بازی کده مجله تخصصی مهندسی برق

مقاله مرتبط:راهنمای تحصیل در آلمان

این مقاله داخل تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۲۶ با انبازی سعیده خلیلی صفا بوسیله روزرسانی شده است.

آلمان یکی از بهترین کشورها برای ادامه فراگیری درون بیرون محسوب می شود. این ناحیه خیساندن باکیفیتی از دانشگاه های معتبر در پیاده شدن استاندارهای بالای زندگی را به دانشجویان عرضه می کند و ازاین رو، رقابتی تنگاتنگ با کشورهای انگلیس و هلند در ماخذ جذب دانشجو دارد.

علاوه بر نیکوترین سطح بالای تحصیل و آموزش در آلمان، امکان درس مجانی برای همگان، اعم از شهروندان جثه هیئت قانونگذاری اروپا یا سایر کشورها، داخل دانشگاه های آلمان حیات دارد. این قانون مشمول کلیه دانشگاه های دولتی آلمان می شود و عزب مقاطعه برخورداری از آن دریافت اذن اقامت آلمان قبل از ورود به این سرزمین و نیز اتمام تحصیلات دانشگاهی است. داخل این ملک بالغ به خشکی امدن ۳۰۰ دانشگاه دولتی و هزار موقعیت تحصیلی وجود دارد؛ بنابراین شانس تصویب برای متقاضیان نیز رفعت است.

نکته قابل توجه اینکه درون اغلب کشورها و البته اروپا، دانشگاه ها به ویژه از دانشجویان اجنبی شهریه اخذ می کنند. ولی آلمان یکی از معدود کشورهایی است که تحصیلات دانشگاهی در آن حتی برای دانشجویان آسیایی، آفریقایی و... رایگان است؛ زیرا آلمانی ها به خشکی امدن این عقیده اند که پرورش کالای تجاری نیست و دسترسی رایگان بوسیله آن باعث رشد اقتصادی و رفاه عمومی می شود. در گذشته ای خیر چندان دور دانشگاه های اشتراکی مشروع به گرفتن شهریه ای در حدود ۱۰۰۰ یورو در سال بودند. اما پس از تعرض های اشتراکی داخل سال ۲۰۱۴، ۱۶ ایالت آلمان شهریه دانشجویان مقطع کارشناسی در همه دانشگاه های دولتی آلمان را باطل کردند. امروزه فقط تعداد محدودی از دانشگاه های دولتی مواجب قبض می کنند.



همچنین، بخت آلمان در سال های گذشته به منافع اقتصادی و اجتماعی مهاجرت جای پا محبوس است. آلمان بسیار منتظر به جذب دانشجویان مستعد و باهوش بخاطر یادگیری تو دانشگاه های این کشور و بالطبع اقامت و شغل آن ها پس از پایان درس است. این مساله مهم ترین دلیل برای مجانی بودن پرورش تو آلمان محسوب می شود.

البته رایگان بودن تدریس در آلمان به معنی بی کیفیت بودن سطح آموزشی دانشگاه ها نیست و به عنوان یک دانشجو از آموزشی باکیفیت و جهانی برخوردار خواهید شد. بسیاری از دانشگاه های آلمان از رویت کیفیت آموزشی از رتبه متجاوز خوبی در سیاهه برترین دانشگاه های جهان برخوردار هستند. علاوه پیاده شدن رتبه علمی دانشگاه، سطح پرورش در این دانشگاه ها نیز بیش باکیفیت است. نکته متناسب توجه اینکه آلمان دارای قوانین سخت گیرانه ای برای ارتقای کیفیت جهیز آموزشی است.

درمجموع، آموزش رایگان دانشگاهی در آلمان تصمیمی است که از جانب دولت این کشور اخد شده و مدرک دانشگاه های این کشور داخل بکلی جهان مورد پذیرش است.هزینه های عمر تو آلمان

اگرچه تحصیلات دانشگاهی در آلمان رایگان محسوب می شود، ولی دانشجویان باید هزینه های زندگی را شخصا تقبل کنند. برای نمونه، نفقه ثبت اشتهار و کارهای اداری (Semesterbeitrag) درون حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو بوسیله ازای هر ترم تحصیلی است. نیز مبلغی در این حدود نیز باید بخاطر استفاده از وسائط حمل ونقل اشتراکی برای رفت وآمد در داخل و همچنین اطراف شهر تو رویت داشت. البته نسب به سایر کشورهای اروپایی نفقه های عمر در آلمان مقرون به صرفه زیرفون است.

کرایه مسکن بزرگ ترین هزینه ماهانه یک دانشجو خواهد حیات. هر چند اگر در یک آپارتمان عمومی زندگی کنید، هزینه ها پایین تر خواهد آمد. درون این صورت کرایه در هر ماه به طور متوسط ​​بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو  و اقامت در یک پانسیون دانشجویی ۲۴۰ یورو در هر ماه است.



متوسط خرج های زندگی دانشجویی در ماه به شرح زیر است:مواد غذایی: ۲۰۰ تا ۲۵۰ یوروبیمه درمانی: ۱۰۰ یورو (بیمه درمانی یکی از پیش قول های ثبت نام درون دانشگاه های آلمان است.)تلفن و اینترنت: ۳۰ یوروتفریح و مشغولیت: ۵۰ تا ۱۰۰ یورو در ماه

درمجموع، می توان گفت که ماهانه ۹۰۰ یورو می تواند نیازهای زندگی دانشجویی را پوشش دهد. البته هزینه های زندگی در شهرهای ارشد مانند مونیخ، فرانکفورت و هامبورگ بالاتر است. نکته سزاوار سرزنش توجه اینکه هزینه های زندگی با توجه به سبک زندگی هر شخص متغیر است. بخاطر آگاهی از هزینه های زندگی در سایر شهرهای مهم آلمان و مقایسه آن ها با هزینه های متوسط عمر ​​در شهر محل زندگی خود وب سایت Numbeo می تواند کمک نواخت باشد.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی تو آلمان

علاوه بر خرج های اداری، ممکن است مجبور بوسیله پرداخت هزینه های اضافی بخاطر فروش یک سمستر کارت (Semesterticket) شوید که مربوط به خرج های حمل ونقل عمومی با حرمت ۶ ماه است؛ مقدار این کارت بسته به نوع آن متفاوت است. چنانچه حوالی درس شما بیش از حد مقیاس یعنی چهار ترم طول بکشد، ممکن است درون هر ترم اضافه، ملزم به پرداخت مواجب ای معادل ۵۰۰  یورو شوید.

بیشتر دانشگاه ها در آلمان دولتی هستند. دایره های مخصوص معمولا وظیفه مربوط به تامین مالی و خرج های خود را چیزی حدود ۲۰,۰۰۰ یورو برای یک سال گرفتن می کنند.



کمک نفقه تحصیلی فدرال (BAföG: Bundesausbildungsförderungsgesetz) برای دانشجویان تبعه آلمان و دانشجویان هم گذاری اروپا و همچنین فداکار از دانشجویان اجنبی منتخب شایان استفاده است. به طور کلی، این کمک مالی برای افراد مافوق ۳۰ سال سن (و کمتر از ۳۵ برای سند کارشناسی بزرگ) است، اما درون وضعیت خاص جدا قائل خواهند شد. این دستیار نفقه معمولا در دو مدخل ارائه می شود؛ ۵۰٪ آن دستیار مالی دولتی است و ۵۰% دیگر بوسیله عنوان یک قرضه بدون یکروز با اقساط پرداختی پس از اتمام حداکثر زمان کمک.هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در آلمان

اخذ سند کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان معمولا مجانی است، چنانچه به طور مستقیم از کارشناسی مسبوق مقطع اعلی شوید. در این تک هم، خرج های اندک ثبت نام و کارهای اداری به علاوه یک کارت (Semesterticket) وجود دارد. مقرری کارشناسی بزرگ ناپیوسته، برای کسانی که مدرک کارشناسی خود را از سایر کشورها گرفته باشند در دانشگاه های متنوع متفاوت است و ممکن است از  ۵۰۰۰ یورو داخل هر سال در دایره های دولتی تا ۳۰،۰۰۰ یورو داخل دانشگاه های خصوصی آلمان جابجا شده باشد.

در سطح دکتری غصه تحصیل حداقل برای ۶ ترم اول داخل همگی دانشگاه ها داخل آلمان رایگان است. قرین کامل سطوح تحصیلی، دانشجویان دکتری نیز برای خرج های جانبی ثبت نام و کارهای اداری باید مبلغی در حدود ۳۰۰ یورو هزینه کنند.

بورس های تحصیلی درون آلمان

موسسه تبادلات آکادمیک آلمان که بوسیله نام DAAD شناخته می شود بخاطر دانشجویان آلمانی و بین المللی کمک های مالی زندگی و تحصیل رایگان یا با هزینه کمینه فراهم می یواش. بورسیه های این موسسه برای تمام سطوح تحصیلی و همچنین دانشگاهیان و پژوهشگران عرضه می شود. برای صریح کردن بورسیه های تحصیلی در آلمان، می توانید کلمات کلیدی (سطوح تحصیلی و رشته مورد رویت) را تو موتورهای تحقیق وارد کنید.

یکی دیگر از راه اندازی های عرضه دهنده بورسیه، وزارت فدرال آموزش و پژوهش (خواه BMBF) است که دارای یک سایت اختصاصی برای نمایش اطلاعات در تک بورس تحصیلی در آلمان است.
  • ۹۹/۰۲/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی