندهٔ زندگی‌اش داخل میان بگذارد، جدیت پهلو شناخت بهتر او داشته باشد. به‌همین تفکر افراد درونگرا معمولا در مطلع روابط تو نگاه طرف مقابل‌شان جذاب‌تر جلوه می‌کنند.

این جذابیت درونگرایی لب در خودداری و اقدام بعضا اسرارآمیز این افراد دارد و باعث ترغیب کردن درک کنجکاوی طرف مقابل‌شان می‌شود. درونگراها با ملاحظه بیشتری شبکه‌سازی می‌کنند



عزم از شبکه سازی قرار گرفتن در جمعی از افراد و تقلا برای گذاشتن حداکثر تأثیر بر آن‌ها در دیدار نخست است و مرام از آن می‌تواند بازاریابی بخاطر محصولی بخصوص باشد خواه چیز دیگر. این حکم به هیچ عنوان ساده زدودن و پیچیدگی‌های خودش را دارد؛ بخصوص بخاطر کسی که درونگرا است. با این حال، درونگرایی، در صورتی‌که به‌طور کم قیمت از آن استفاده شود، باعث شکل‌گیری روابطی معنادار در این طور شبکه‌هایی خواهد شد. کسی که برونگراست، زمانی که متوجه این طور شبکهٔ ارتباطی‌ای می‌شود، معمولا هدفش این است که تا حد امکان، با تمامی حاضرین یا کسانی که درون دسترسش هستند مصاحبت کند، اما این صحبت‌های کوتاه، نتیجهٔ دلخواه را به‌همراه نخواهند داشت و به همان سرعت اندوه فراموش می‌شوند.

تو واقع نکتهٔ حائز جلال برای استفادهٔ حداکثری از این شبکه‌سازی‌ها این است که توجه نباید صرفا معطوف به تعداد کسانی باشد که با آن‌ها گپ و وفاق مقاوم می‌شود. به‌جای آن، بهتر است هدف اصلی، حس و خودی بهتر و بیشتر کسانی باشد که با آن‌ها صحبت می‌شود؛ حتی چنانچه تعداد آن‌ها متجاوز نباشد. درونگرایی در این مکان حزن می‌تواند برای افراد کار کننده باشد و با استفاده از این ویژگی شخصیتی، فاش کردن درک و شناخت بهتر ساده‌تر خواهد شد.

به‌عنوان مثال پس از عاقبت این طور رویدادی می‌توان با فرستادن لینک مقالات خواه سخنرانی‌های مرتبط با موضوع صحبت، ارتباط معنادار و طولانی‌تری با او شکل قسط. چنین رویکردی داخل مقایسه با زمانی که به‌عنوان شهید صرفا اقدام به پخش کردن کارت ویزیت شریک شدن یا کسب‌وکار خود می‌کنید، مطمئنا نتیجهٔ بهتری خواهد داشت. مدیران و کارفرمایان درونگرا دلسوز هستند



درونگرایی، درصورتی‌که با مانوس و احاطه کافی باشد، از شما نیکوترین مدیران و کارفرمایان را خواهد پیدایش. زمانی که شرکت خواه کسب‌وکار مدیر درونگرا بوسیله موفقیتی مشت معلوم می‌کند، او تمایلی به قرار شهود تو معرض دید دیگران و نوشته شدن توفیق به پای خودش ندارد. به‌جای آن، تیم مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش او هستند که به‌خاطر موفقیت عرض مشهود می‌کنند و این مسئله، باعث محبوبیت بیشترش خواهد شد.

مدیر برونگرا، بیشتر در معرض توجه قرار می‌گیرد، ولی به همان میزان توجه او به تیم کاری‌اش کمینه خواهد شد.

در کنار این مسئله، همان‌طور که پیش‌تر تیمار ذکر شد، درونگرایی باعث می‌شود تا فرد با حوصله و دقت بیشتری اطلاعات متنوع را بررسی و پردازش کند. بوسیله همین خاطر، مدیر درونگرا، در مقایسه با مدیر برونگرا، درک و شناخت بهتری نسبت به کارکنانش روشن می‌کند. این طور مدیری زمانی که با کارکنانش گفتگو می‌کند، بیشتر توجه خود را معطوف به حس بهتر مهارت‌ها، علایق و توانایی‌های آن‌ها می‌کند و با کاربرد از این اطلاعات، می‌تواند به آن‌ها دستیار کند تا درون محیط کاری، با نشاط و کارایی بیشتری فعالیت کنند.

چنین مدیری، بعضا حتی تو مواقعی که کارهای مهم‌تری دارد و دون تنگ کردن است، از صحبت کردن با کارکنانش دریغ نمی‌کند و برای آن‌ها شنوایی گوش دارد. به همین خاطر در میان آن‌ها محبوبیت معلوم می‌کند. سخن پایانی

معمولا داخل فضای اجتماع کسانی که برونگرا هستند، بیشتر تو معرض توجه قرار می‌گیرند و موقعیت‌های بسیاری برای داشتن اوقاتی بهتر پیش روی‌شان قرار می‌گیرد. داخل سوی دیگر، درونگرایی، فردی شخصیتی‌ای است که هنوز آن‌طور که باید در میان عامهٔ مردم جا نیفتاده است و بعضا تعبیرهای ناخوشایندی از سکوت این افراد می‌شود. ولی همان‌طور که داخل این مقاله گفته شد، درونگرایی حزن مزایای تحدید به خودش را دارد و بهتر است به‌جای تأثیر قبول کردن از چنین تعبیرهایی، تکاپو پهلو آن باشد تا با درک و شناخت بهتر این انفراد شخصیتی و کاربرد از آن، از نتایج بافایده آن روزی برد و راه را برای بزمین نشستن بوسیله توفیق هموارتر کرد. در دنباله بخوانید: اختلال شخصیت دوری گزین یا اجتنابی، علائم و پیامدهای اجتماعی آن
  • ۹۸/۰۲/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی