بازی کده مجله تخصصی مهندسی برق

با عفو هشت ماه از آغاز شیوع ویروس جدید کرونا در ایران، شمار مبتلایان بوسیله کووید ۱۹ در ایران از مرز نیمه میلیون نفر گذشت. با حیات اندرز های زیاد مسئولان بهداشتی برای رعایت پروتکل های بهداشتی، همچنان بسیاری از مردم موارد تأکیدشده برای پیشگیری از شیوع کرونا را تجلیل نمی کنند و همین کار باعث شده که وضعیت دست پاچه تو ناحیه تشدید شود. شروع گسستگی سرما نیز تأثیر اضافی پهلو ماندگاری ویروس و اضافه سرایت آن گذاشته است.

حمید سوری، استاد اپیدمیولوژی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، تو این خصوص اعلام کرد در حالی که همچنان تو موج شروع کرونا به قانون می بریم، شیوع کرونا داخل ایران بوسیله وهله ی خطرناکی رسیده و وارد قاصد سوم شده است. این استاد دانشگاه با یادآوری اینکه واژه های موج و پیک دو معنای کاملا متفاوت دارند، تو توضیح و تفاوت آن ها افزود که رسیدن بوسیله موج دوم یا سومین بیماری کرونا، یعنی اینکه کشوری توانسته است اپیدمی را در مرحله ای معقول درنگ یا بوسیله مهار تمام برساند و در بازه ی زمانی دیگری، مجددا شاهد موج ابتلای افراد باشد. به گفته ی دکتر سوری، ایران از زمان مسری کرونا تا امروز چنین امتحان ای نداشته است تا بتواند مصیبت را بوسیله جنین ی خاموشی برساند؛ بنابراین ناحیه ما، همچنان داخل موج اول مصیبت کرونا قرار دارد.

به گفته ی این استاد اپیدمیولوژی، نوسانات کاهش خواه افزایش موارد مصیبت نیز، فرستاده نامیده می شود. داخل ماه هایی که گذشت، مقابل دیدن سوری، ایران دو جنین در مرحله ی طغیان بیماری کرونا راحتی گرفت و طبق شواهد و مطالعات، درحال حاضر پیک سوم کرونا داخل کشور شکل خمود است؛ پیکی که نسبت بوسیله دو قاصد قبل بسیار نگران کننده زیرفون است.

سوری درون تشریح پیک، بوسیله مثالی تو تک آنفولانزا اشاره کرد. برای مثال، درون آنفلوآنزای فصلی، هر ساله موج های مکرری بوسیله دنبال غم ابداع می شوند؛ به این لباس که یک یا دو هفته موارد حاد مصیبت مشاهده می شود و درنهایت، پس از رسیدن به قله خواه پیک، بلای ناگهانی به حالت کنترل شده درمی آید. درادامه ممکن است یک خواه دو ماه بعد، مجددا موج های دیگری از آن بیماری نیز، مشاهده شود. وی همچنین افزود که کشورهایی نظیر استرالیا، نیوزلند، ایسلند و هنگ کنگ وارد پبک دوم کرونا شده اند؛ با این حال ایران و آمریکا باتوجه به آمار، همچنان درگیر پبک ابتدا هستند.دکتر حمید سوری: فرستاده سوم کرونا از دو پیک قبلی، بسیار نگران کننده تیز است

سوری اذعان کرد که میانگین اجل شاگرد از کرونا در ایران حدود ۲/۵ مقابل میانگین جهانی بوسیله ازای یک میلیون نفر پری است. به گفته ی دکتر سوری، ایران یکی از ۱۰ کشوری است که با عفو چندین هفته ی متوالی همچنان رتبه های بالای مرگ ومیر را ثبت می نرم. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، فقدان تعادل حساب دان بین سست شدن و تمایل داخل شیوع کرونا را مهم ترین عامل شعله ور ترشدن آتش شیوع کووید ۱۹ دانست و هواخواه ارا ئه ی راهکارهای مؤثر برای مهار ویروس کرونا از دادرسی گذاران و متولیان بهداشت و تداوی قلمرو شد. داخل اوایل هفته ی سیال نیز، تمهیداتی در این بن اندیشیده و با دستور مهتر جمهور، میزان جزا ی نقدی درصورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی از پنجاه هزار تا یک میلیون تومان تعیین شد.

سوری سست شدن از سرعت انتشار مصیبت داخل شیوع کرونا را یکی از رادیکال ترین عوامل رفتارهای بازدارنده ی مردم دانست. وی خاطرنشان کرد که در زمان بالارفتن آمار مبتلایان و مرگ و میرها، جریان ترس افراد بیشتر می شود و آدم بیشتر ملاحظات بهداشتی را پاس می کنند؛ اما بوسیله محض کاهش آمارها دچار دلگشا تصوری کاذب می شوند و رفتارهای پرخطر انجام می دهند. قد هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تصریح کرد که خوش خیالی تو کاهش شیوع کرونا، شرایط سرایت ویروس را درون خطرناک ترین حالت موجود استراحت خواهد قسط.

نیز عضو هیئت علمی دانشگاه شهیدبهشتی درباره کاربرد فام هایی که در وصف وضعیت کرونا در مناطق متنوع کشور استعمال می شوند، توضیحاتی ارائه کرد. به گفته ی دکتر سوری، تمام شهرهای کشور با عناوین مختلفی مانند قرمز، نارنجی، زرد، سبز و... اثر جزیی بندی می شوند. وی افزود که این موارد تعاریف استانداردی دارند و به این شکل نیست که هر مسئول محلی خواه استانداری برای مدال دادن حادبودن وضعیت روستا و استان خود، ادعای رنگ سرخ تیره را داشته باشد. سوری ضمن تشریح وضعیت ناحیه بوسیله لحاظ شیوع اذعان کرد زمانی که بیش از ۲۵ مورد بیمار متاخر هنگام دو هفته در دهات یا استانی تأیید شود، آن خانه دادن خواه استان در تعاریف سرخ نام گذاری می شود؛ بنابراین درحال حاضر تمامی نقاط کشور سرخ است.

به اعتقاد ی کارشناسان بهداشتی زیادی، اگر شرایط کنونی مسری کرونا داخل ایران با همین وضعیت دنباله پیدا کند، لطمه ی مجلل انسانی رقم می خورد و خانواده های بسیاری جان خود را به علت ابتلا بوسیله ویروس کرونا از دست خواهند داد.

مقاله های مرتبط:ابتلای دوباره بوسیله کووید ۱۹ با حیات امان دربرابر آن امکان پذیر است؛ اما چگونه؟اختصاص جریمه نقدی بخاطر استفاده نکردن از ماسک تبدیل بوسیله ضابطه کلاهبرداری شده است

مشابهت میان علائم و آماج های سرماخوردگی، آنفلوانزا، آلرژی و کووید ۱۹ موجب سردرگمی افراد درباره ی این جریان می شود که به کدام تک مبتلا شده اند. باید توجه کرد که سیر بلای ناگهانی های ویروسی معمولا کوتاه و حدود ۷ تا ۱۰ روز است و کسی که سابقه ی آلرژی تنفسی دارد، می تواند مغایرت این علائم را با آلرژی خویشتن تشخیص دهد. بااین حال، بهترین طرز تشخیص این بیماری ها مراجعه به پزشک است تا درصورت نیاز سایر مداخلات درمانی ادا شود.



روز پیش، طبیب حمید عمادی، متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری، با حضور در شناسایی ۲۱ صداوسیما اذعان کرد که درحال حاضر رویه بیمارستان ها کم قیمت تراشیدن و نمی توانند مریض جدید بپذیرند؛ چراکه طولانی سریر ها اشغال شده است.

به دنبال اشغال بیمارستان ها و مراکز درمانی، افرادی که درحال مجهز علائم خفیفی از کرونا نشان می دهند، می توانند برای اطمینان از وضعیت خود به مراکز ۱۶ یا ۲۴ ساعته ی کرونا رجوع کنند. مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته ی خدمات تمامیت سلامت، با هدف غربالگری بیماران مشکوک به ویروس کرونا و کاهش مراجعان بوسیله درمانگاه ها گونه اندازی شدند. درون این مراکز، خدماتی همچون غربالگری، درمان سرپایی و دنباله ی مراقبت در منزل ازجمله غربالگری، مشاوره، آموزش و تجویز دارو نمایش می شود. به گفته ی وزارت بهداشت، بیماران دارای علائم بیماری کووید ۱۹ می توانند با سامانه ی ۴۰۳۰ وفاق امین کنند که ۳۲ هزار ممیز در آن آماده ی پاسخ گویی به سؤالات انسان هستند و پس از دریافت راهنمایی های لازم، درصورت حاجت به مراکز سرپایی احاله داده شوند. شماره ی تلفن ۱۹۰ نیز متعلق بوسیله سامانه ی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و برای پاسخ گویی به سؤالات انسان درخصوص ویروس کرونا بوسیله قیافه ۲۴ ساعته و هر روز هفته دردسترس است.

حاکم ی ستاد مقابله با کرونا در استان تهران نیز با بیان اینکه تهران داخل حال تجربه ی ابدار ترین روزها درون قاصد ثالث کرونا است، بوسیله تعطیلات پیش رو رمز کرد و از وضع جرایم برای خودروهای غیربومی اطلاع قسط که به عروج می روند. به گفته ی علیرضا زالی، به دلایل مختلف اپیدمیولوژی چرخش ویروس در عرصه ی جغرافیای عمومی درون کشور و افزایش کود بیماری داخل شهرهای مقدمه و مقصد، آمار ابتلا به کرونا در این سفرها رو به افزایش می رود. در همین زمینه، وزیر بهداشت امروز از ممنوعیت عروج به پنچ کلان شهر سرزمین در ایام تعطیلی پیش ر و خبر رحم.بیشتر بخوانید:همگی گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۲۳ مهربانی ۹۹]شریک شدن جانسون اند جانسون آزمایش واکسن کووید 19 را موقتا متوقف کردسفر به ۵ کلان خانه دادن ناحیه درون ایام تعطیل ماه صفر ممنوع شدابتلای دوباره بوسیله کووید ۱۹ باوجود ایمنی دربرابر آن امکان پذیر است؛ اما چگونه؟مغز انسان مکان غذاهای مریض را بهتر از مکان غذاهای سالم به خاطر می آورد
  • ۹۹/۰۷/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی