بازی کده مجله تخصصی مهندسی برق

صحبت کردن درباره مسائل مالی، بخاطر خیلی از ما شاداب و مشکل است. این شرایط طبیعی بخاطر همه افراد بود دارد و موضوع عجیبی به شمار نمی آید. توجه بوسیله مسائل مالی وقتی به زندگی مشترک در بین زوجین مربوط می شود، جلال بیشتری پیدا می یواش. اگر تا به حال از گفتگو کردن با همسرتان درباره مسائل مالی طفره می رفته اید، خواه چنانچه از تفسیر کردن دیدگاه های مالی خویشتن به باهم اتحاد کردن عمر تان انفعال می کشیده اید، اینک دیگر زمان آن فرا رسا است که برای شروع یک مناقشه صادقانه و موکد درباره تفکرات و شرایط مالی و اقتصادی آماده شوید.

حتما بخوانید:مدیریت خرج های یومیه با ۴ گامی که جیب تان را مملو پول نگه می داردمدیریت مالی خانواده؛ چگونه پول هایمان را با احصائیه و تاریخچه خرج کنیم؟چرا مردان و نسوان تصمیمات اقتصادی متفاوتی می گیرند؟

با نزدیک شدن بوسیله روزهای تابستان، شاهد تعداد زیادی از جوانانی هستیم که تصمیم می گیرند زندگی مشترک خود را شروع کنند. آغاز عمر مشترک، معمولا همراه با خاطرات و لحظات خوش و بوسیله دور از نگرانی های مختلف است. اما نباید فراموش کنیم، که برای باقی ماندن این لحظات خوش داخل دنباله راه، احتیاج به یادگیری مهارت های زندگی نکاح داریم.



یکی از مهارت های مهمی که در شروع عمر مشترک باید بوسیله آن توجه کنیم، مهارت صحبت کردن درباره مسائل مالی و اقتصادی است. شاید اغلب ما در ابتدای زندگی مشترک، این تصور را داشته باشیم، که با شریک زندگی مان نباید درباره مسائل مالی صحبتی کنیم و چنانچه درباره پول مناظره کنیم، جلوه بدشکلی دارد. ولی جالب است بدانید که عمر که های اضافی در دنیا، به خاطر همین موضوع بوسیله معلوم ساده متلاشی شده است.

یکی از مهم ترین موضوعاتی که داخل زندگی مشترک بین دو بی همتا بود دارد، توجه و تصمیم گیری درباره مسائل مالی است. به توصیه که درمانان و روانشناسان، هر دو فردی، پیش از نکاح و باور کردن مسئولیت زندگی مشترک، باید درباره پول و مسائل اقتصادی با یکدیگر گفتگو کنند و با سازش هم، قوانین مالی مشخصی برای زندگی پایگاه تدوین کنند. چرا باید درباره پول با همسرمان صحبت کنیم؟



مشکلات مربوط بوسیله مسائل مالی داخل بین زوجین، معمولا آثار انقلابی عمیقی روی روابط آن ها می گذارد. به همین دلیل، نپرداختن بوسیله آن و مشخص نکردن گنجایش های متنوع آن در رابطه بین دو فرد، می تواند آسیب زننده باشد.

برای آنکه تو آینده با بحث های ادامه دار و بی پایانی درباره پول و نحوه نفقه کردن آن مواجه نشوید، بهتر است هر چه سریع مرطوب با همسرتان درباره این موضوعات به خراج ای مشهود برسید.

گری کوییک، رییس مرکز دستور کار ریزی های مالی و مدیریت دارای فرانسیس کلارک درباره این موضوع می گوید: «گفتگو درباره مسائل مالی و پول با همسر، نه تنها موضوع نابه هنجاری نیست، بلکه بسیار عاقلانه، آینده نگرانه و حساب دان است. باور کنید، برای بحث درباره موضوع پول هیچ نگرانی و ترسی وجود ندارد.» چگونه ضابطه مذاکره درباره پول را با همسرمان باز کنیم؟



گری کوییک ادامه می دهد: «برای شروع گفتگو درباره مسائل مالی، بهتر است با صحبت کردن درباره آرزوها و برنامه های خود مطلع کنید. از همسرتان درباره بلندپروازی ها و آرزوهایی که دارد بپرسید و با یکدیگر واقعیت های عمر تان را بررسی کنید.

درباره پرداخت صورت حساب ها، دسترسی های مالی خانوادگی، هزینه های ماهانه و سایر موارد مهم اینچنینی صحبت کنید. اگر وامی خمود اید، حتما وضعیت تان را درباره چگونگی بازپرداخت آن به طور واضح و بدون رودربایستی بررسی کنید تا به مصالحه برسید.»

داخل واقع، ارشد ترین دشوار زوج ها برای گفتگو کردن درباره پول، آن است که خیال می کنند، این صحبت ها می تواند طرف موافق گیرایی را نگران و اوقات تلخ کند. براساس تحقیقات صورت پژمان توسط بانک بریتانیایی لویدز، ۳۶ درصد از مردم هنگام گپ کردن درباره مباحث مالی احساس نگرانی می کنند.

براساس یافته های این تحقیق، ۲۹ درصد از افراد، خجالت می کشند که درباره پول و امور مالی با دیگران صحبت کنند و ۱۸ درصد از آدم ها نیز، برای تقریر وضعیت مالی شخصی خود عاطفه شرم دارند. با توجه به آمار این تحقیق، این احساس شرم و حجب بخاطر صحبت درباره پول و مسائل مالی درون افراد دامن ۴۵ سال بسیار شدیدتر است. نیکوترین و مناسب ترین زمان برای مصاحبت درباره پول با همسرمان چه حین است؟



قطعا شروع گفتگو درباره مسائل مالی در ابتدای ازدواج، می تواند بیش بغرنج باشد. کلیر پورتر، یکی از وکلا و مشاورین تیم حقوقی دنیلز SAS درباره این موضوع می گوید: «ابتدای ازدواج و رفتن در دامن یک سقف، بهترین زمان برای شروع گفتگوهای جدی درباره پول با همسرتان است.»

پورتر توضیح می دهد: «درباره تصمیم گیری های عمده خود مانند ابتیاع شریکی خانه، اخذ وام ازدواج یا مسکن، دریافت اعتبارات مالی و قبول کردن مسئولیت قرضه های مربوط به زندگی مشترک خود، در همان روزهای مبدا مصاحبت کنید. پیش از آنکه اولین سررسید صیقل رحم وامی که گرفته اید، فرا برسد و وارد شوید که حساب مشترک تان تهی شده است، باید پروگرام ریزی مالی خود را رک کنید.»

فراموش نکنید، که افراد مختلف خانواده درون دوروبر شما، نظرات مختلف و متفاوتی درباره مسائل مالی دارند. هر چند که مشورت کردن با آن ها تو این مورد، می تواند مفید باشد، اما وضعیت امروز آن ها با شرایط شما متفاوت است. بنابراین بهتر است، دشواری مذاکره درباره پول با همسرتان را، شخصا برعهده بگیرید و به هیچ نشانی اجازه دخالت سایر افراد خانواده ها را در مورد مسائل مالی زندگی دونفره تان ندهید. در مورد چه مواردی باید با همسرتان به توافق برسید؟



که های جوان باید درباره پذیرفتن مسئولیت های اقتصادی با یکدیگر بوسیله تفاهم برسند. مصاحبت درباره اینکه چه کسی مسئولیت پرداخت اقساط وام را دارد، چه کسی باید برای تعمیرات خانگی پول پس انداز کند، مخارج ماهانه بناء برعهده کیست، چه کسی باید اجاره بهای ماهانه را پرداخت بطی ء و هزینه های مربوط بوسیله خودرو را چه کسی باید پرداخت کند، بسیار اهمیت دارد.

اگر از ابتدا بخواهید هزینه ها را به صورت مدیریت شده و جداگانه برعهده نگیرید، بهتر است یک حساب مشترک باز کنید و ماهانه مبلغ مشخصی را بوسیله آن شمار واریز کنید. البته باید برای این شمار یک دستور کار روبرو و قوانینی مشخص تدوین کنید تا داخل طول زندگی به خاطر کمبود گیرایی غافلگیر نشوید. چگونه از بروز ناراحتی، خلال مباحثه درباره مسائل مالی جلوگیری کنیم؟



معمولا در مباحثه هایی که زوجین کنار سر مسائل مالی دارند، احساسات نقش پررنگی ارتکاب می کنند. درون پروگرام ریزی های مالی زیتون ها، اغلب یکی از طرفین، مسئولیت بالاتری را برای صیقلی بدهی ها برعهده می گیرد و همین موضوع باعث این عاطفه می شود، که او تصمیم گیرنده است.

به گفته پیتر سدینگتون، یکی از مشاوران مالی بانک بریتانیایی لویدز؛ خلال صحبت درباره مسائل مالی، باید بی طرفی و آرامش خود را حفظ کنیم و همان قدری که بوسیله خودمان حق می دهیم، برای حق و حقوق طرف مقابل هم حیثیت قائل باشیم.

زوجین نباید در مناقشه های مالی خود از عبارت های انتقادی و توهین آمیز استفاده کنند و فرد مقابل را خارج از تیم مالی خودشان ببینند. آم ها باید با سازش یکدیگر، بوسیله نتیجه ای مشخص و کاربردی دست مشهود کنند.

گپ صادقانه درباره مسائل مالی داخل بین زوجین، می تواند شلنگ مثبتی در جهت ایجاد رابطه ای بهتر و صمیمانه نمدار باشد. ولی برای آنکه نتیجه بحث ها به ناکامی منجر نشود، بهتر است سیاست صحیحی را پیش بگیرید. بحث های مالی با همسرمان را با چه سیاستی پیش ببریم؟



برای شروع گپ درباره مسائل مالی با همسرتان، هر دوی شما، ابتدا باید فهرستی از بدهی ها و درآمدهای خود تهیه کنید. سپس هر یک از شما، درباره آرزوهای آینده خود و چیزهایی که دوست دارید در زندگی به دست آورید، صحبت کنید. به این نظم در موقعیتی برابر و صمیمانه قرار می گیرید.

پس از این کار، درباره وضعیت مالی فعلی و واقعیت زندگی تان حرف بزنید. از نگرانی های تان درباره پول و شرایط زندگی بگویید و حرف های شرکت زندگی تان را نیز در این باره خوب گوش دهید.

سپس پیشنهاد دهید، که برای خلق یک موضع عالی و قدرتمند مالی در آینده ای خیر چندان دور، با یکدیگر برنامه ریزی کنید. در همه برنامه هایی که می چینید، انعطاف پذیری را حفظ کنید و یک برنامه جایگزین داشته باشید. به این نظام داخل صورت بروز مشکل یا شرایطی ناگهانی مثل ابراز یک بیماری، احضار شدن بوسیله یک رسوم مهم و سایر موارد مشابهی که برای تان هزینه های جدیدی ایجاد می کند، می توانید جلوی بحث های احتمالی را بگیرید. در برنامه ریزی های مالی خود، قوانین را فراموش نکنید



برای آنکه تو زندگی مشترک خود از دیدن مالی به مشکل نخورید، بهتر است، از فاتحه با راهکارهای عرفی همه چیز را پیش ببرید. از قدیم گفته اند: «کار از برقرار موثر نقص نمی بطی ء» این یعنی، اگر در ابتدا فراغت است مایملک مشترکی بین شما و همسرتان وجود داشته باشد، حتما ثبت های قانونی را اجرا دهید و به گفتگوی شفاهی اکتفا نکنید.

شرایط زندگی نرم شدن های اضافی دارد و مردم همچنین در وضعیت مختلف، با واکنش های و حالت های روحی مختلفی مواجه می شود. بنابراین بهتر است حتی با مشارکت عمر خویشتن نیز، همه مسائل مربوط بوسیله امور مالی و اقتصادی را به رخ عرفی ثبت کنید.

خیلی از زوجین، تصور می کنند که تحقیق قانونی به قراردادهای مالی، تنها بخاطر افراد متجاوز ثروتمند ابهت دارد. اما جالب است بدانید، که با تفحص و ثبت قانونی تصمیمات و قراردادهای مالی خود و همسرتان، در آینده از بروز بسیاری مشکلات غیرقابل پیش بینی جلوگیری خواهید کرد.



معمولا همان قدر که صحبت کردن درباره اجل برای انسان ها مشکل است، گپ کردن درباره امور مالی نیز شرایطی پر اب و تحمل فرسا برای افراد ابداع می یواش. ولی که ها باید همیشه این موضوع را داخل پس بنیان ذهن خود داشته باشند، که قرار است سالیان درازی تو به خشکی امدن یکدیگر زندگی کنند و از منافع مشترک یکروز ببرند. بنابراین از ابتدا، بهتر است درباره دارایی ها، اموال، درآمدها و حتی حقوق بازنشستگی گیرایی با یکدیگر گپ کنند.

هر چند که مذاکره و صحبت درباره پول تو بین زوجین، یک حرام تو تمام دنیا به حساب می آید و برای بسیاری از افراد، سراسیمه کننده است، اما صحبت نکردن درباره آن می تواند مخرب تر و سراسیمه کننده خیس باشد. پس اگر می خواهید، در آینده گواه عمر مالی موفقیت آمیزتری بین خود و همسرتان باشید، بهتر است درباره همه جزئیاتی که باید بخاطر شان پول خرج کنید، با یکدیگر به مصالحه برسید. از مخارج ارشد و بنیادی زندگی ابتدا کنید و صحبت های خویشتن را تا رفتن به تعطیلات، مخارج آینده فرزندان، حساب کردن خرج شام بیرون از خانه و نحوه خرج کردن حقوق بازنشستگی خویشتن ادامه دهید. در ادامه بخوانید: ۶ اختلاف رایج که ها در مسائل مالی و راه حل آنها

تاریخچه الکترونیکی

قیمت نسخه انگلیسی در سایت آمازون ۱۱ دلار قالب فایل PDF تعداد صفحه ۲۴۷ سال انتشار ۱۳۹۸ ناشر TarcherPerigee تعداد فایل ۱ فایل PDFکتاب الکترونیکی فرع



اگر می خواهید برهان بسیاری از رفتارهای شرکت عاطفی، یا حتی خودتان را داخل رابطه وارد شوید، حتما این کتاب را بخوانید.

25،000 تومان 19،500 تومان مشاهده تاریخ الکترونیکی
  • ۹۸/۰۳/۳۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی