بازی کده مجله تخصصی مهندسی برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، تداوی و آموزش پزشکی امروز (جمعه شروع فروردین) در کنفرانس خبری که به رخ آنلاین و ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: روند بلای ناگهانی کووید ۱۹ و ابتلا بوسیله ویروس کرونا در ۱۳ استان که مردم بزرگداشت کرده اند و در ساختمانی باقی مانده اند و البته انسان بوسیله این استانها عروج نکرده و مسافر همچنین قبول نکرده اند، کاهشی شده است. فعلا اسم این استانها را اعلام نمی کنیم که فکر نکنند سیلان شیوع بیماری کامل شده و دیگر رعایت نکنند زیرا هنوز بوسیله مرحله رسول و اوج بیماری در ملک نرسیده ایم و نمو این بلای ناگهانی و عالمگیر بیماری همچنان ادامه دارد. روانی کاهشی کرونا درون ۱۳ استان

وی ادامه داد: درون این ۱۳ استان بیمارستانهایی داشتیم که همه سریر های آن اشتغال بود و تخت آی سی یو خالی نداشت و بیمارستان پشتیبان داشتند ولی اینک در این بیمارستانها سریر آی سی یو خالی داریم. این پیوستگی از سه گانه روز گذشته رخ داده که نشان می دهد مردم با طرح بسیج ملی کنترل کرونا شریک کردند و کمپین در ساختمانی بمانیم را شدید پژمرده اند. داخل این استانها تعداد موارد جدید بیماری به یک دوم، یک سومین و یک چهارم رسیده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: نکته رادیکال داخل مورد این بلای ناگهانی این است که عده زیادی از مبتلایان به خصوص افراد پایین تر ۱۴ سال ممکن است به موجب ابتلا بوسیله ویروس کرونا دچار علایم بسیار کم مانند یک بدن درد مختصر یا سرفه مختصر شنود و علایم چندانی نداشته باشند خواه حتی بدون نشان باشند اما این افراد ناقل هستند و می توانند این ویروس را به دیگران به خصوص پدربزرگ ها و مادربزرگ ها منتقل کنند و این ویروس برای این بزرگسالان خطرناک است.

وی افزود: سفارش ما به انسان این است که همچنان در خانه بمانند، به مسافرت نروند و اگر به لزوم و به هر دلیلی به مسافرت رفتند، اصول بهداشتی را بزرگداشت کنند، از تجمعات بپرهیزند و چنانچه کوچکترین علامتی پیدا کردند با سامانه مصونیت وزارت بهداشت یا سامانه ۴۰۳۰ ارتباط بگیرند و اصول قرنطینه شوهردار را رعایت کنند. کیت نمره از مطلع اسفند در ایران بود

رئیسی در پاسخ به ایرنا درباره تعداد ناقلان پا بر جا ویروس کرونا گفت: فعلا پهلو اساس آزمایش هایی که عمل داده ایم حدود ۲۰ هزار بیمار درون کشور معارفه شده اند، این افراد مبتلایان موکد هستند اما حتما افرادی دیگری هستند که به صورت خفیف مشغول شده و خبر نشده اند. امتیاز این ویروس تو قلمرو ما با کاربرد از تست های آزمایشگاهی انجام می شود.

وی ادامه عدل: فدایی رسانه های خصم در مورد نمره دیرهنگام این بیماری حرف های اشتباهی می زنند از عموم اینکه مواردی مثلا از ۱۳ بهمن داخل کشور بوده و گزارش نشده است. باید بوسیله این نکته توجه داشت که کیت تشخیص کرونا حدود دو ماه پیش در چین که محل حقیقی مسری این بیماری بود باریک شد و از یک ماه پیش داخل اختیار ایران است بنابراین قبل از اول اسفند امکان تشخیص این بیماری در کشور نبود.

معاون وزیر بهداشت افزود: مراحل تولید کیت نمره کرونا در کشور در حال ایفا است و چنانچه تایید شود که عملکرد این کیت ها مثل کیت های مورد از کار افتادن اجنبی است، این کیت ها باخبر چرخه تشخیص می شود و درون آن عارض می توانیم از افرادی که دستخوش علایم خفیف هستند نیز تست بگیریم و می توانیم تعداد موارد آزمایش را بسیار بیشتر کنیم و حتما ناقل های عاری علایم خواه دارای علایم خفیف را هم اطلاع می کنیم.

وی اصرار کرد: هنوز از وهله پیک بیماری عبور نکرده ایم اما شرایط در برخی استانها امیدارکننده است گر چه در استانهایی که مردم زیاد مسافرت رفته اند، روند بیماری همچنان صعودی است. داخل روزهای اخیر هم تماشایی این هستیم که عوارضی و جاده های استانهای جنوبی بیشتر از استانهای شمالی شلوغ شده است. قرنطینه در چین، ایتالیا و فرانسه

رئیسی گفت: رسانه های خصم عاری توجه به این مسائل خیلی ظریف علیه کشور ما جریان سازی می کنند و مثلا به گفته های یک پزشک استناد می کنند، این حرف درستی نیست و ممکن است یک نفر اندوه ادعا کند که سال ۹۰ غصه کرونا تو ایران بوده است.

وی ادامه داد: برای کنترل این بیماری دو اسلوب بیشتر وجود ندارد یا پیوند آدم و ماندن در خانه خواه استعمال از قوه قهریه و جزا و قرنطینه قهری شبیه کشور چین، ایتالیا یا فرانسه که قرنطینه شدید از تو خانه ارتکاب کردند و مثلا داخل فرانسه کسانی که بزرگداشت نمی کنند را جریمه می کنند خواه بوسیله زندان می اندازند ما نخواستیم بخاطر مردم زحمت ساختن کنیم گر چه این اقدامات اجباری بخاطر سیستم بهداشت و درمان سرزمین بهتر و ساده تر وجود.

رئیسی گفت: با این حال پروتکل های و گاید لاین های بهداشتی و درمانی استانداردی برای رستورانها، مشاغل، مراکز تجمعی و مراکز بهداشتی و درمانی تدوین و ابلاغ کردیم که رعایت آنها بسیار کار کننده بوده است.

وی درباره درمان کرونا نیز توضیح داد: مصیبت کووید ۱۹ هنوز هیچ دارو و درمان اختصاصی ندارد ولی به ناچار از داروهای نقیض ویروس دیگر مانند داروی ضد ویروس HIV استفاده می کنیم و داخل مواردی برای برخی بیماران موثر بوده است. پروتکل درمان کرونا دو هفته آینده در جلسه کمیته علمی کشور بازنگری می شود و مقدور است تغییراتی در این پروتکل داده شود که اعلام خواهد شد.

 
 
  • ۹۹/۰۱/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی