بازی کده مجله تخصصی مهندسی برق

داوود معظمی گودرزی، مهتر نماینده فتای تهران، اطلاع دادن کرد رمزنگاری نکردن داده‎ های مشتریان و کارمندان به مایه ی استارتاپ ها جرم محسوب می شود. معظمی گودرزی، روز چهارشنبه، ۲۲ مرداد، داخل افتتاحیه ی مجازی نهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ درون پارک فناوری پردیس گفت امان در هر فعالیت استارتاپی مؤلفه ا ی مهم محسوب می شود و فقدان آن بوسیله فعالیت استارتاپ ها خاتمه خواهد داد. وی به مشکلات زیرساختی استارتاپ ها ازجمله «پهنای باند»، «سرعت اینترنت»، «دیتاسنتر» و «تجهیزات امنیتی» رمز کرد و گفت ایران ازلحاظ زیرساخت های استارتاپی در شرایط مناسبی صبر ندارد. رئیس پلیس فتای تهران تصریح کرد تأمین امنیت اولویت اول استارتاپ ها زدودن و بعد از مسائل اقتصادی و فرهنگی، تأمین امنیت در رده ی آخر استراحت دارد.

به گفته ی معظمی گودرزی، با بررسی های پاسبان فتا توجه به زنهار در رجحان اول استارتاپ ها راحتی ندارد. وی به رتبه ی ثالث ایران در حملات بات نت (botnet) نیز اشاره و این موضوع را بسیار سراسیمه کننده اعلام کرد. بات نت ها جزو شبکه هایی محسوب می شوند که با دراختیارگرفتن مجموعه ای از کامپیوترها به نام بات (bot) تشکیل می شوند. این شبکه ها را یک یا چند مهاجم به معروفیت botmasters با شعار انجام فعالیت های مخرب کنترل می کنند. بوسیله عبارت دیگر، این ربات ها کلکسیون ای از کدهای مخرب هستند که سپس از اجراشدن روی کامپیوترهای میزبان، امکان کنترل از نحو دور آن ها را برای botmasterها فراهم می کنند تا آنان بتوانند آن کلکسیون را بوسیله انجام فعالیت های مختلفی وادار کنند.

بوسیله گفته ی رئیس پلیس فنای تهران، زیادترین حملات محصول استارتاپ ها ازطریق بات نت است. وی افزود مراکز نمایش دهنده ی خدمات رفاهی، علمی و دانشگاهی و تنخواه گذاری که اغلب فعالیت های استارتاپی ملک را پوشش می دهند، زیادترین هدف این حملات هستند. معظمی گودرزی نقاط آسیب پذیر استارتاپ ها را ایده های تجاری، طرح های تحقیقاتی، صورت احصائیه های مالی، مفروضات کارمندان و داده ها مشتریان دانست.

مهتر پلیس فتای تهران به مراقبت نکردن استارتاپ ها از ایده ها و طرح های تحقیقاتی سندیت اشاره کرد که این بی احتیاطی به دزدی ایده به دست رقبا منجر می شود. وی اخبار کرد استارتاپ ها داخل فاز مقدمه خود از تعداد معدودی تشکیل می شوند که اطلاعات چندانی همچنین دراختیار ندارد؛ اما درادامه، این اطلاعات محدود به بیگ دیتا تبدیل می شود و نگه داری نادرست از این مفروضات فرصت را برای حملات هکرها حاضر می یواش.مقاله ی مرتبط:ترشح اطلاعات کاربران در ایران چه عوامل و خطراتی دارد؟

رئیس پاسبان فتای تهران مد ترین حملات ثمر استارتاپ ها را فیشینگ یا حملات DoS یا محروم ساز از سرو و حملات Ransom Ware یا رشوه افزار نشانی کرد. به گفته ی گودرزی، فیشینگ از کمینه هزینه ترین حملات سایبری است و استارتاپ ها نیز از آن ها در امان نیستند. فیشینگ نوعی حمله ی سایبری است که قربانی را وادار می کند تا مستقیما اطلاعات حساس و محرمانه ی خویشتن را در مسیرهای ساختگی بیدار بطی ء.

معظمی گودرزی بنیاد های وقوع بزه در استارتاپ ها را برشمرد که استارتاپ ها خود عامل آن هستند. وی از میان جرایمی که استارتاپ ها مرتکب می شوند بوسیله درنظرنگرفتن ملاحظات امنیتی درون نگه داری اطلاعات کاربران با ابداع سرورهای مجزا و احراز هویت نکردن کارمندان به سرود صدور مجوز برای دسترسی بوسیله داده ها رمز کرد.

معظمی گودرزی پاسبان فتا را حامی استارتاپ ها معرفی کردن و اذعان کرد علاوه بر مرکز فوریت پاسبان فتا، پاسبان ۱۱۰ استان ها و شهرستان ها نیز برای پناه از استارتاپ هایی که نقش موتور ترفیع و توسعه ی کشور را بر عهده دارند، آماده ی ارائه ی خدمت هستند.بیشتر بخوانید:نگاهی به گزارش سال ۱۳۹۸ دیجی رخت در ۸ دقیقهتعداد پیامک های ورودی به اپراتورهای تلفن همراه کاهش پیدا کرده استاز واردات یک میلیارد دلار کالا دارای مشابه تویی داخل ۹ ماهه اخیر جلوگیری شده استهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۲۲ مرداد ۹۹]توزیع ۱/۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی مفت تا پایان سال ۹۹
  • ۹۹/۰۵/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی